Resa med 8 månaders?

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
MiaN

Resa med 8 månaders?

Inlägg av MiaN »

Skulle behöva resa 3 kortare resor med min Leo, snart åtta månader. Den ena resan är en bilresa Stockholm-Sundsvall med 2 övernattningar på hotell. Den andra är en bilresa och en veckas semester i fjällen i fjällstuga. Den tredje är återigen Sundsvall, tåg tur och retur, en övernattning.
Har läst i Barnaboken att man ska undvika resor och förändringar i denna känsliga ålder, men jag undrar om ni tror att detta kan gå bra ändå, utan att det blir några men för Leo. Jag är med på alla resorna. Han har alltså mamma med sig hela tiden. Några synpunkter på detta och kanske några tips att tänka på? Tack snälla på förhand för feedback! :)
Mia, mamma till pojke f?dd Juni 05 samt tv? bonusbarn p? 14 och 18 ?r.
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej :D
Har precis varit i Åre med Emma. Det tog 11 timmar dit och 9 timmar hem.
På ditresan åkte vi på em så hon somnade för natten kl 19 som vanligt och sov tills vi var framme.

På vägen hem stannade vi två gånger. En för lunch och en för middag. Hon åt lite dåligt till middag men överlag fungerade allt väldigt bra i bilen. Jag har nu diplom i bilunderhållning! Lite nya leksaker och mycket titt-ut och sång så var det helt ok att resa.
Vi sov tre nätter där och det som var "jobbigt" var att Emma inte ville vara själv en sekund. Mamma eller pappa eller någon annan var tvungen att sitta bredvid och leka eller så ville hon krypa i soffan på oss :lol:
Helt ok alltså att åka men jag skulle nu i efterhand inte göra om det men det beror på att resan till Åre med bil tar så mycket längre tid än till Sundsvall!
Ett tips är att stanna vid Gävle Bro för det är ju 2 timmar från Sthlm och de har ett "lekrum" där han kan kräla omkring lite och verkligen sträcka på sig.

Lycka till,
Kram Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

För oss är det tvärtom! :shock: Vad som helst, men inte sitta ibilen! Det blir grinigt direkt! Oavsett leksaker/sång/annan underhållning. Blä. :x Inte ens en tio minuters resa till affären vill jag göra...
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"