på måndag ska jag kura vår 4 1/2 månaders

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
cattib
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 11 nov 2020, 20:34

på måndag ska jag kura vår 4 1/2 månaders

Inlägg av cattib »

Hej!

Jag har läst boken 2 gånger, massa forum och trådar mm! Känner mig ganska påläst men är ändå så osäker.
Han är 4 1/2 månad. vi lägger honom kl 18,30 och för det mesta 2 uppvak med mat 22,30 och 2,30-3.00 men vaknar redan kl 5 och då har jag lyft in honom till mig och han somnar om till 6,30 när hela familjen ska upp.
Nu tänkte jag få bort nattmålen så han kan börja äta lite mer på dagarna istället för på natten.

Mitt schema ser ut såhär, funkar det?
Natt 18,30-7.00 12,5 timme
äta 7,30
sova 9,15-10 45 min
äta 11,00
sova 11,45-13-30 1,45min
äta 14,15
sova 15,30-16,15 45 min
äta 17,30
sova 18,30

Jag har redan lagt honom många gånger med buffande på rumpan och sen gått ut.
nappen tog jag bort för några veckor sedan och det var verkligen bara den natten det tog att glömma den.

Fråga 1:
Första natten, läggning buffar, går ut med min ramsa (Natti natti sov så gott "4)
När han då vaknar under första natten går jag direkt in och buffar om jag hör att han stegrar? (vilket han gör direkt för han vill ha mat). Har försökt när han vaknat till innan och sagt ramsan (som jag sagt vid läggning i 1 månad redan) men han bara gallskriker, så slutar med att jag går in och buffar och han somnar om. Eller ska jag då stå kvar och säga ramsan om och om igen i dörren?

Fråga 2:
Andra natten, här lägger jag han i sängen och säger bara min ramsa (natti natti sov så gott "4) och går ut, när han då stegrar så säger jag ramsan genom att ha dörren på glänt så länge det behövs och likaså fortsatt under den natten genom dörren?

Fråga 3:
vad säger ni för bekräftelseramsa eller är det samma? förstår inte detta riktigt

Nu har jag skaffat barnvakt till min dotter på 4 år första natten så jag inte blir störd av någonting utan kan köra på ordentligt!!

Känner mig så nervös inför vargtimmarna, från kl 4 lär det få ramsas och ramsas.....

Därför jag gör detta är egentligen inte för att han sover så dåligt på natten utan för att han äter sina största mål på natten, jag vill få i han mer mat på dagen för på natten sover man och inte äter!!! :-)
Född 200626
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: på måndag ska jag kura vår 4 1/2 månaders

Inlägg av TorsMamma »

Hej och välkommen! :D

Så jag har först lite "motfrågor" vad får han att äta?
HAr ni andningslarm?
Ligger han på mage i eget rum?

Sen några grundläggande saker ang. ditt schema.
  • Jag tycker inte du skall ha 12,5 tim på en 4 mån utan hålla dig till 12 tim och ha långluren 2 tim istället.
    Ja tycker inte heller du bara skall ha 4 måltider, utan 4 måltider och en kvällsslurk är det som skall läggas in på schemat.
Nu till dina frågor:

1. Läs gärna om boken igen, speciellt om ramsan och kapitel "säkerhet är trygghet". SKriv ut lathunden och sätt fast på dörren, så vet du exakt vad du skall göra och när.
Man buffar lugn (inte nödvändigtvis tyst och INTE till sömns!) Slutar han gråta på 3 buff, så gå UT! Man går UT med ramsan, Första versen på väg ut, och vers 2,3 och 4 UTANFÖR dörren stängd. SÅ här behövs röstresurser!

2. Du "säger" ingen ramsa. Du "RAMSAR" ramsan. Den skall användas som en dialog med barnet. Inget man bara "säger" för sägandets skull. Utan den sägs med rytm! Som ett fyrfaldigt leve. Hurra, Hurra, Hurra, HURRRAAAAAAAA! Den kan sägas X4, X6 eller X8 om så behövs. men den SKALL lugna barnet så de lyssnar! Säg inte ramsan X4 för att sen direkt gå in igen. Läs boken igen. VI brukar säga läs den minst 5 ggr för att vara säker!

3. Bekräftelse ramsa är samma som du har "natti, natti, sov så gott" Du skall kunna säga den så rytmiskt att du kan stampa takten. När du bekräftar är tonen MYCKET mjukare och smekande i stil med just så, perfekt, nu sover du så gott. Så allt handlar om HUR du säger, inte VAD du säger. ;)

Läs igen om ramsan.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
cattib
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 11 nov 2020, 20:34

Re: på måndag ska jag kura vår 4 1/2 månaders

Inlägg av cattib »

Tack för feedback!!

Ändrat schemat till 19-7
7,30 mat
9-9,45 sova
11 mat
11,30-13,30 sova
14,15 mat
15,30-16,15 sova
17,30 mat
18,30 nattslurk
19,00 sova

Han ligger i eget rum i sin säng på mage med andningslarm under madrassen!
Han äter ersättning och gröt/potatis, majs mm men bara några tsk per måltid.

Natt 1:
Skrattat till godnattet kl 18,50
Nattade kl 19,00 somnade 19,15 arg men inte jättearg, ramsade, la till rätta 2 gånger.
19,58 skriker till behöver inte göra något
20,06 skriker till behöver inte göra något
21,20 skriker till behöver inte göra något

21,54 tar upp i sömnen och ger ersättning då han är ganska liten så känner vi att vi vill ha det nattmålet ett tag till efter lite funderingar. Ligger lite under sin kurva.
Därför vi gör detta för att få igång hans ägande lite mer.

00,50 gnyr en stund, ramsar 3 gånger, somnar om.

03,17 ramsar, lägger till rätta, buffar, ramsar mig ut, Han stegrar och stegrar, lägger till rätta, buffar och ramsar mig ut. Tyst 03,39.
03,42 ramsar igen, 04,07 tyst. Här gnyr han mest å tycker synd om sig själv men är inte arg.
04,19 ramsade tyst
04,20 skrek, jöttearg, ramsade, la till rätta, buffade, ramsade men stegrade bara mer och mer. Höll på till 04,50. Här gjorde jag det man absolut inte ska, jag vet..... tog upp honom i 1 sekund. Han somnade direkt och la tillbaka han i sängen direkt. Somnade
05,44 ramsade 4 gånger, han fattade!!!! Han blev tyst!!
07,00 godmorgon!!!!!

Kände att jag tappade det vid 4 tiden, då blev jag osäker och trött och det han säkerligen känt av.

Jag brukar ha problem att få i han sin nattslurk, han brukar vägra detta.
Född 200626
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: på måndag ska jag kura vår 4 1/2 månaders

Inlägg av TorsMamma »

Hej, FÖrst, grattis till en faktiskt mycket bra textboksnatt. Att du gav upp 1 sek i natt får du se som "en gång ingen gång". Men ha i åtanke att 2 gånger lika med "ny vana". ;)

Jag ser inget på dina tider om att du använt "bekräftelseramsa". Du har bara "ramsat honom tyst". Efter det ger man en separat bekr. ramsa de första 2-3 nätterna och sen slår du ihop ramsa+bekr. Läs gärna om detta åter igen.

Jag tycker du skall satsa på att ge MER MAT på dagen. Jag förstår att BVC och ni känner på ett visst sätt. Men man har gett barn mat från 3 mån i alla tider. Enda anledningen till att man idag säger 6 mån är på grund av WHO och tredje världen. Om man uppmuntrar till helamining i dessa länder så slipper ju små barn att svälta ihjäl m.m. Men i Sverige är detta inte något problem. Så att komplettera med god mat är bara att köra på. Sötpotatis, avocado, broccoli brukar kunna vara poppis, för att inte glömma bananen och päron! Så försök att mata på där du har måltiderna så du kan ta bort nattmålet. Vi kallar det ju aldrig att "kura" när man ger nattmål. Men det faktum att du ger i sömnen och bestämmer tiden (inte han) ger dig en hel del plus i detta fallet.

Lycka till nu med natt 3?! Jobba in ramsan ordentligt nu! :)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
cattib
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 11 nov 2020, 20:34

Re: på måndag ska jag kura vår 4 1/2 månaders

Inlägg av cattib »

Hej igen!!

Nu flyter allt på ganska bra, ett uppvak inatt där jag bara ramsade utanför dörren så somnade han.... Ända fram till 5,30, där kvittar det hur jag gör för han är så galet arg. Vägrar somna om.
Målet som jag gav vid 22,30 i sömnen har han själv slutat med sedan 2 nätter, han vägrar äta så han är snarare än vad jag är!😁 Men när han fick det målet i sömnen funkade morgonen bättre och han somnade om.

Men hur ska jag lösa det kl 5,30 nu? Det slutar med att jag har en 4 åring och en 12 åring som också vaknar alldeles för tidigt.
Sätta igång musik funkar inte här. Jag tror att han är väldigt hungrig.

Mat, jag har gjort egen sötpotatispure, päronpure och massa annat gott som han gärna äter nu! Men vi har väldigt svårt att få i han mycket mat på kvällen, några tsk mat och ibland tar han bara ca 30 ml ersättning vid 17,30. När jag sen ger nattskurk vid 18,30 så tar han ca 80 ml bara. Känns alldeles för lite, men han känns mätt och kniper ihop läpparna.
Född 200626
cattib
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 11 nov 2020, 20:34

Re: på måndag ska jag kura vår 4 1/2 månaders

Inlägg av cattib »

Hej igen!!

Nu flyter allt på ganska bra, ett uppvak inatt där jag bara ramsade utanför dörren så somnade han.... Ända fram till 5,30, där kvittar det hur jag gör för han är så galet arg. Vägrar somna om.
Målet som jag gav vid 22,30 i sömnen har han själv slutat med sedan 2 nätter, han vägrar äta så han är snarare än vad jag är!😁 Men när han fick det målet i sömnen funkade morgonen bättre och han somnade om.

Men hur ska jag lösa det kl 5,30 nu? Det slutar med att jag har en 4 åring och en 12 åring som också vaknar alldeles för tidigt.
Sätta igång musik funkar inte här. Jag tror att han är väldigt hungrig.

Mat, jag har gjort egen sötpotatispure, päronpure och massa annat gott som han gärna äter nu! Men vi har väldigt svårt att få i han mycket mat på kvällen, några tsk mat och ibland tar han bara ca 30 ml ersättning vid 17,30. När jag sen ger nattskurk vid 18,30 så tar han ca 80 ml bara. Känns alldeles för lite, men han känns mätt och kniper ihop läpparna.
Född 200626
cattib
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 11 nov 2020, 20:34

Re: på måndag ska jag kura vår 4 1/2 månaders

Inlägg av cattib »

Förresten, så har han sovit exemplariskt på dagarna i vagnen (där jag haft samma schema för honom redan i 3 veckor) hela tiden fram tills för 2 dagar sedan, då strular han som tusan. Första vilan på 44 min går bra men långvilan sover han 1 timme sen vaknar han och är jättesvårt att somna om, likaså den andra 45 minuters vid 15,30 där sover han med superdåligt.
Han sover på dagarna på rygg i vagnen och det vill vi behålla. Läst att det är en hel del som har det så och det funkar bra.
Såg i boken att det var vanligt att dagssömnen strula lite i början dock.... Jag får bara kämpa på!😁
Född 200626
Tin
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 09:48
Ort: Nya Zeeland

Re: på måndag ska jag kura vår 4 1/2 månaders

Inlägg av Tin »

Hej,
att vakna i skarvarna nar man sover pa rygg ar vanligt, och ar ni benharda pa det sa far ni ta det extra trasslet. :D Ramsa pa och var konsekventa.

Ni haller ju pa att lara honom i kuren just nu att det ar pa mage man sover sa klart han undrar vad som pågår och ifraga satter nar kan vaknar pa rygg. Men det GAR såklart att ha olika rutiner, mer jobb bara. Nar jag kurade hade jag ett larm som hade batteri som man kunde ha med sig i vagnen, kanske vart att lana ett sant.

Mat. Det är hela dagens sammanlagda matintag som spelar roll, inte bara pa kvallen. Sa har han ätit massor till frukost och lunch gor det inte sa mycket att han äter mindre pa kvällen. Men jobba pa att ata mer pa ALLA mal. Riktig mat, i stora lass inte bara nagra skedar. Han skall vara proppis. Dag ätandet är nyckeln till nattsovandet. Lagg fokus har.

Det kanns som om du har lite matvargar, OM du fatt till dagmaten sa behover man inte ata om natten. Det ar darfor vi rader dig att fokusera pa maten. Om du vet att han atit ordentligt ar det lattare for dig att verktygs om morgonen med attityd.

Nastan all av oss kurare har kurat med syskon i huset, det funkar, visst vaknar de i början men de lar sig att somna om till mammas ramsa. 12 ringen skulle ju kunna erbjudas öronproppar dessutom. Jag kurade min 5 manders med en 3aring i huset, de ramsades bada om morgonen ibland. :dance: Det later otroligt men fungerar.

Pa tal om tidiga mornar, de verktyg som vi rekommenderar efter 4 pa morgonen ar forst en snabb, distinkt pangramsa och sedan ingenting alternativt mozart. I vart hus fungerade musiken, far det gjorde att liten slutade skrika och lyssnade samt att storasyster stördes minst. Sok har pa forumet pa vargtimman sa far du massor med tips.

Och glom inte bekraftelse ramsan.

Hejja er, det gar sa bra. Kram Tin :heart:
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: på måndag ska jag kura vår 4 1/2 månaders

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Om du går in högst upp på sidan och klickar på ditt namn där så kan du välja tror det är "Ditt namn/kontrollpanel/fliken profil/ändra signatur." i signaturen var snäll och skriv barnets födelsedatum och kurstartsdatum. Det blir så mycket lättare då att ge mera exakta svar.

Jag funderar på om din son har hunnit fylla 5 mån än då det kan vara dags för en schemajustering. :)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
cattib
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 11 nov 2020, 20:34

Inlägg av cattib »

Det ska jag gå in och ändra! Han är 5 1/2 månad nu. Föddes den 26/6-20.
Allt gick jättebra, efter några dagar gick jag in och väckte en liten goding som stensov kl 7... Men visst en del uppvak vid vargtimmen fortfarande men ändå bra. MEN, som det står i boken så kommer det en förkylning som ett brev på posten och även här. Då vi allihopa blev dåliga med feber så fanns inte orken för att fortsätta springa upp och ramsa.
Men nu tänkte jag köra igång igen, det har hänt mycket på dessa 4 veckorna. (Under förra kurandet började han vända sig från mage till rygg, rygg till mage)
Han äter väldigt mycket mer, får enbart ersättning som sista slurk 30 min innan han ska sova.
Men behöver lite hjälp med schemat. Som det ser ut idag så har han börjat bli svårsomnad och det förstår jag är för att ingenting stämmer riktigt längre.

7.00 godmorgon
7,30 gröt + katrinplommonpure
8,45 lämna syrran på förskolan
9,00 somnar ibland i bilen på vägen hem, då sätter jag bara över bilstolen på vagnen så han sover vidare. Bor dock 5 min från förskolan med bil. Sover 45 min
10,45 mat, äter ca en halv barnmatsburk + pure + rån el något sådan till.
11,30-13,30 sova (här blir det ofta flera uppvak)
13,45 Hämta syrran
14,30 mellanmål gröt + katrinplommon/päronpure, rån mm
16,30 sova 45 min (svår att somna och vaknar oftast efter 30 min)
17,30 mat
18,30 ersättning
19,00 godnatt

Han får ett mål ersättning på natten, oftast med bara hälften så mycket ersättning än vad det ska vara men det målet ska jag ta bort nu när jag kurar denna gången.

Han sover som allra bäst på den första sovstunden, men känns väldigt trött efter 45 minuter.
Hur ska jag lägga upp schemat då jag har tiderna att passa med hans systers förskola 8,45-13,45? (Som hon älskar!)

Sovtiderna blir 19-7 12 timmar
45 min +2 timmar +45 minuter

Jag märker att jag måste dra ner på sömnen på dagarna och han ska ha 15 timmar nu istället. Jag vill egentligen ändra så han istället sover 18,30-6,30!
Har du något bra tips hur jag ska få till schemat så det stämmer med hans systers förskola? Kan jag även byta till att bara ha 2 St sovstunder eller det är för tidigt?

Känner mig mycket säkrare denna gången och vi har redan de flesta rutinerna inne, är vargtimmen som han får mat på och den jag måste ta tag i. Från 4-4,30 som han har sina uppvak. Då har det blivit att jag lagt honom i vår säng och han sover vidare. Men så vill jag INTE ha det. Har han inte sovit i vår säng sedan han föddes ska han inte göra det nu..... Skärpning på mig och ändring😂😁🙈
Född 200626
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: på måndag ska jag kura vår 4 1/2 månaders

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Vad fint med alla insikter du har kommit till, dessa är ju superviktiga inför nystart på kuren. Som du själv säger så behöver schemat lite mindre sovtid så jag filade lite, vad tycker du om detta? Du bör ha 12+45+1,5+45. " lurar har man mellan 7-9 (jag vid 9 mån) ;) :P

måset dottern gå EXAKT de tiderna? Vissa förskolor är ju mera flexibla än andra om så bara med säg 30 min eller så? Om det bara tar 5 min till förskola med bil, kan ni inte gå istället? Då kan bebis ta första luren på promenad dit tänker jag.

6.30 godmorgon
7.00 gröt + katrinplommonpure
8.00-8.45 FM lur på väg till förskola, eller om hon kan få komma säg 8.55? Då hinner han sova hemma innan ni åker.
8.45 lämna syrran på förskolan
10.30 mat, äter ca en halv barnmatsburk + pure + rån el något sådan till.
11.00-12.30 sova (här blir det ofta flera uppvak)
13.45 Hämta syrran
14.00 mellanmål gröt + katrinplommon/päronpure, rån mm
14.30 sova 45 min (svår att somna och vaknar oftast efter 30 min)
17.00 mat (middag med hela familjen)
18.00 ersättning och skratt till gonatt 20 min
19.30 godnatt

Ps. ser ingen signatur än.... ;) Ds.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
cattib
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 11 nov 2020, 20:34

Re: på måndag ska jag kura vår 4 1/2 månaders

Inlägg av cattib »

Hej igen!

Nu har min kille sovit i stort sett sovit som en stock sen han var 6 månader! 19-7,30 varje dag! Då väcker vi honom på morgonen!!!!
Folk tror inte det är sant när man säger att man får väcka han, så härligt!!
Men nu har han börjat strula lite på natten och det tror jag har och göra med att han sover för mycket på dagen.
Hans schema ser ut såhär nu!
19-7,30 sova 12,5 + 1,5+1,5 15,5h
Frukost 8
Sova 9,30- 11.
Mat 11,30
Sova 14-15,30
Natt 19.00

Han är väldigt trött när vi lägger honom på dagarna. Aldrig några problem att somna.
Inte heller på kvällen är det problem men nu vaknar han och är ledsen mitt i natten och känns inte tillräckligt trött.

Nytt schema: 12,5+45+1,5 14,45h

19-7,30 sova
Frukost 8
Sova 9,15-10
Mat 11
Sova 12-13,30
Mellanmål 14,30
Kvällsmat 17,30
Nattslurk ersättning 18,30
Sova kl 19

Problemet här är att kvällsmaten blir svår att få i honom för han sitter bara och gnuggar sig i ögonen och är väldigt trött. Jag har hämtning på förskolan kl 13,45 så där måste han upp från sängen.
Men är ju egentligen för mycket sömn på schemat här med.🙈
Har ni något bra förslag? Dela upp sömnen på 3 vill jag gärna komma ifrån.
Född 200626
cattib
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 11 nov 2020, 20:34

9 månader

Inlägg av cattib »

Jag får panik. Jag vill sova hela nätter igen, jag älskar det!!😂
Jag fattar inte, han är så att vid läggning, lite sur har han alltid varit men nu är han såå arg, men somnar till slut. Men sen går det 30 minuter till en timme sen börjar han skrika. Jag gör ingenting så tystnar han efter en liten stund, men sjukt jobbigt på natten för jag vaknar ju varje gång han skriker. Precis som att han är ledsen hela natten igenom men ändå sover. Skulle han göra oss i huset dock, ja jäklar vad han blir arg då. Så just nu trippar vi lite på tå här hemma vilket vi ALDRIG har behövt göra innan. Han har sovit sig igenom allt.

Idag har han fått sova
19-7,30
9-9,45
12-13,30
Natt kl 19

Han äter jättebra och dricker ersättning 30 min innan läggning. Det konstiga är att han blir aldrig arg när man lägger han på dagen och idag var han verkligen trött men vi busade och skrattet till godnattet höll vi på med lång stund innan läggning men så fort han lades ner så vrålskrik men jag går ut och samma rutin som alltid.....
Född 200626
cattib
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 11 nov 2020, 20:34

9 månader

Inlägg av cattib »

Jag får panik. Jag vill sova hela nätter igen, jag älskar det!!😂
Jag fattar inte, han är så att vid läggning, lite sur har han alltid varit men nu är han såå arg, men somnar till slut. Men sen går det 30 minuter till en timme sen börjar han skrika. Jag gör ingenting så tystnar han efter en liten stund, men sjukt jobbigt på natten för jag vaknar ju varje gång han skriker. Precis som att han är ledsen hela natten igenom men ändå sover. Skulle han göra oss i huset dock, ja jäklar vad han blir arg då. Så just nu trippar vi lite på tå här hemma vilket vi ALDRIG har behövt göra innan. Han har sovit sig igenom allt.

Idag har han fått sova
19-7,30
9-9,45
12-13,30
Natt kl 19

Han äter jättebra och dricker ersättning 30 min innan läggning. Det konstiga är att han blir aldrig arg när man lägger han på dagen och idag var han verkligen trött men vi busade och skrattet till godnattet höll vi på med lång stund innan läggning men så fort han lades ner så vrålskrik men jag går ut och samma rutin som alltid.....
Född 200626
cattib
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 11 nov 2020, 20:34

9 månader

Inlägg av cattib »

Jag får panik. Jag vill sova hela nätter igen, jag älskar det!!😂
Jag fattar inte, han är så att vid läggning, lite sur har han alltid varit men nu är han såå arg, men somnar till slut. Men sen går det 30 minuter till en timme sen börjar han skrika. Jag gör ingenting så tystnar han efter en liten stund, men sjukt jobbigt på natten för jag vaknar ju varje gång han skriker. Precis som att han är ledsen hela natten igenom men ändå sover. Skulle han göra oss i huset dock, ja jäklar vad han blir arg då. Så just nu trippar vi lite på tå här hemma vilket vi ALDRIG har behövt göra innan. Han har sovit sig igenom allt.

Idag har han fått sova
19-7,30
9-9,45
12-13,30
Natt kl 19

Han äter jättebra och dricker ersättning 30 min innan läggning. Det konstiga är att han blir aldrig arg när man lägger han på dagen och idag var han verkligen trött men vi busade och skrattet till godnattet höll vi på med lång stund innan läggning men så fort han lades ner så vrålskrik men jag går ut och samma rutin som alltid.....
Född 200626
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"