Erfarenheter av reflux??

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
jennifer
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 30 nov 2004, 23:06

Erfarenheter av reflux??

Inlägg av jennifer »

Hej alla!

Jag undrar om det finns någon här som har erfarenhet av reflux. Min snart 8 månaders son har kräkts mycket ända sedan han föddes. Min äldste kille kräktes inte alls så jag visste först inte hur mycket som är "normalt" för små bebisar att kräkas, men eftersom sonen har tappat i vikt jämfört med sin födelsekurva så diskuterade jag kräkningarna mycket med min BVC-sköterska. Vid ca 4 månader rekommenderade hon oss att köpa Enfamil och det har han fått sedan dess (tillsammans med puréer och annat förstås). Enfamil har hjälpt jättemycket så vi är jätteglada att vi började med det.

Men nu i december har han haft diarré i två omgångar, först fem dagar och under andra omgången i två veckor (!!). Vid 7 1/2 månad hade han gått ner i vikt jämfört med vikten vid 6 månader. Diarrén har gått över nu och han äter bra igen men vi ska ändå träffa en barnläkare på tisdag pga viktnedgången, för att ta prover och så. När jag funderar över hur magsjukorna (diareérna) har börjat så kopplar jag ihop det med att jag då har slutat att ge/trappat ner på Enfamilen.

Vet inte om det finns någon här har erfarenhet av detta men jag tänkte prova i alla fall. Förhoppningsvis får vi klarhet under nästa vecka. (Tycker att det är trist att det måste ta så lång tid innan man tar ordentliga prover.)

/jennifer
Mamma till tv? pojkar f?dda i april -02 och maj -04
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"