Vinter och sommartid

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Sanand
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 25 maj 2020, 11:49

Vinter och sommartid

Inlägg av Sanand »

Hej!
Min son på 9 månader sover som en kung och vi har kört shn sedan han var 5 månader. Sååå skönt!
Senaste 2 månaderna har det fungerat så bra som det kan. Så nu undrar jag hur man gör nu när det blir vintertid? Känns skitjobbigt att vara tvungen att ändra något. Vad är mest friktionsfritt? Tack på förhand!
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Vinter och sommartid

Inlägg av TorsMamma »

Hej, jag har alltid gjort så att jag flyttat tiden med antingen 15 min i 4 dagar eller 30 min i 2 dagar. Jag börjar dagen eller ett par dagar innan. Jag börjar med morgonen att ändra tiden så de vaknar på nya tiden och sen sker hela dagen förskjutet. osv... :)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sanand
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 25 maj 2020, 11:49

Re: Vinter och sommartid

Inlägg av Sanand »

Tack! Okej så du flyttar ALLA tider dvs även mattiderna? Upplever du att detta funkar så ”enkelt” som att man bara flyttar? Eller kan det ta några veckor med tidiga uppvak osv?
Om jag börjar på morgonen innebär ju det att han måste sova 13h den natten, ska jag då kura honom som vanlig med ramsa osv och strunta i att han inte kommer somna om? För han kommer garanterat inte kunna sova 13h.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Vinter och sommartid

Inlägg av TorsMamma »

Nej, jag flyttar inte 1 hel timme på en dag. Utan 15 min på 4 dagar skjuter jag allt framåt. Har inte haft några problem alls. I många fall har även lägga tidigare fungerat då de ofta lite lätt tröttare på kvällen så här med vintertid.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"