Hjälp med schema

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Jessicathelin
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 13 okt 2021, 06:02

Hjälp med schema

Inlägg av Jessicathelin »

Hejsan.
Vill någon hjälpa mig med schema för en pojk som närmar sig 8 mån?
Har haft 19-07 som funkat kanon dock sover han inte längre mer än 30 min första vilan hur man än gör så jag antar att han inte behöver mer sömn.
Nu är det vintertid ju och jag orkar inte flytta om hans rutiner så jag tänker att jag ändrar till 18-06 istället (blir ju ingen skillnad för honom)
Men hur bör jag lägga upp ett bra schema utefter dom tiderna, är det bara att flytta bak allting annat en timma också 😉 är det okey med 12+30+1.5+20 eller blir det för lite sömn. Häls Jessica
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Hjälp med schema

Inlägg av TorsMamma »

Hej, tusen gånger förlåt du fått vänta på svar!

Så de flesta runt just 8 mån brukar vilja börja gå över till 2 lurar. Jag hade 12+45+1,5+20 men sista luren var mera "förutsättningar" än riktiga lurar. Ibland tog jag dem på promenad bara för att....

Annars kan man då gå över till 12+45+2, det är en aning i överkant, men du kan se långluren som 1,5-2 tim. Då kan du skjuta lite på alla lurar med typ 30 min eller så och då brukar morgonluren gå lite bättre. :D

Vakna 06
Frukost
Andra frukost
FM lur 08-08.45
Lunch innan långlur
Långlur 11.45-13.45
Mellis
Middag
Kvällsbad och slurk
Natt 18.

Vad tror du om det?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"