Kurar 7 månaders

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Kurar 7 månaders

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Ja, jag menar nog att du måste lägga lunchluren senare. MÅSTE man hämta kl. 13.30? Har du stor vagn kan du kankse lägga långluren i vagn och låta honom sova där för att sen bara gå sista stunden medans han sover klart? Se bara till att hänga över så han inte ser ut.

Jag har haft MÅNGA lurar i bilen på väg till något och då fått åka hemifrån tidigare så man kan hinna sova klart på plats innan man vaknar och går in till den aktivitet man nu har.
Kanske hämta stora pojken 12.30? Låta den lilla somna på väg hem och sova klart ute?

Försök hitta något som kan fungera. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Jessicathelin
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 13 okt 2021, 06:02

Re: Kurar 7 månaders

Inlägg av Jessicathelin »

Ja tyvärr måste jag det då han bara går 15 timmar och ska hämtas den tiden.
Men idag gjorde jag såhär vila 30 min mellan 7.45-8.15
Sen la jag honom 11.30-1300
Kan skjuta kanske en kvart på det ytterligare så han får vakna 13.15 och direkt iväg med bilen.
Det funkade bra idag han har vart på strålande humör hela em och inte alls trött. Han sov dessutom 1.5 timma utan problem och hade nog lätt kunnat sova vidare.
Tin
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 09:48
Ort: Nya Zeeland

Re: Kurar 7 månaders

Inlägg av Tin »

Hej,
hm, tva tradar?
Skall vi anvanda kurtraden?

Bra att du testar lite med schemat, :humbup: Hall dig till ratt antal somntimmar dock, och glom inte att schemaandringar tar 4 dagar innan de satter sig sa flytta inte runt for mycket utan att utvardera. Ses i andra traden.

kram tin :heart:
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"