TRÄNING 2022

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Hur har det gått med studentfirandet? Själv deltog jag bara på några, slapp ordna något själv, är några år kvar :D
Hopas du fick till dina pass!
Ja, det går lätt lite fortare när man har någon som drar. Jag gör alltid mina snabbaste pass när det är ett lopp och massa andra som springer runtomkring :lol:

"Bara" två pass i veckan, MEN jag har gått jättemycket. Varit ute och vandrat längs järnvägen i jobbet, och samlat ihop 13-15 000 steg de flesta dagarna. Det är riktigt jobbigt för benen och fötterna att gå i/vid järnvägsspåret, ingen plan yta precis. Så jag har inte orkar göra så mycket mer :sleep: Kan dock inte skriva upp det som pass.

Tors: Styrka hk
Lör: Styrka hk

Nu i veckan så måste jag försöka få till nåt pass med jogging också. OCH komma fram med ett nytt styrketräningsupplägg. Har tröttnat på det jag har nu :think:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, hjälp vilken vecka! SÅ mycket att göra och fixa, men allt blev verkligen lyckat! :humbup:
Ja, man kan ju inte riktigt med att vara lika långsam som vanligt när man springer med någon annan... :think: :lol:

Oj, det var en väldans massa steg du! :humbup: Bra jobbat!

Jag fick ihop 4 pass trots allt, de flesta i början av veckan.
Hade tänkt träna dagen efter studenten också, men det var just en "dagen efter"... :oops: ;)

Mån: Joggade 5 km.
Tis: Veckans pass team
Ons: gammalt veckans pass hemma (styrka)
Sön: YAYOG Core

Denna veckan har de lagt mig på 13-21-pass 2 dagar... Och en av dagarna är imorgon då mitt favorit-veckans pass är :(
MEN jag är ledig på fredag, och kan då gå på fredags-veckanspasset som jag inte kunnat gå på på länge!
Det värsta är att jag verkar vara inlagd till 17.00 fler tisdagar framöver. Passet är 17.15. Det är som det är, och jag får lösa träningen ändå.
Det gör jag ju, men det är tråkigt att missa favoritpassen.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Bra med fyra pass trots så mycket att göra :)
13-21, vilka tider :shock: Ja, tråkigt att missa favvo-passet :cry:

Ons: Styrka ök
Fre: Styrka uk
Lör: Jogging 20 min, kanske typ 3 km drygt? Bara ett kort pass för att komma igång :D
Sön: Styrka hk

Skönt att få till en vecka med fyra pass, äntligen!
Fantasin och kreativiteten till att ta fram ett nytt upplägg för styrketräningen finns inte alls just nu. Så jag nöter på med det jag har ett tag till, det funkar :D
Har två veckors arbete till, innan det blir semester. Då blir det många långa PW om morgnarna, det ser jag fram emot :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

13-21 är inga roliga tider. Har ett sådant denna vecka också, men det är en tillfällig period säger chefen.
Tills vi drillat ungdomarna att klara stängning själva.

Bra där med 4 pass! Tråkigt att fastna i ett upplägg, men har man ingen inspiration att göra nytt är det bara att träla på! :jumpgreen:
Det finns ju en trygghet i det också :)

Det blev inga 5 pass förra veckan heller.
Tjejerna skulle byta rum. Ja, det var faktiskt min idé...
Jag tyckte att Clara som bara är hemma då och då nu för tiden när hon flyttat till Göteborg, kunde nöja sig med det lilla rummet.
Det gick hon med på - om hon fick allting målat. Så det gjorde jag. Väggar, lister, brädgolv. Träningen fick stryka på foten eftersom det var tidspress på att hon skulle vara hemma den helgen och ha dans-workshops. Plus att jag hade jobb-helg.

Tis: Joggade 5 km
Tors: Veckans Team
Fre: Veckans Team
Sön: BodyBalance

Stod förresten och "spionerade" på den där fuskaren jag skrev om för några veckor sedan...
Jag och min träningskompis Therese varvade 2 övningar. Den ena var skidstaksmaskinen. Eftersom det är en monoton sak passade jag på att kolla på vad fuskaren gjorde med sin partner... Hon skulle göra 20 burpees. Slutade efter 13 (!) Hennes partner sa då "GJORDE du 20 nu??" "Japp, sa hon!??!!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Mån: 3,5 km skidstaksmaskin + passet bål/rörlighet
Tis: Joggade 5 km
Ons: eget pass på gymmet 100/90/80 osv. med 5 burpees mellan varje övning
Tors: veckans team
Sön: BodyBalance inställt, för det var bara jag som kom... Så jag åkte besviket hem och gjorde ett Yayog, core-pass

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Hejsan!

Hoppas midsommaren var bra. Jag har haft en helt fantastisk helg med sol, bad, familj och god mat och dryck :heart: :D

Veckans:
Tis: Styrka hk
Ons: PW 1 tim
Tors: Styrka hk

Sen hade jag planerat att göra ett pass på söndagen, men det var varmt, sent och jag var så trött när vi kom hem efter en helg boendes hos släktingar så jag orkade inte.

Haha, vad jag skrattade när jag läste om "fuskaren" :lol: Hur orkar man hålla på :roll: Alltså en sak att inte göra alla, men erkänna att man blev för trött eller inte orkade, men bara ljuga så där rakt upp i ansiktet!

VI har haft det så jäkla varmt i en vecka nu, idag känns det lite svalare i luften! Sådan tur att jag har gymmet i källaren, där är det svalt och skönt. Annars skulle jag inte få så mycket träning gjord :mrgreen:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Fick ihop fyra pass i veckan :dance:

Ons: Styrka hk
Fre: PW 50 min
Lör: Styrka hk
Sön: Jogging 3 km. Vääääldigt långsamt :D Skillnaden mot att gå var nog snarare stegutförandet än hastigheten ;)

Nu har jag semester i drygt fyra veckor! Ska bli så skönt :clapping:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Härligt med 4 pass! :humbup:
"Gå med en studs" är vad jag kallar de där långsamma ;) :lol:
Fast om jag jämför dina normaltider med mina...Ja, då är det nog det jag gör för det mesta :lol: :oops:

Jag har den sämsta veckan i år i bagaget...
Det var mässvecka. Hantverksmässa i Värmland, och såååå mycket att förbereda att det bara blev 3 pass, och 2 av dem var faktiskt under mässan.
Men det tar jag väl igen någon annan vecka.

Tisdag: Yayog ben
Fre: (mässan började inte innan 14) jogging 25 min.
Lör: Yayog core

Bättre tag denna vecka! Jag är redan på en bra väg!

Jag jobbar söndag sista dagen, sedan har jag 3 veckors semester.
Är vi hemma ska jag verkligen UTNYTTJA att få gå på fler ledarledda pass! :)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Förra veckan blev en riktigt bra vecka med 4 ledarledda pass, och ett eget :)

Mån: Bål/rörlighet
Tis Yagog dubbelpass core + ben
Ons: Bodystep så länge sedan och sååå roligt!
Tors: Veckans pass Team
Fre: Veckans pass Team

Jobbade 11,5 timme i lördags, och 11 tim igår, men nu är det semester i 3 veckor! :humbup:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Härligt med semester :D

Tycker du fick till det bra ändå förra veckan med tre pass trots mässa och mycket :humbup:
Och skönt att du hann med så mycket denna vecka trots långa jobbdagar

Blev tre pass för mig i veckan. Jag var i Stockholm ons-fre med döttrarna. Blev mycket shopping men också besök på naturhistoriska och tekniska museet! Riktig bra måste jag säga, även för en vuxen :lol:

Tis: Styrka hk
Lör: Styrka hk
Sön: Gång med studs ;) 3 km

Ska försöka få in lite mer jogging nu när jag är ledig. Nu är det ju inte så varmt längre heller :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Första semesterveckan avklarad!
Mån: Eget gammalt Veckans pass 100/90/80 etc med 5 burpees mellan varje set.
Tis: Veckans pass Team
Ons: Cirkelpass
Tors: Skogsträning. Ett pass jag undvikit för att det är mycket löpning, men det fanns inget annat. I 55 min löpte vi och blandade med Tabata, ruscher i backe efter visselpipa. Springa fort uppåt, tills han blåste, och då joggade man sakta neråt, blås igen = uppåt osv i olika intervaller. Jobbigt! Men utmanande! :humbup:
Lör: Vi var i Malmö på långweekend och gick drygt 19.000 steg! Tycker jag räknar in det som ett "pass", för det var inte mycket stopp, och rätt bra tempo.

Museer kan vara verkligt intressanta, håller med! :humbup:
Bra jobbat med träningen!

Nu får vi se vad denna vecka ska innehålla för träning beroende vad vi tar oss för. Är jag/vi hemma kommer jag gå på så mycket som möjligt, men det är verkligen "semesterschema" på gymmet nu... Måndagar BodyCombat och Bodypump. Inget jag gillar alls, så idag får det bli ett eget pass.
Den enda inplanerade aktivitet vi har denna vecka är Iron Maiden på Ullevi/Gbg på fredag, och trädgårdsfest hos vänner lör.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Hej hopp!

Åh, skogspasset lät ju roligt! Det är ju härligare att träna ute tycker jag :)
19 000 steg är inte illa, definitivt ett pass :humbup:

Min vecka:
Tis: PW 1 tim
Tors: Styrka hk
Fre: Jogging 4.7 km
Lör: Styrka hk, lite förkortat då vi skull iväg på resa. Men fick med det mesta ändå :D

Nu är vi på resande fot, för tillfället i Härnösand. Kommer hem onsdag kväll, lagom till brutalvärmen som ska komma till Gävle då :lol: 38 grader ska det bli :o Lika hos er kanske?

Kul med konsert! Hoppas ni får bra väder.
Det är ju skönt att inte ha så mycket planerat :) Har själv precis kommit in i stadiet där jag helt tappar vilken veckodag det är :lol: Då vet jag att även hjärnan tagit semester :clapping:
:heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Ja, skogspasset var BRA! Jobbigt, men bra! :humbup:
Och Veckans Team är också förlagda ute vid bra väder, och det har det ju varit för det mesta ett tag nu! :humbup:

Bra jobbat förra veckan! :humbup:
Vi ska tydligen få 31 grader imorgon, så gudskelov inga 38 som jag tycker låter lite väl varmt! :shock:
Men man vet aldrig med prognoser, de kan fela.

Vad skönt att även hjärnan tagit semester! :lol: :humbup:
Vi hörs på söndag! :)
Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Mån: Tabatapass + 100 situps, 100 höftlyft.
Tis: veckans Team
Ons: Cirkelpass. Hon var snäll och lät oss göra den inomhus (32 grader ute!!) och sa att alla skulle tänka på vad de ätit/druckit under dagen, och anpassa efter det.
Fre: Jogg/pw i slottsskogen Gbg 30 min.
Sön: eget Veckans pass. 1 min av varje övning (7 olika) x 3

Iron Maiden var f.ö MAKALÖST bra!!!!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Ursäkta frånvaron, men nu kommer två veckors rapport istället :D

V29
Mån: Jogging 40 min (ute i skogarna utanför Umeå, så inte en aning om hur långt :lol: )
Tis: PW med klättring i Härnösand, en vandringsled mot område med grottor. Jättefint och jättejobbigt!
Lör: PW 50 min
Sön: Styrka hk

V30
Tis: Jogging 4.7 km
Tors: Styrka hk
Lör: PW 1 tim
Sön: Styrka ök

Jag har haft lite ångest över att träningen inte blir som den brukar när jag har semester, med massor av PW, jogging och styrka. Jag hamnar lätt med en bok och kopp te när jag går upp, eller sover länge så jag inte hinner för att vi ska iväg någonstans. Men nu är det min sista veckas ledighet, och jag har bestämt mig för att INTE känna minsta ånger över träningen denna vecka. Det får bli som det blir. Det är ju inte så att jag inte tränat alls ändå :)

Kul att konserten var så bra :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"