Jag fick tips om kuren av en vän och hon förtjänar de största blombudet haha.. detta har förändrat våra liv!
Vår lilla tjej är född 5/1 2020 och kurades 19 maj. Sov 9h första natten som var väldigt jobbig vid nattning och vargtimmen men sen dess har hon sovit 12h varje natt.
Jag har fått mycket bra vägledning via forumet men känner ändå att jag vill ha lite stöttning/råd/bekräftelse.
Lillstumpans schema med sömn är:
07 - godmorgon
08:45 - 9:30 - lur i vagn på mage (vagnar 2 min + ramsa)
11:30 - 13:30 - lång lur i spjälsäng
15:30 - 16:15 - lur i vagn på mage (vagnar 2 min + ramsa)
19 - godnatt
Imorses var första gången sen kurnätterna var över som hon vaknade 6:30 och var ledsen. Jag ramsade och gjorde husljud men vid 6:50 tog jag upp henne när hon var tyst nån sekund mellan sina rop för godmorgon.
Kortade sedan ner lång luren till 1,5h istället för jag tänker att de är dags att trappa ner lurarna nu?
Är det rätt tänkt att bara dra bort den halvtimmen?
Ikväll somnade hon inte ordentligt förrän de gått en 1h!! Så dålig nattning har vi inte haft sen start..
Vid långa luren på dagen så somnar hon oftast på 2-5 minuter men inför kvällen är de skrik och gråt i kanske 15-20 i vanliga fall.. trots att vi gör EXAKT LIKADANT som på dagen
Svärmor har sytt mörkläggningsgardin med kardborre så de är heeeelt mörkt dygnet runt.
Snart växer hon ur sin liggdel och då har jag ingen aning om hur jag ska kunna lämna hemmet. Sittdelen blir bökig att sova på mage i..
Hon kommer att börja förskola runt 14 månader då vi inte har möjlighet att vara hemma längre.. då är jag helt förvirrad över hur de ska gå med 12h nätter eftersom vi här hemma kommer behöva väcka henne senast 05:15 för att hinna till jobb. Hon kan ju inte lägga sig 17:15.. då vi är hemma från jobb runt 16:10..
TUSEN TACK FÖR BÄSTA FORUMET OCH TIPS.
Ps, hoppas jag inte ställt självklara frågor som jag bara varit dum och missat