TRÄNING 2020

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)
Nu är jag lite snabbare med rapport denna gång! ;)

6 pass blev det.
Dottern Clara utmanade mig att göra 2 pass jag inte brukar göra.
Just för att det är semester och jag kan gå på dagar jag normalt sett inte kan pga receptionsjobbet.

Mån: BodyCombat. Inget för mig ... Att stå och slå mot luft känns lite...löjligt? Och jag SÅG löjlig ut! :shock: :?
Tis: Bodystep. För mycket koordination. Samtidigt skulle man säkert kunna lära sig om man gick regelbundet. Svettigt var det!
Tors: Där fick Clara gå utanför sin Comfort zone och följa med på cirlekpass :)
Fre: Veckans pass i grupp. Väldigt jobbigt! Först en kvart med 21-18-15-12-9-6-3 Upp igen, så långt man hann på 15 min. av Kettlebell swings och boxjumps. Sedan en kvart med 50 Armhävningar, 50 situps, 50 dips och 50 squats. Sedan 40, 30,20,10 - så långt man hann.
Lör: Konditionspasset
Sön Bodybalance

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Nu blev jag lite sen istället :D Vi åkte till Järvsö i söndags och kom hem idag, så skyller på det :roll:

Det går bra med nya redskapen! Lite trixigt med träningsbänken och att lägga sig på den med tunga vikter i händerna samtidigt. Har ju använt en fitnessboll som ”bänk” innan och då har jag satt mig på den och ”rullat ut” i liggande läge. Nu är det svårare, men jag börjar lära mig :) Bänken är stabilare, verkligen. Och jag kan göra både step ups och dips på den. Mycket nöjd!

Kul med nya pass :D Äsch, tänk inte på hur du ser ut, att boxas i luften är jättebra träning för armarna.
Ja, det är samma med aerobics, som jag kan gilla emellanåt. Det tar ett par gånger att lära sig. Därför blir det aldrig riktigt av för mig, man måste nästan vara med från första tillfället på terminen för att lära sig stegen.

”Bara” tre pass i veckan som var:
Tors: Styrketräning, hela kroppen
Fre: löpning 5,8 km
Sön: styrketräning överkropp

Oj, det blev en rejäl promenad för er :lol: Hoppas ni hade bra skor :D
Veckans pass lät ju skitjobbigt! 50 armhävningar :shock: Heja dig :clapping: Du måste vara urstark :dance:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

Vad bra det låter med bänken!! :)
Och att den är så stabil att du kan använda den även till dips och stepups är ju toppenbra!! :D
En annan övning som är jättebra på bänk är att ligga på mage längst med. Höft i kant med kanten. Hålla fast med händerna stadigt i bänken och sedan lyfta benen upp, och ner, i små rörelser. Böjda ben. Fotsulor lite ihop. Core & rumpa!

Man gillar nog det man gillar kan jag tänka... :think: Koordination är inte en bra kombo med mig...
MEN jag utmanade mig på ännu ett Bodystep-pass i veckan, och nu gick det faktiskt lite bättre!
Imorgon får vi se om jag ska våga mig på det igen... :think: Nu är den "vanliga" ledaren tillbaka från semestern, och då blir det ett annat pass...

Hade tyvärr inte de bästa skorna på lååångpromenaden, så jag fick lite skavsår, men det var inte så farligt.
Och det där med armhävningarna... Tro inte att jag är urstark :shock: Jag gör dem på knä... Och jag måste pausa och göra c:a 10 åt gången!

Ja, då ska vi se:
Mån cirkelpass i grupp
Tis: Bodystep
Fre: Vi var på lite semester i Karlstad och hotellet hade ett minimalt gym. Så det blev Crosstrainer i 45 min.
Lör: ett hemmapass på gräsmattan
Sön: Ett veckans pass + direkt efter BodyBalance.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Nu gick det visst två veckor...
Vecka 31 var vi i Järvsö mån-ons. Inte så mycket träning blev det, men mycket rörelse och många steg i alla fall :)

V31
Tis: Uppför Järvsöklacken. En halvtimmes vandring till toppen bara, men det var riktigt jobbigt så jag räknar det som ett pass :)
Tors: PW 1 tim
Fre: PW 1 tim
Lör: Styrketräning hela kroppen

V32
Mån: PW 1 tim
Tis: PW 45 min
Ons: PW 45 min
Sen fick jag halsont och har varit helt slut i kroppen, så andra halvan av veckan blev det väldigt lugnt :(

Jag ska testa den där övningen på bänken du beskriver. Behöver lite nya övningar.
50 armhävningar på knä är i alla fall starkt!
Börjar jobba idag och har sådan himla ångest inför allt :shock: Inte bara jobbet, utan hur jag ska få ihop tiden med jobb, träning, aktiviteter för barnen, matlagning och you know it all :banghead:
Måste försöka strukturera upp tillvaron och sköta planeringen av allt lite bättre. Börjar med en kortvecka dock, jobbar bara mån-ons, pga av planeringsdagar :D

Ha det fint!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

Mycket PW där! Bra jobbat! :)
Halsen då...? Är du bra nu? Hoppas det! :heart:

Jag började också jobba, men har ingen ångest över att hinna med saker... Jag är fortfarande permitterad på gymmet, så jag får bara jobba 30% :(
Ekonomi därefter!! :(
Behöver helt enkelt se mig om efter ett 3:e jobb... För min firma står fortfarande still :(

Har jobbat hårt med att göra sidan till webshop på semestern, men det är en bra bit kvar.
Kanske, kanske kan det lossna lite med webshop. Man vet ju inte...

Tis-ons blev det inget träning pga flytt av dottern. Målning, golvläggning, bära, montera o.s.v, o.s.v. Men jag fick ihop mina pass ändå.

Förra veckan:
Mån: Cirkel i grupp
Tors: Cirkel i grupp
Fre: Veckans pass i grupp
Lör: PW 1,15
Sön: Ett veckans pass + BodyBalance.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av TorsMamma »

Hej Anna och Hej GulligaA,

Förlåt jag försummat denna tråden en längre tid. Dels är träningen si och så, dels jobbar jag på sommaren och den lilla tid som blir över försöker jag ha med familjen.

Jag ser ni varit duktiga och kört i sommar och det är ju HELT FANTASTISKT fin av er!!! :heart:

Jag ser fram emot höstterminen som börjar nästa vecka. Planen blir att träna följane:
Söndag Karate
Måndag (när jag kan och inte har möte) Karate/Kobudo
Tisdag instruera Karate Kids (ingen träning för mig direkt)
Onsdag Karate/Kobudo

Så jag nöjer mig där och ser fram emot hösten jag. Har gått med 2 brutna tår i sommar och de läker inte heller så strålande bra. Men som sagt, väljer att se framåt och inte bakåt.

Heja er!!! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Hej hopp!

Men TorsMamma då! Aj aj, inte roligt :o Dina stackars tår verkar vara med om mycket. Hoppas det är bättre nu, och att du kan komma igång med din träning. Men det kanske funkar med halvdana tår ;)

Ja, anna, jag ska väl vara glad över att det inte är några nedskärningar eller permitteringar i någon större utsträckning på min arbetsplats. Jag vet att den mer administrativa personalen hos oss är mer utsatt. Många tjänster på kontoret försvinner ju när alla sitter hemma och jobbar. Men för oss tekniker är det bättre, än så länge i alla fall.
Får du till en webshop, så skicka länk så ska jag dela på Facebook och Instagram allt vad jag kan!

Det onda i halsen övergick till ett fasligt kli som inte försvann förrän i onsdags. Så jag vågade inte träna något alls innan dess. Sedan fre-lör och vi till mina föräldrars stuga som ligger på en ö där det inte gå att göra något alls utöver att slappa och bada :D Det var fantastiskt varmt och skönt, och mamma och pappa skötte all matlagning och disk, så jag känner det som om jag varit på en riktig all inclusive-resa :dance:

Men två rejäla styrkepass blev det :)
Tors: Styrka hela kroppen
Sön: Styrka hela kroppen

Men jag ser på stegräknaren att det sjunker drastiskt nu när jag sitter framför datorn igen :evil: Är så dålig att få till promenaderna på egen hand :(
Och löpningen ska vi inte prata om....

Ha det fint, tjejer!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av TorsMamma »

God tisdag!

Ja GulligaA, lite brutna krokiga tår går bra att träna med. Som du säger, har ju hunnit bryta några stycken nu..... (inte alla på karate skall tilläggas) ;)

Igår började terminen så jag körde Kobudo/Karate 2.15 igår och sen mitt 1 tim pass idag. Bra början!

Anna, hur mår du?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

Men TorsMamma då... :( Du är väldigt otursbenägen med kroppen din... :( :heart:
Hoppas det går bra att börja höstterminen nu, och att det funkar med tårna. Usch, det måste verkligen kännas varje steg du tar! :(

GulligaA, jag är supertacksam om du delar min webshop sedan när den är klar!! :heart: :heartsthree: Men det är en bit kvar...
Men ÅH, så härligt det låter att bli servad på det viset på ön!! :) :dance:
Skönt att det halsonda försvann och att du är på gång igen! :)
Ja, datorarbete är verkligen stillasittande... Men jag vet att du kommer få till dina pass! Passa på att springa innan det blir höst och kallt...
Än ser man inga gula löv på träden! :clapping:

Förra veckan:
Mån: cirkel i grupp
Ons: ett hemmapass
Fre: veckans pass i grupp
Lör: konditionspasset med rodd och skidstaksmaskin. Stod bredvid en elitskidåkare som bor här i sta´n... (Marcus Johansson heter han). OFATTBART tempo! :o När jag tyckte jag "körde på rätt bra" tog han 2,5 tag på ett av mina! :o :shock: :oops: När han varvade ner hade han mitt tempo...
Sön: Ett veckans pass med 100/90/80 osv av olika saker med 5 burpees mellan varje sak. Styrka, och pulsen var burpees helt enkelt. Efter det gick jag på Bodybalance i grupp.

Är taggad på våra höstnyheter som kommer snart på gymmet! Cirkel/puls, och Cirkel/styrka.

Hur tänker du inför hösten GulligaA? Kommer du gå till Friskis & Svettis något, eller håller du dig till egna pass även framöver?

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Jäklar, tiden bara rinner iväg. Redan onsdag 8-)

Veckans:

Tors: Styrketräning, hela kroppen
Fre: PW 1 tim
Lör: Styrketräning, hk

Tre pass, helt ok :)

Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp träningen i höst. Styrkan ska med såklart :D Minst två pass. Men jag skulle behöva testa nåt mer. Jag har ju Friskis-kortet året ut. Har inte kollat in vad de har för pass i höst. Min man vill ju INTE att jag går dit :roll: Jag får se hur utvecklingen blir nu när skolor och allt sätter igång. De har ju löppass utomhus nästan året runt.

Lite danssugen :happy-partydance: Dansskolan där tjejerna går har ju 30+ kurser :) Ska nog göra en check på det.

Ha det :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)
Ja, dagarna springer iväg...

Mina stadiga 5:
Mån: Cirkel i grupp
Ons: ett eget Veckans pass
Fre: Veckans pass i grupp
Lör: Konditionspasset odd/skidstak
Sön: ett veckans pass + Body Balance

Säg till din man att det är större smittorisk att gå och handla på ICA än att vara på gym ;)
Alla är OTROLIGT noggranna med att tvätta redskap och maskiner efter sig! :)

Danskurs låter kul! :) Inget för mig dock... För mycket koordination.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av TorsMamma »

Heja er!

jag kör nu mina sön, mån, och ons samt lite tisdag när jag instruerar. Eventuellt kommer lite längre promenader med in nu när jag tar hand om min dagishund lite igen.

GulligaA, om du kommer ombytt och går hem och byter om, så slipper du omklädningsrum. Deltar du på pass behöver du ju inte röra någon. Ingen vill träna om de känner sig minsta dåliga kan jag avslöja.
Jag står med en flaska hypoklorsyra på barnpasset och sprayar alla barnhänder när de kommer in. Har den även i min träningsväska och sprayar mig och saker runt mig.
Samt desinfekterar mottagningen med det. Så det kanske vore något?

Det jag köper och säljer är detta: https://innemiljoochhalsa.nu/butik/

Kram på er och låt oss fortsätta träna och jobba på vår hälsa så mycket vi kan så länge vi kan och får. :D <3
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

Håller med TorsMamma där! :)
Vi har inte många som duschar på gymmet nu, de flesta åker hem.
Går man på något pass där inte redskap är inblandade, håller ju folk distans.
Ja, du kan ju fundera på det ;)

Mån: Cirkelpasset var tyvärr fullt, :( så jag körde ett eget pass. Det brukar bli så när de släpper en ny cirkel...
Ons: Var HELT inställd på att köra det nya passet Cirkel/puls! Men så tog jag fel på tiden, och kom för sent!? :banghead:
Som tur var fick jag plats på det nya cirkelpasset som numera är på både måndagar och onsdagar. Innan har det varit måndag och torsdag, och torsdagskvällar jobbar jag.
Fre: Veckans pass i grupp. Endast 23 minuter långt, men hjälp vad trött man kan bli på 23 minuter! :shock:
5 burpees, 5 armhävningar, 5 situps, 10 kettlebellswings. Sedan 10 av varje + 10 kb-swings. 15 av varje + 10 kb, 20 av varje + 10 kb, 25 av varje + 10 kb. Och sedan neråt igen tills tiden gått och helt utan pauser.
Lör: Konditionspasset rodd/skidstak.
Sön: Bodybalance

På onsdag SKA jag testa det nya passet!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Hejsan!

Oj oj oj, så dumt det blev i veckan :oops:
I lördags skulle tjejmilen ha gått av stapeln, men det blev inställt. Istället hade jag och min kompis sagt att vi skulle springa ett 6 km-runda här i stan och sen gå ut och äta. Men hon blev sjuk tyvärr :( Först tänkte jag att det var väl lika bra, jag har ju ändå inte fått till löpträningen. Men sen började jag fundera, undra om jag skulle kunna ta mig runt 10 km, om jag bara joggar tillräckligt sakta :think: Ju mer jag tänkte på det, ju mer sugen blev jag. Och till slut så gav jag mig ut.... Och jag, 10 km i sakta mak blev det. Hela tiden joggandes. Ont i fötterna fick jag efter 7-8 km. Och sen FICK JAG ONT I HELA KROPPEN :banghead: I söndags kunde jag knappt gå, än mindre träna. Ont i axlar och rygg också. Kunde inte ens promenera. Åh, så idiotiskt gjort av mig :roll: Jag har fortfarande ont i benen idag :cry:

Så två pass förra veckan bara:
Tis: Styrka hela kroppen
Lör: Jogging 10 km

Suck, ja ja, är huvudet dumt så får kroppen lida, som sagt.

Ja, jag ska nog försöka ta mig till Friskis snart. Jag är på er linje, jag tror det är rent och fräscht där. Det är mannen som är mer emot. Jag kanske ska dra en lögn och säga att jag ska till biblioteket eller nåt ;) Det ser lite osäkert ut med schemat än bara, många tillfälliga pass just nu enligt appen. Hoppas de landar i nåt snart så jag kan planera.

Hoppas du får plats på passet på onsdag! Heja er :greetings-clapyellow:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Nämen GulligaA, din stackare! :shock: :heart:
Först och främst är det tråkigt för dig att varken loppet, eller kompis-spring/middag inte blev av! :(
Samtidigt kan du ju vara stolt att du faktiskt genomförde det! Ditt eget lilla lopp! :dance: Banne mig inte illa! :) :humbup:

Bibliotekslögn är bra.. ;)
Det är säkert lite tidigt i höstschemat än. Vi har också haft det lite hattigt.
Men inga tillfälliga pass, utan det har varit att schemat byggts upp efter hand. Mer och mer läggs in.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"