TRÄNING 2021

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hejsan!

Kul att du testade mitt tips! Då är det väl dags att jag gör det också :lol:

Men vilken vecka du har haft, härligt :clapping:

Lördagen tillbringade jag sittandes i en bil i regnet utanför arenan där danstävlingen hölls. Hade ju planerat att ta lite promenader åtminstone, men det brutalregnade verkligen! Så det gick inte. Jäklar vad ont jag hade i rumpan och benen under söndagen :o Det fanns ingen möjlighet till någon joggingpass :shock: Skadad av att sitta stilla :roll:

Hyfsad vecka ändå:
Tis: Styrka hk
Ons: Jogging 9.3 km! Och med bra tid också, så nöjd :jumpgreen:
Sön: PW 1 tim 15 min på morgonen, styrka ök på kvällen.

Hade ju ett mål att jogga en mil innan midsommar, så jag hoppas jag hittar något bra tillfälle för det de närmsta dagarna ;)

Ha't! :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hejsan hej!

Lite tunt på träningsfronten denna vecka, mycket annat samt sittandes på en liten ö lör-sön gav inte mycket träningsmöjligheter. Men härligt har jag haft det :)

Tis: Styrka hk
Tors: Jogging 10 km :dance: :clapping: :jumpgreen: Did it! :D
Lör: PW 45 min innan vi for ut på ön.

Kör sista veckan innan semester här nu. Ska bli skönt med ledigt sen. Behöver ett nytt träningsupplägg, men väntar med det till efter ledigheten. Mitt semesterupplägg blir nog mer spontant, vad som faller mig in :mrgreen:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

SÅ bra att du orkade jogga så långt!! Och med bra tid! :clapping:
Vad härligt det låter med midsommar på en ö! :heart:

Hur gick det i tävlingen då??

Min förra vecka är jag nöjd med! :)

Mån: Bodystep
Ons: Cirkel puls
Tors: Joggade 5 km med 2 rusher.
Midsommarafton. Var på väg till joggingspåret + lite i gymmet när jag insåg... HAR de inte ett midsommarpass?? Finns platser??
Det fanns en plats kvar! :clapping: Ett "Veckans" = svinjobbigt! Sedan åt jag sill-lunch med gott samvete! :)
Lör: promenad, men inget tempo. (räknas inte)
Sön: del 1 rask promenad med kompis + sedan dotter, i över 2 tim. Del 2, på kvällen Cirkel/styrka.

Jag har sagt upp mig från städjobbet om jag inte har sagt det?!
SÅ skönt att slippa! Får så pass mkt jobb på kafét att jag till slut kände att jag inte hann med det.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Då var det vecko-rapport igen.
5 pass:
Mån: Bodystep
Tis: Veckans workout Team
Tors: BodyBalance
Lör: eget pass (gammalt "Veckans")
Sön: Cirkel/styrka

Ingen löpning denna vecka, förutom det som var inblandat på tisdagspasset.

Jag tror jag har fått/börjar få hälsporre...
Jag hoppas VERKLIGEN inte att det är det, men det är smärtor som överensstämmer med det man kan googla fram... :(
Det är ju stå och gå långa dagar på stengolv i cafét, kanske är det det som framkallat detta.
Jag har bra och stadiga skor, med svindyra sulor som är exakt avpassade efter mina fötter.
Vissa saker är svåra/går inte så bra. Det är när man flexar foten det gör mest ont. Jag kan inte böja mig framåt utan att lyfta på hälen.
Gör jag det är det som att någon drämmer i en spik rakt upp i hälen :shock:
Burpees var svårt i tisdags, jag fick "sprätta ut" med benet för att lyckas. BodyBalance var INTE ultimat, det är mycket tänjande.
Cirkel/styrka ikväll gick bra! Bara 2 övningar som jag fick anpassa.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av TorsMamma »

Halloj, BEr först om ursäkt för jag har verkligen inte hunnit med att skriva eller logga in. Ber också om ursäkt för det gått så dåligt att logga in. Jag har försökt med leverantören och nu med cloudflare igen för att se om jag får till inloggningen. Men jag erkänner, jag har inte riktigt tiden kvar längre för detta. MIn långtidscovid tar också tid.
jag försöker gå så gott som varje dag, helst över 3,5 km. Nu när det är "sommarlov" försöker jag umgås med familjen,jobba 2-3 dagar på mottagningen i veckan.

Men jag kör på, försöker också köra Crossfit 1 dag i veckan på söndagar med grannen. Jag är nästan helt återställd från min Covid och börjar få bättre kondition nu, nästan bättre än jag hade innan jag fick det.

Ha det bäst nu alla här inne. Skall försöka logga in snart igen. KRAM! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Halloj!
Sorry, haft inloggningsproblem :?

Åh, det blev några snöpliga fjärdeplatser på tävlingen :roll: Är det tillräckligt många deltagare så kan man ändå få uppflyttningspoäng, men det var EN deltagare för lite i hennes klass :doh:

Skönt att du har kunnat sluta med städjobbet, anna :) Du verkar ju trivas riktigt bra med caféjobbet :D Men ta hand om hälen nu! Nu är ju inte jag någon läkare, men jag tycker inte riktigt det låter som hälsporre. Det ska väl mer göra ont under hälen när du står och går i så fall? Inte när du böjer och flexar foten. Låter mer som något med hälsenan. Kolla upp! Så du inte går och drar för länge med något som blir allvarligt!

Så ska jag försöka minnas träningen…

Förra vecka:
Ons: PW 1 tim 15 min
Tors: Styrka hk
Sön: Styrka hk

Denna vecka:
Tis: Styrka hk
Ons: jogging 4.5 km
Lör: Styrka hk
Sön: jogging 7.5 km

Styrkepassen är lite lugnare just nu. Dels känner jag mig lite sliten i kroppen, har ju kört rätt hårt under våren. Samt så har jag fått en träningskompis i äldsta dottern som inte har någon träning alls med dansen nu under sommaren, men vi pushar för att hon ska hålla igång för att inte tappa för mycket.

Kul att höra från dig, TorsMamma :) Kul att det börjar kännas bättre! Men crossfit, alltså TUFFT jobbat :clapping: Typ det jobbigaste man kan syssla med :D

Kram på er i sommarvärmen :heartsthree:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, kul att höra ifrån dig TorsMamma! :)
Skönt att din långtidscovid är lite bättre, måste vara sååå jobbigt att ha det hängande kvar så länge :(
Bra med promenaderna, och härligt med Crossfit! :clap:
Alla de där passen som har namnet "Veckans" någonting jag kör, är crossfit :)

Trist med tävlingarna... Men det inte disco hon tävlade i? Eller minns jag fel?

Jag har lovat att rycka in för tjejen som tog över städjobbet nästa vecka då hon har semester. Men DET blir den allra sista! :)
Jag trivs fantastiskt bra med caféjobbet! :) Stressigt, men roligt! :)

Jag tycker inte heller det riktigt samma symptom som hälsporre, men vissa stämmer.
Som att när man varit still och går iväg går man stappligt innan det leas upp.
Stå och gå i jobbet går bra! Det är tänjmoment och framåtböjningar (som man gör MYCKET på en dag utan att man tänker på det), burpees m.m som inte funkar så bra...
Har tejpat hälen på träning, men har plåsterallergi, så nu har jag fått eksem med!!! :o :shock:
Hälsenan har jag inte ont i. Det är på två punkter inne i hälen. Har köpt "kuddar" att ha i skorna.
Ja, jag kanske borde kolla upp det...

Ja, GulligaA, du har verkligen kört hårt under våren! Det är nog bra för din kropp att ta det lite lugnare!
KUL att träna med dottern! :humbup: Jag trodde jag & Clara skulle träna pass på gymmet ihop nu när hon är hemma på sommarjobb 5 veckor. Men hon fick så många kvällspass att det inte var lönt att köpa månadskort tyckte hon.

Min föra vecka:
Mån: Bodystep
Tis: Veckans workout team
Ons: cirkel/puls
Fre: Veckans workout team
Sön: Cirkel/styrka.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hej hopp!

Hon tävlar i disco och hiphop, solo och duo i båda grenarna. Så det blir fyra tävlingsmoment :) Nästa tävling, i september, hålls här i stan :D Skönt, det försvinner så mycket tid med resandet. Och min man kan omöjligt lära sig göra discotofs, så det blir alltid jag som får åka :lol:

Är det bättre med hälen. Har du fått det kollat?

Veckans:
Tis: PW 1 tim 15 min
Ons: Jogg ca 4 km
Lör: PW 1 tim 15 min
Sön: PW 1 tim 15 min på morgonen, styrka ök på kvällen

Så mycket PW blir det. Jag promenerar mycket, men inte så jag räknar det som träning alltid. Jag gick över 100 000 steg förra veckan :shock: Snitt på ca 14 000 steg/dag :dance: Så även om det inte blir så mycket träning direkt så känns det bra med rörelse :)
Det är ju så varmt, så vi har flyttat ned i källaren för att kunna sova :lol: Vilket betyder att mitt gym har spridits ut och en del vikter står i tvättstugan, andra vid bastun och träningsbänken är ihopfälld och står mellan två garderober :roll: Det gör det inte lättare att hitta inspiration till träningen precis, tur det är tillfälligt 8-)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Men oj! Tävlar hon i så många danser! Vad kul! Och vad duktig hon är :humbup:
Ja, det minns jag att man tyckte var skönt när det var på hemmaplan...
Det med discotofsen lät som en riktigt dålig ursäkt att slippa du! :lol:
Det är ju kul att kolla på tävling, men det blir vääääldigt långdraget ibland...

Jag har inte kollat hälen. Men det är lite bättre. Kanske för att jag hade mycket kallskänkpass förra veckan och denna, och där är det plastgolv istället för stengolv. Kanske har även hälkudden gjort nytta. Jag kan träna allt, men burpees funkar dåligt. Bad att få göra bakåt-burpees iställt i tisdags på passet.

Men HJÄLP så många steg!!! Bra jobbat med både steg och all PW/annat du gjort! :humbup:
FÖRSTÅR verkligen hur jobbigt det måste vara att ha ditt hemmagym utspritt så! Då blir det en uppförsbacke att sätta igång ju!

Jag jobbade 50 (!) timmar förra veckan! Det är extremt mycket folk och kö från öppning till stängning.
Gjorde 107 räkmackor, 50 köttbullsmackor, 60 grillmackor och 30 frallor bara i söndags! :o
Fick till träningen hyfsat ändå, fast YAYOG-hemmapassen var rätt håglösa och "bara för att" jag ändå skulle duscha, då kunde jag likaväl..."

Mån: cirkel
Tis: Veckans workout team
Ons: 1 tim promenad
Fre: Yayog core
Lör: Yayog armar
Sön: cirkel/styrka.

Semestern börjar på måndag, jobbar i helgen.
3 veckor får jag, och det är (nästan) så att jag inte vill ha semester så roligt som jag har! :)
Trots att det är stressigt också, så trivs jag så bra :)
Denna veckan rycker jag in för min efterträdare med städningen. Men sedan är det slut där. För alltid :clapping:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Förra veckan:
Mån: cirkelpass i grupp
Tis: Veckans workout team
Tors: joggade 5 km
Fre: You are your own gym - ben
Sön: Inga anmälda till cirkel/styrka, så jag gjorde ett eget veckans pass.

Nu har jag semester i 3 veckor! Jättekonstigt efter denna speedjobbs-period!
Vi har varvat med att röja i min älskade moster Siws lägenhet. Hon gick bort 1 juni :( Idag blev vi klara med det.
Och så hade jag sista städveckan EVER på padelstädet förra veckan också.
Nu ska vi se om jag kan koppla av lite.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)
Jamen jag fortsätter väl min monolog då ;)
1:a semesterveckan till ända, och jag gjorde 5 pass:

Mån: cirkel i grupp
Tis: Veckans workout team
Ons: hotell i Malmö - bra gym! :humbup: Körde 30 min v´crosstrainer + 100 situps. Man kunde plugga in sina hörlurar och kolla på Youtube! :humbup:
Lör: eget veckans pass 100/90/80 osv av massa jobbigt med 5 burpees mellan varje block
Sön: Cirkel/styrka. i grupp.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hej!!

Här är jag, ursäkta frånvaron :D Har haft svårt att komma in, samt varit på resa. Så ska försöka minnas mina senaste två veckor :lol:

Förra veckan:
Tis: PW 1 tim 15 min
Ons: jogg 4.5 km
Fre: PW 1 tim
Lör: jogg 7.5 km
Sön: styrka ök

Denna veckan:
Tis: PW 1 tim, jogg 4.5 km
Ons: promenad uppför berg till utsiktstorn. Riktigt svettigt! I Umeåtrakten för att hälsa på släkt till mannen.
Tors: promenad uppför annat berg :D Ännu jobbigare, ännu bättre utsikt :)
Sön: PW 1 tim, styrka hk på kvällen. Nu har jag återställt gymmet :D

Tråkigt med din moster :heart: Stod ni varandra nära?

Oj, vad du har jobbat :shock: Blev sugen på räkmacka nu :D
Hoppas du kan slappna av nu och njuta av semestern :)
Jag tror att såna där halvdana pass bara för att få det gjort kan ha sin poäng också, jag kör såna ibland bara för att hålla kvar rutinen att träna. Samt ger de nog lite för fysiken även om man inte tar i alldeles :D

Har en veckas semester kvar, först höll vi på och planerade in massor av resor och aktiviteter för att klämma ut det sista. Men så ändrade vi oss och ska göra mest ingenting istället :lol: Känns skönare ;)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Så jobbar man igen då :( Från hemmet, september ut är det sagt. Känns väl hyfsat ok ändå, hade kunnat vara ledig lite till dock ;)

En vecka med många promenader i riktigt raskt tempo :)

Mån: PW 1 tim
Tis: PW 50 min
Tors: PW 1 tim
Fre: PW 1 tim 15 min
Lör: Jogging 5 km
Sön: PW 1 tim 15 min morgonen, styrka hk kvällen.

Nu vill jag verkligen komma igång med styrketräningen igen! Vill bygga på musklerna nu, så jag får ta och komma igång med ätandet igen också :D Kände under våren att det inte går att ligga på kaloriunderskott och åstadkomma något mer än underhåll.
Har faktisk hållit vikten ok under sommaren, trots rätt mycket vin och choklad :mrgreen: Kanske tack vara allt promenerande 8-)

Hoppas du har en härlig sista vecka på din semester!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Halloj :)

"Bara" tre pass denna vecka:

Tors: Styrka hk
Lör: Styrka hk
Sön: jogging 10.5 km :dance:

Trodde joggingen skulle bli tung då jag slarvat lite med den senaste veckorna. Men det flöt på riktigt bra :clapping: Jag har ju kört många och långa PW, så det kanske gjort att jag behållit joggingformen :D

Så få steg jag tog förra veckan har jag inte gjort på flera månader dock :shock: Jag skyller på chocken att börja jobba igen :lol: Förhoppningsvis kommer jag in i rutinerna snart igen :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)
Nu är det du som fått hålla monolog... ;)

VÄLDIGT bra veckor GulligaA! :humbup: Du har rört dig massor, och dessutom fått vacker utsikt på köpet! :humbup:
Och att jogga 10,5 km!!! :clapping: STORT!!! Alldeles säkert har PW spelat in till orken!
Vad gôtt att du fått tillbaka gymmet! Då är det lättare att hitta rutinerna!

Andra semesterveckan skulle vi åkt till Gbg. Men Ida - vår 18-åring fick total hjärtekross! :( Hennes kille sedan 3 år tillbaka gjorde slut bara helt från ingenstans. Hon var ett vrak... Inte kunde vi åka ifrån henne?! :(
Så jag gjorde den veckan till den bästa träningsveckan på länge här hemmavid med massor av gruppträning:

Mån cirkelpass
Tis Veckans, team
Ons Veckans individuella
Tors: BodyBalance
Fre Veckans individuella
Sön: joggade 30 min + 100 siups.

På lördagen åkte vi till Mölle hela familjen, och förra veckan såg ut såhär:

Mån: lång vandring med äldsta dottern
Tis: Yayog core
Ons: PW med inslag av löpning
Lör: Yayog ben
Sön: cikel/styrka

Ja, som du ser, lite "för att få det gjort-pass" här med. Men som du säger - säkert bra för att hålla rutinerna!

Började jobba idag. Slutar tidigt denna vecka, så ska försöka hinna med så mycket gruppass som möjligt efter jobbet.
Nu har "höst-schemat" satt igång, med fler pass! Det ÄR ändå en stor fördel att nu vara betalande medlem istf anställd!
Jag får boka vad jag vill! :) Utan att foga mig i regeln "om det finns plats får personalen träna"

Nu är det alla caféfrestelser omkring mig igen...

Ja, moster Siw och jag stod varandra nära... :heart:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"