Träning 2023

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)
ÄNTLIGEN fick vi kontakt! :heart:
Ja, här är det rätt lönlöst att ens försöka... :twisted: Jag har försökt hela veckan, men försöker igen med förra veckas pass:
Jag har Facebook, men vet inte hur man gör en grupp? Anna Wickström, Ulricehamn borde du hitta mig på om du kan fixa?
Det är ju ändå bara du och jag i denna tråden.
Kanske roligare med Fb än mail, för då kan man lägga till smileys ;)

Det blev bara 4 pass pga rockfestivalen Way Out West i Gbg och då var det party och massor av bra musik! :) :clapping:

Mån: Veckans Team
Tis: Pulspass
Ons: Veckans individuella
Sön: långpromenad 1,5 tim.

Barré - svårt att förklara. Små vikter emellanåt, snurrar, inga tåhävningar, mer kanske sidolyft med ben och små hopp. Sidoplankor ock sån´t.
Och lite balettpliéer och danssteg... :lol: :oops:

Men du har ju kört på bra du!! :humbup: :humbup: :humbup: Hade också planer med löpning denna sommaren, men det blev mer tanke än handling... KUL att det går bra med styrketräningen och att du ser resultat! :humbup:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)
Denna vecka:
Mån: Veckans Team
Ons: veckans individuella
Fre: Veckans Team
Lör: Yayog Core
Sön: Yayog överkropp

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Slog till med fem pass i veckan :D

Mån: Styrka ök
Tis: Styrka uk
Tors: Styrka ök
Fre: Styrka uk
Lör: PW 1 tim 15 min.

Väldigt nöjd med tanke på att det var första jobbveckan efter semestern, och hade låga förväntningar då jag brukar vara ganska trött av mig då :clapping:
Kul med festival :music-rockout:
Och bra tränat ändå tycker jag :D
Jag ska se om jag hittar dig på Facebook och om jag kommer ihåg hur man gjorde en grupp :lol: Vet att jag skapade några när barnen var bebisar och det var mammagrupper och annat :)

Hörs!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

SÅ bra jobbat! :humbup: :humbup: :humbup: Och med tanke på omständigheterna ÄNNU bättre! :humbup:

Jag fick bara till 4 pass denna veckan pga låååånga arbetsdagar. Nu går vi in på "lågsäsong" - fast det inte är det.
Mycket att göra, men skolungdomarna är ju inte lika tillgängliga...

Vi ser hur det går här då. Om vi inte får kontakt på någon vecka vet vi ju att vi ev. behöver en egen liten fb-grupp på mig och dig ;)

Mån: Yoga
Tis: Pulspass
Tors: eget pass: 20 armhävningar 30 situps/40 dips/50 squats x 5
Fre: Veckans Team

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hejsan!

Nu har dansen satt igång igen :dance:
Har hamnat i en ny grupp, den vi hade delades upp och man fick välja på om man ville gå söndagar eller onsdagar. Så det är några jag känner igen från förra terminen som är på samma nivå som mig :D Men resterande verkar ha dansat mycket längre, jag hade fullt sjå att hänga med :shock: Som tur är spelar vi in när läraren kör igenom dansen på slutet och lägger upp i en gemensam messenger-grupp så man kan öva, vilket jag gjort massor :lol: Men det är svårt ändå :think: Men också superkul :jumpgreen:

Ons: dans
Fre: Styrka ök
Lör: Styrka uk
Sön: Styrka ök

Ja, strular det mer nu så kör vi Facebook! Men kanske räcker det med att skrämmas lite ;)
Snyggt tränat i veckan! Kör du med vikter något under det "eget pass", eller är det kroppsvikt? Det är ju så många repetitioner :lol:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Slog till med sex pass i veckan :dance: Ligger ju lite efter om jag ska nå ett snitt på 4/veckan över året :roll:

Mån: Styrka ök
Tis: Styrka uk
Ons: Dans (nya komplicerade steg, tur att jag har övat mycket hemma :D )
Fre: Styrka ök
Lör: Styrka uk
Sön: PW 1 timme och 15 min

Har verkligen kämpat med att få ihop alla passen! Skulle aldrig ha gått om jag inte hade gymmet i källaren ;)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)
Jag såg inte att du svarade förra veckan, så jag kommenterar båda inläggen! :)

KUL att dansen satt igång igen! :greetings-clapyellow: Och JÄTTEBRA att de spelar in så du kan dansa loss lite hemma med!
Fattar att det är svårt, jag hade inte klarat det!
Clara, äldsta dottern, har ju en egen dansskola i Göteborg (Claras dansskola). Hon jobbar också en del så, så att eleverna kan öva hemma med :)

Vi hoppas att det räcker att skrämmas ;)

Jag ligger förmodligen också efter med snittet, så jag ska nog också slänga in något extrapass någon vecka!
Bra jobbat med dina 2 veckor!! :humbup:
Ja, visst är det bra att kunna träna hemma när andan faller på! Älskar ju min gruppträning, men ibland är det skönt att vara hemma med!

Jag jobbar med vikter ibland på egen hand.
De "Veckans-passen" jag går på innehåller nästan alltid mycket vikter. Kettlebells, hantlar, skivstång, viktplattor m.m.

På tal om många repetioner...
Måndagens Veckans team var inte klokt! :shock: :lol: Vi gjorde 600 repetitioner var, av olika saker! Det blev 150-175 reps/övning!
Jag har små valkar i handgreppet under långfingrarna. De fläktes upp! :shock: Vi gjorde t.ex 175 kettlebelsswingar med 16-kiloshantel + 150 toes to bar. Det var på de två övningarna det gick åt pipan... Men jag var riktigt stolt över mig och min träningskompis! :humbup: :heart: Förra veckans pass sa ledaren att vi bl.a skulle göra 10 armhävningar. Och att hon ville se ALLA göra åtminstone 3 på tå. Det gör vi aldrig... Vi kör på knä. :oops: Det födde någon instinkt i oss och vi klarade alla 10 då. Nu tog vi oss samman på RIKTIGT och gjorde alltså 175 armhävningar på tå VAR! Inte alla på en gång förstås, men det var ju 10 var och vila medan den andra gjorde sina 10 etc. Men vi GJORDE det! :humbup: Inte så djupa, men ändå.
Tis Nytt cirkelpass som var svinjobbigt! Jag köpte cykelhandskar med vaddering så att jag skyddade mina stackars händer, det funkade bra!
Ons: veckans individuella - också det jättetufft!! Så det blev 3 hårda pass i rad där, alla innehållandes MYCKET armar/axlar.
Lör: Yayog Core
Sön: eget pass 50 boxhopp, 50 kb-swings, 50 upphopp, 50 utfall med hantlar, 100 fällkniv, 100 rygglyft, 50 wallballs, 50 burpees.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

"Bara" fyra pass denna vecka :D

Ons: Dans
Tors: Styrka ök
Lör: Styrka uk
Sön: Styrka ök

Men vilket BRUTALT pass :o :shock: Hur mår händerna nu egentligen?!? Bra där med handskarna!
Riktigt bra jobbat med armhävningarna :clapping: Jag gör armhävningar i mina pass ibland, och då på tå. Fast kanske 15*3, och då känner jag mig jättenöjd :lol: Men det är ju en jättebra övning! Man får grymt snygga axlar ;) :D

Att du orkar med så hård träning flera dagar i rad! Imponerande :dance: Ta hand om dig och dina händer nu :hearteyes:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Inte så bara med 4! Det är ju toppen! :humbup: Bra jobbat!

Ja, det var ett brutalt pass..!
Händerna mår bra nu! Det har läkt, och jag har tränat med handskarna. Nya valkar byggs sakta upp. Huden är ju faktiskt fantastisk med alla sina lager!
Min inbyggda maxgräns med armhävningar har alltid varit 12, fast då har jag tidigare gjort dem på knä - nu ska jag inte "ge mig" på att göra dem på tå! :lol: 3x15 som du gör är ju jättebra!! :humbup:
Det är faktiskt så att det har börjat hända något med mina axlar! :) Det börjar synas lite att "Veckans-passen" innehåller mycket axlar/armar.
Däremot har jag lagt på mig ett gäng kilon på caféet i sommar... Det är inte bra att man får "ta vad man vill ha" på jobbet! :o :oops: Ska ta tag i det i oktober när säsongen är slut...

Mån: Veckans team
Tisdag: hittade ett Pilatespass på Youtube med fokus på core och rumpa.
Ons: Veckans individuella
Fre: 100/90/80..etc
Sön: PW med sambon

Nu har vi varit utomhus en del på Veckans-passen. Och då ska säcken vara med. Sandsäck på 25 kg... Som ska bäras, släpas, hivas över axeln.
Jag HATAR den lika mycket som jag hatar Airbiken inne i gymmet!! :banghead:

Denna vecka kan jag tyvärr bara vara med på 1 (kanske 2) ledarledda pass för jag jobbar lite dumt. Jag får göra egna pass helt enkelt.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Hoppas det blev en bra träningsvecka, trots jobbtiderna :) Blev det mycket lyfta sandsäck? ;) Det låter faktiskt verkligen INTE roligt.

Bra vecka för mig, lite dåligt med styrkepass, men fick ihop fyra st allt som allt åtminstone:

Tis: Styrka ök
Ons: Dans
Fre: Styrka uk
Lör: PW 1 timme 15 min.

Söndagen hade jag också tänkte träna, men fick bråka hela dagen med tvättmaskinen som inte ville tömma vatten :roll: Till slut, efter att ha gjort rent överallt där vi kom åt fick vi ringa den privata teknikern (svärfar :D ) som fick ordning på det hela :dance: Man är ju så beroende av den! När det var färdigt så var jag helt slut, och drack två glas vin istället för att träna :lol:

Åh, vad är favoriten från cafét då? Är det bara fikabröd, eller finns det mat också? Livsfarligt sånt där ju :drool:

Jag kör mycket fokus axlar på mina ök pass just nu. Tränar överhuvudtaget hårdare på överkroppspassen än underkroppassen. Så tråkigt med ben-träning :| Men ska nog senare i höst köra fokus rumpa en träningsperiod. Hittade ett upplägg som såg roligt ut 8-)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Det var i måndags sandsäcken var med... Och det är 2 tjejer som TAR den sandsäck jag och min team-kompis tagit fram till oss?!?! Har hänt 2 pass i rad nu, vilket har inneburit att vi fått ta en tyngre! :banghead:

Jadu, tvättmaskinen vill man inte vara utan! Hemskt när den krånglar! Tur att svärfar fick ordning på den!
Jag är ju tvärtom... hellre ben & core än överkropp... :lol:

Favoriten är den italienska Gelatoglassen vi gör själva, och Snickerskaka...
Det finns mat också, men jag har med mig egen fast vi får ta där. OM jag äter där tar jag oftast räksallad.

Bra jobbat med din träning! :) :humbup:

Det är lika illa med jobbtiderna denna veckan, så det lär bara bli 2 pass med ledare denna veckan också.
Men bara jag får ihop mina 5 pass får jag vara nöjd!
Det fick jag denna vecka:
Mån: Veckans team
Tis: Pilates
Tors: dubbelpass YAYOG. Överkropp 24 min + ben 20 min
Lör: PW
Sön: Les Mills-release på gymmet med olika korta pass. Slog ihop 30 min BodyPump med 30 min BodyBalance. Insåg hur mycket jag SAKNAT BodyBalance! Har inte gjort det på jättelänge!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Men fy vad taskigt, att ta er sandsäck :o Kanske just för att den är lättare ;)

Ja, det verkar vara det vanligaste, att föredra underkroppsträningen :think: Jag har ju väldigt dålig balans, kanske därför jag tycker det är enklare med ök-träning?

Fick ihop sex pass igen :clapping:

Mån: Styrka ök
Ons: Dans
Tors: Styrka uk
Fre: Styrka ök
Lör: PW 1 timme
Sön: Styrka uk

Mycket nöjd :D
Kan behövas några extrapass nu, i helgen åker vi till Östersund på danstävling fre-sön. Finns visserligen gym på hotellet, men vi åker tåg och jag orkar inte släpa så mycket... En PW borde jag hinna med dock. Tävlingen börjar vid lunch på lördagen så har några timmar där.

Mmm, snickerskaka...

Kul att kunna kombinera olika kortare pass sådär :) Bra att du fick ihop dina fem pass :clapping:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, alldeles säkert för att den var lättare... Men man hämtar ju själv de redskap varje team behöver?! Dålig stil...

Jösses vad du kör på! :clapping: :clapping: :humbup: Bra jobbat!! :)

5 pass:
Mån: veckans Team
Tis: Yoga hemma
Ons: Pilates hemma
Fre: Veckans Team
Sön: eget pass på gymmet 50 reps av varje av massa olika saker.

Ha det så kul på tävlingsdagarna då! :) Tänk...snart är det kanske DU som är med och tävlar ;) ;) ;)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Ajaj, det här blev ingen bra vecka :roll: :(

Tis: Styrka ök
Ons: Dans

Sen blev det si himla mycket att göra med allt innan vi åkte till Östersund, och när vi kom hem igår så orkade jag faktiskt inte träna. Det blev lite promenader där, men inget jag kan räkna som träning.

Haha, njae, mig får nog ingen se tävla :lol: Men det gick bra för dottern, två tredjeplatser :dance:

Och den här veckan åker jag på resa igen, till Malmö tis-ons. Men nu måste jag verkligen anstränga mig, det kommer ändå att bli riktigt svårt att nå snittet 4 pass/vecka.

Hoppas din vecka varit bra :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Bra att du hade bunkrat upp lite extrapass då! ;) :)

KUL för dottern med priserna! :clapping: :clapping: :humbup:

Fick till 5 pass, men många hemma utan ledare.
Mån: Veckans Team
Tis: Cirkel
Ons: Pilates hemma
Tors: Yoga hemma
Sön: Yagog Core

Nu är cafésäsongen över :(
Men det positiva är att jag får mer tid för pass med ledare. Dock inte så mycket förra veckan pga en filmfestival jag är inblandad i.

Eftersom det krånglade att rapportera. IGEN :(, kommer här även v.40:
Mån: Vecxkans Team
Ons: Veckans individuella
Tors: Pilates
Lör: Yayog Core
Sön: PW + 2 tim TUNGT trädgårdsarbete

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"