TRÄNING 2022

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, det är inte det roligaste jag gjort... Och SKITLÖN! :twisted: :banghead:
Men bara knappt 3 månader kvar tills caféet sätter igång, så det är bara att stå ut!

Ja, här kommer veckan som kommer förstöra min statistik... :(
NOLL pass :(
Störtförkyld och kraftlös... Har pressat mig att gå till jobbet ändå, eftersom de är så underbemannade där jag är för tillfället, plus att jag som timanställd inte har rätt till sjukersättning :(
Det är inte Covid i alla fall, men illa nog. Har inte haft kraft att ens tänka på att träna. Hoppades dag för dag att jag är bättre till nästa dag, men inte... Så jag har avbokat alla pass jag anmält mig till.

Är inte bättre, men tänkte testa BodyBalance imorgon, det borde funka!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Men oj din stackare :heart: Hoppas du blir bättre snabbt! Så man får ingen sjukersättning om man är timanställd? Men fy vad dumt :x
Jag inser vad privilegierad jag är yrkesmässigt som har en fast anställning på kontor.

Förstår att du inte kunnat träna, ta det lugnt med att komma igång nu så du inte blir sjuk igen. Bodybalance låter väl bra, eller kanske yoga? Nåt bra hemmapass?

Min vecka blev väl hyfsad:
Ons: Styrka ök
Lör: Styrka uk
Sön: Styrka ök

Blev bara tre pass, hade tänkt träna i fredags men jag var så himla bakfull :oops: Vi hade julfest på torsdagen med jobbet, och vi var ett gäng som satt kvar länge och pratade och drack. Så jag var inte den enda :lol: Men pinsamt, vuxna människor sådär ;)

Jag har anmält mig till en danskurs i vår :happy-partydance: På dansskolan där mina tjejer går så har de 30+ kurser med hiphop, disco, show mm. Så till min äldsta dotters stora förtret (det är hon som tävlingsdansar) så ska jag gå en gång i veckan :dance: Ser SÅ mycket fram emot det :clapping:
Och 30+ innebär alla som är över 30, så även en 44-åring som jag är välkommen :D

Krya på dig! Och god jul :text-merryxmas:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Det var precis så jag tänkte... Yoga kan jag palla med.
Så i måndags var jag med på BodyBalance, och resten av dagarna tis-sön har jag gjort Yoga hemma, så 7 pass.
Är fortfarande svag, och hostar. Men imorgon tänker jag starta upp en vanlig träningsvecka, det får bära eller brista!
Jag får väl backa om det inte funkar. Eller helt enkelt göra så gott jag kan.

:lol: Bakfull får man tillåta sig själv att vara efter en firmafest! :humbup: Inget pinsamt i det! :jumpgreen:
Det är ju så trevligt att träffas under andra former! :)

Men så roligt att du ska börja dansa! :humbup: :clapping:
Vilken dans blir det då? Eller är det lite av varje av det du skrev?

Ha en fortsatt God Jul! :text-merryxmas: :occasion-santa: :occasion-snowman:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

God fortsättning :occasion-snowman:

Det blir lite av varje på dansen, ska bli så himla kul! :D
Så bra att du mår lite bättre nu :heart: Det verkar vara många som dras med envis hosta :think:

Förra veckan var katastrof när det gäller träning, ETT pass, en PW på 1 tim och 15 min dagen innan julafton.

Sen har det varit sjukdom i familjen, för alla utom mig. Så julfirande i all enkelhet bara familjen, mysigt i sig. Men jag hade velat varit i mitt föräldrahem där det firades jul för sista gången då min mamma och pappa ska flytta till lägenhet i sommar :( Vi är ju fyra syskon, men ingen vill ta över huset så det försvinner ur släkten. Det var min pappas morfar som byggde det 1886 :romance-heart: Men det ligger helt fel till för oss, tyvärr. Nu blev det väldigt off topic här, ursäkta :lol:

De som varit sjuka har varit helt däckade, så jag hoppas jag klarar mig! Är så himla slut, trots att vi egentligen inte gjort något. Men att ta hand om massa sjuklingar är ju inte uppiggande precis :shifty:

Jobbar två dagar nu, sen blir jag ledig igen. Ska försöka avsluta året på topp träningsmässigt, men kan inte lova något ;)

Hoppas din träningsvecka blir bra och att du får en fin nyårshelg :occasion-balloons:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Men, åh, så tråkigt med alla sjuklingar runt dig, och att du missade sista julen i barndomshemmet... :( Förstår verkligen den sorgen! :heart:
Lyckades de få sålt det innan priserna sjönk så förskräckligt..?

Samma här med inställda firanden... BÅDE jul och nyår :( Per har varit så sjuk!
Och när han äntligen gick till doktorn konstaterades lunginflammation... Det har jag haft, och har aldrig varit så sjuk! :shock:
Och ingen medicin fick han mot det heller. Det finns inget som hjälper...
Så ingen jul med syskon och mammor.
Nyår skulle vi haft med ett annat par, men både de och Per var så sjuka så vi fick ställa in.
Eftersom yngsta dottern skulle ha huset och ha fest, fick vi åka till äldsta dottern i Gbg och vara med henne bara...

När börjar dansen då? :)

Denna veckan blev det 5 pass:
Mån: cirkel
Tis: Veckans Team
Ons: BodyBalance
Fre: Veckans Team
Sön: Yayog Core (har inte gjort det än, men ska strax.

Dax att summera träningsåret 2022 också ju!
Mitt mål var 5 pass/vecka, men pga mässor och sjukdomar blev det 4,84 pass/vecka i snitt.
Jag har bestämt mig för att vara nöjd med det! :humbup:
Nytt år nya möjligheter! Och mitt mål 5 pass/v kommer kvarstå!
Jag startar en ny tråd, och hoppas/vet att i alla fall du kommer vara med! :) :heart:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Ånej, sjukdomar för er också?! Fy vad tråkigt :(
Vi fick ställa in vårt nyårsfirande med, som vi skulle haft med med lillasysters familj och en gemensam kompis med familj. Men vi ska fira på fredag istället :lol: Nåt roligt måste man ju få ha ;)

Huset är inte sålt än :shifty: Det ligger ute på landet mitt bland en massa åkrar, så aningen vill man bo så eller inte. tror inte det påverkas jättemycket av rasande priser, det var nog inte så eftertraktat från början :)

Dansen börjar v 4 :dance:

Blev två pass i veckan:
Ons: Styrka uk
Tors: Styrka ök

Många promenader med familjen, men inget jag kan räkna som ett pass. En del pulkaåkning också :D Man får anstränga sig lite för att få bort döttrarna från sina mobiler under loven ;)

Hade som mål 4 pass/vecka. Det blev 3.44, så jag känner mig hyfsat nöjd ändå.

4.84 pass, inte illa :dance:

Klart jag är med i nya tråden! Jag hoppar dit direkt :humbup:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, vi tänkte också köra firande på lördag med det par vi skulle träffat i nyår.
Ska för första gången i mitt liv kolla på hockeymatch! :lol: Frölunda i Gbg.
Men Per är fortfarande SÅ dålig, så jag vet inte om han orkar... :(

Hoppas de får sålt huset nu då. Det kanske blir en jul till i huset om det inte går ;)

Det blir spännande att höra dansrapporter sedan! Du kan ju få tips från din dotter! ;)

Pulkaåkning är jobbigt när man går upp igen ;)

3,44 var ju toppen med tanke på sjukdomar och annat! :humbup:
Bra jobbat! :humbup:

Jag tog det som en självklarhet att du är med nästa år också! :lol: Vi hänger ju ihop i detta sedan så många år! :kiss:
Känner mig som en papegoja, för det blir alltid typ klipp/klistra in vad jag startar tråden med för text :lol:

Tack för detta år! :heart:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"