TRÄNING 2021

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hejsan!

Oj , jag har verkligen mycket att lära när det gäller boka pass :lol: Det finns bara 10 platser på roddpassen och jag fick inte plats på något förra veckan :roll: Jag får vara mer alert inför nästa vecka :D Den här veckan blir det inte mycket träning av, vi ska på jul-konferens med jobbet tors-fre. Sen ska vi till Mora för danstävling fre-sön. Och inte på något av hotellen finns det gym :( Dock spa, så jag får väl njuta av sådant istället :)

Ingen rodd då, men dock samma lika med styrketräningen förra vecka:

Tis: Styrka hk
Fre: styrka hk
Sön: Styrka hk

Hoppas du hade det bra på konserten i Göteborg :music-rockout: Vem/vilka såg ni?
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, då får du får vara lite snabbare med bokning! :clapping:

Det låter kul både med julkonferens, spa och danstävling! :) Ja, danstävling tar ju en massa tid förstås... Mycket väntan!

Vi såg ett gammalt band som heter "The Jesus and Mary Chain" - jättebra "larmig" rock! :clap:

Förra veckan:
Mån: Bodystep
Tis: veckans team
Ons: Veckans individuella. EXTREMT! :shock: Först körde vi 10 burpees, 10 slamballkast, 10 boxhop. Fick inte min "vanliga" slamball (9 kg), så jag fick ta det lättaste som fanns över - 15 kg.... Man höjer den över huvudet och drämmer ner den i golvet, plockar upp den i ett knäböj och drämmer ner igen. Detta skulle vi hålla på med 10-9-8-7, ner till 3, och sedan upp till 10 igen. Pulsen skenade verkligen! :o Sedan var det armar/axlar/mage som fick sig en rejäl duvning i olika set. Sedan benen. Det avslutades med 30 sek.-övningar av olika slag. Tex 30 sek grodhopp + 30 sek jägarvila, om och om igen 5 ggr.... Just de övningarna är en gräslig combo!
Lör: ett eget pass med 3,5 km skidstaksmaskin varvat med massa annat.
Sön: Bara jag anmäld till Cirkel/styrka, så då fick det bli BodyBalance istället.

Lycka till med allt i veckan/helgen! :humbup:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Hur gick det med konferens och tävling? :)

Mån. Bodystep
Tors. Veckans workout team, hon kallade det ätt riktigt "Kötta-på-pass", och det var det! 2 och 2 gjorde vi 100 kcal stakmaskin och 100 burpees, 20 marklyft. Sedan 80, 60, 40, 20 stak/burpees med de 20 marklyften emellan.
Fre: Veckans workout team
Lör. Julmarknadstider, så hann bara ett corepass här hemma.
Sön. Cirkel/styrka.

Och så har jag köpt mig en stegräknare! :)
Jag är bara intresserad av hur mycket jag går på lagerjobbet, så jag sätter på den när jag kommer dit, och stänger av när jag går hem.
Mån 8010 steg, tis. 9680 Ons 7270, tors 8052, fre 7583. Så det blir en del! :)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hejsan!

Bra "köttat" :humbup:
Oj vad med steg du får på lagerarbetet, kanonbra ju :dance:

Jodå, det gick bra med konferenser och tävlingarna :D Mycket goda hotellfrukostar, härlig julfest och massor av jätteduktiga dansare i alla åldrar :happy-partydance: Men som du skrev, det blir en hel del sitta still och vänta på danstävlingarna.

Träningsmässigt blev veckan inget vidare:
Tis: Styrka hk

Sen kom vi hem tidigt på söndagen och planen var att träna, men så drabbades jag av världens magsjuka :o Spydde varje kvart i fyra timmar :evil: Det mest brutala jag varit med om på länge :cry: Ingen annan i familjen har fått det än så länge, så jag HOPPAS de slipper. Jag har fortfarande ont i hela kroppen, men har nu kunnat börja äta lite i alla fall. Så denna vecka blir det nog inte heller så mycket träning, tyvärr :(
Jag har räknat ut att jag måsta träna varje dag för att få upp ett snitt på fyra pass/vecka för året. Så det blir inget. Men jag får vara nöjd ändå, med tanke på borrelian och ont i foten.

Apropå foten så gör det i stort sett inte ont alls längre :clapping: Så något positivt finns det att rapportera i alla fall :lol:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Det tog några dagar att återhämta sig, men två pass fick jag till i alla fall :)

Fre: styrka hk (lite lättare för att komma igång igen)
Sön: styrka hk, vanligt pass

Resten av familjen klarade sig :pray: Yngsta blev förkyld, man kan ju reagera olika på olika virus. Men troligtvis så fick hon det från skolan, och jag hade väl petat i mig något olämpligt :doh: Det var ju samtidigt fullt av hostiga och snoriga ungar både på hotellet och tävlingen, så någon med magsjuka fanns det säkert också. Har lite svårt att förstå det där, är man sjuk är man hemma. Oavsett pandemi eller inte :?
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)
Men fyyyy vad hemskt med sådan magsjuka!!! :shock: :o Vet hur mör man blir efteråt...
SÅ respektlöst att vara ute bland folk sjuka i dessa tider! :twisted: :banghead: Usch!

Du har haft otur med både fot och Borrelia, livet kommer emellan för målen ibland, och det är helt ok! Du har verkligen varit jätteflitig! :humbup:
Underbart att foten är så bra!! :)

Mån: Bodystep (+ 10.812 steg på jobbet)
Tis: Veckana team (+ 8.292 steg)
Ons: Bodybalance
Fre: Veckans team (+ 7.664 steg)
Sön: Cirkel/styrka

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej och god fortsättning! :)

Förra veckan:
Mån Bodystep (+ 8.396 steg på jobbet)
(tis, inget pass, men 9.032 steg på jobbet)
Ons: Bodybalance (+ 10.105 steg)
Tors. Yoga (+12.513 steg. Hade tänkt ett nära-döden-pass, men det var den mest fysiska dagen någonsin på jobbet. Tänkte - behöver min kropp ett tufft pass? Nej. Behöver min kropp Yoga? YES!! :humbup: )
Fre: Veckans team (7.895 steg)
Sön: cirkel/styrka.

Kram!
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hej!

God fortsättning :occasion-santa: :occasion-snowman: :occasion-balloons:

Har haft två veckor med lite otur...

V50:
Ons: Styrka hk
Sen blev jag sjuuuuk igen :o Förkylning denna gång :evil:
Sön: PW 45 min

V51
Mån: Rejäl cykeltur 2*40 min i snöoväder :)
Tyvärr cyklade jag ju omkull då och fick rätt ont i överkroppen. Tur man har hjälm dock, för tjongade i huvudet i isen ganska rejält.
Tors: PW 45 min
Sön: PW 55 min

Tur att jag kan köra PW igen, annars hade det inte blivit mycket till rörelse dessa veckor :roll:

Snyggt jobbat med stegen :clapping: Bra att du lyssnade på kroppen och tog ett yoga-pass istället! Var det någon speciell typ av yoga?

Gott nytt år på er!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Men GulligaA då... Nu har det väl varit lite VÄL mycket elände för dig?! :shock:
Fy, jag tycker verkligen synd om dig... :( Har du fortfarande ont i kroppen??
Vilken jäkla tur att du hade hjälm! :shock:

Vet inte vad Yogan heter, hon kör lite olika varje gång. Hon är underbar, Ebba!

Förra veckan:
Mån: Bodystep (+7.288 steg)
Tis: Veckans team (7.107 steg)
Ons: Veckans individuella (7.952 steg)
Tors, inget pass, men jobbade extra i delikatessbutik så det blev c:a 6.000 steg i alla fall.
Julafton: eget pass, lite kortare.
Sön: BodyBalance

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Denna veckan:

Mån, 2 st. halvtimmespass på rad. Release av ny BodyCombat & Bodystep, så jag gick på dem.
Ons: Veckans individuella
Tors: Yoga
Nyåsafton, "Smällkaramell" - styrka och puls på stepbräda
Idag, senare: BodyBalance (kanske jag ska ta en promenad också?)

Då har året tagit slut och det är dags att summera!
Jag har gjort 264 pass vilket blir ett snitt på 5,07 pass/vecka. (exakt samma som förra året).
Mitt mål var 5 pass/v, så jag är nöjd :) :humbup:

Jag drar igång en ny tråd även om det bara är vi få som skramlar omkring här ;)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Bättre i kroppen nu, lite småont i axeln jag landade på men det blir bättre och bättre. Så jag tror inte något gick sönder, utan mer ömhet bara :)

Mån: PW 45 min
Tis: PW 50 min
Ons: Styrka hk
Fre: PW 1 tim
Sön: Styrka hk

Sååå skönt att kunna ta promenader igen :dance:

Summering av året:
195 pass under året, vilket ger 3.75 pass/vecka. Målet var 4 pass i veckan, men med tanke på att jag bl.a. haft borrelia och ont i foten under hösten så är jag nöjd ändå :D Jag är så himla stolt över att jag numer ALLTID kommer igång igen direkt efter sjukdom/skada :clapping: Det är aldrig någon startsträcka utan det bara händer :humbup:

Bra jobbat, anna! Så imponerad över hur du får ihop passen med ditt ibland lite spretande arbetsliv :heartsthree:

Kul att du kör igång en ny tråd, jag är på!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Du ska VERKLIGEN vara nöjd med 3,75 pass/v GulligaA!!!
SÅ mycket motgångar du haft - inte bara det du skriver om - utan även översvämning i källaren som sabbade gymmet en period! :banghead:
Mycket, mycket bra jobbat!!! :heart: :humbup:
Och det är verkligen så - du kommer igång fort när det strulat till sig! :humbup:

Nu kör vi 2022! :humbup:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"