Oj, HÖGA protester vid em-lur...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Kristin

Oj, HÖGA protester vid em-lur...

Inlägg av Kristin »

Hallå,

håller på och försöker få plutten att sova em-lur. Går inte så bra.... :(
Jag minns inte när vi hade detta problem förut......

Vi lade honom 16.10 och han GALLSKRIKER!!!!!!! Klockan är nu 16.36!

Hur länge skall vi vänta innan vi tar upp honom??????

Detta känns helt främmande!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MVH
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hur länge ska han sova. Är det en kortlur, så ta upp honom när du brukar. Se bara till att han är nöjd när du tar upp.

Viktigt att inte tycka synd om honom = oroa honom, i onödan. Låtsas som om han är lika glad som vanligt.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej!

Strax efter jag hade skrivit mitt inlägg tystnade han TILL SLUT :cry: :cry: . Efter nästan 30 MINUTERS SKRIK. Fy f-n vad dåligt jag mådde efteråt :cry: :cry: . Det är ju så OVANLIGT för oss att det här händer. Speciellt när dagen har varit kanon med honom :? ....Fattar ingenting!

Och som vi ramsade.. Både jag och sambon stod utanför dörren och sambon blev allt osäkrare och osäkrare. Då blev JAG också osäker. Jag som är så säker annars. Är som sagt ovana att hantera skrik av sådan här kaliber........ :roll: En buffning hade varit aktuell tror vi, men även det är vi osäkra på att göra (har inte behövt tidigare).

Och inte blev det bättre av att han 30 min senare vaknade med ett skrik. Samma skrik som innan han somnade in (trots min bekräftelseramsa). Då rusade jag fakiskt in och tände lampan. Han skrek inte när jag tog upp honom men han såg totalt skärrad ut. Fy.... :cry: :cry:

MEN, efter ca 10 min var han sitt glada jag igen. Märkligt :o .

Skitglad på kvällen (vi lekte x-tra mycket med honom) och faktum är att han sa INTE ETT PIP när vi nu lade honom för kvällen :D :roll: :D :roll: :!:

Vad hände :o ?

Kram
Kristin "Curlingson"
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
mammamy

Inlägg av mammamy »

Kristin!
Skit i vad som hände och varför, bara gå vidare. Vi ska inte leta orsaker för ofta, alla har en dålig dag, trist dröm, fjärt på tvären osv ibland, så ock våra barn, det är mänskligt. Vår uppgift som föräldrar är att tala om för barn att det är normalt att det är så, dvs svara dem med betryggande stämma på samma sätt som vi alltid gör och gå vidare och låtsas som om ingenting hänt, därmed meddelande att allt är normalt. :D
När samma sak hänt varje dag i en veckas tid så är det läge att börja fråga sig varför, det är min övertygelse iallafall. (Men det går ju inte komma ifrån att det är frestande att fundera och leta efter orsaker.)
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack mammamy :D

"Hur länge ska vi vänta innan vi tar upp honom?" och "Han GALLSKRIKER!" skriver du, Kristin - men det är inte 5mm vi håller på med här. Du/ni ska kunna lugna honom där han ligger, omedelbart. Det är er uppgift, precis som det är er uppgift att ge honom mat, vad han än tänker och tycker om saken av och till.

Så snälla - läs på och tillägna dig verktygen, öva in dem, förstå dem, tillämpa dem :!: Och glöm heller inte de andra sjutton bebisarna: se "Tips på vägen" också :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"