När kan man byta till enbart en sovstund?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Sladdismamma
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 22 feb 2022, 22:42

När kan man byta till enbart en sovstund?

Inlägg av Sladdismamma »

Hej!
Jag undrar när man rekommenderar att byta till enbart en sovstund på dagen. Min dotter (kurad men med fnurra på tråden) har förut haft en sovstund på förmiddagen och en på eftermiddagen men sedan någon vecka har det börjat krångla och hon har svårt att somna. Kan jag redan nu ändra till sovstund enbart efter lunch? Hon verkar trött på förmiddagen och somnar tillslut sittandes (förut alltid liggandes) i vagnen men alldeles för sent. Det var från en dag till en annan som hon plötsligt blev svårlagd från att det varit enkelt både i vagn och säng. (Jag har kollat att hon inte sover för mycket sammanlagt enligt ålder, men undrar alltså om de kan ha en längre sovstund enbart på eftermiddagen fast de är så här små)
Tack på förhand för svar!
Tin
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 09:48
Ort: Nya Zeeland

Re: När kan man byta till enbart en sovstund?

Inlägg av Tin »

Hej sladdismamma,
och valkommen, forst och framst kan du ga in och lagga till barnets fodelsedatum i din signatur, det ar mycket lattare for oss som hjlper att svara att se hur gammal barnet ar.

Nar kurades hon?

Eftersom jag inte vet hur gammal hon ar kan jag bara saga att ga ner pa ett sov skall ske absolut tidigast vid 1 ars alder. Aterkom garna med mer information sasom fullt mat och sov schema, sover pa mage, etc.

kram Tin :heart:
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"