2 år 5 mån som vaknar för tidigt

Skriv svar
MammaMia
Inlägg: 19
Blev medlem: tor 29 jun 2017, 20:45

2 år 5 mån som vaknar för tidigt

Inlägg av MammaMia »

Hej!

Vår son har redan i ca 2 månaders tid vaknat för tidigt på morgnarna. Vi har som princip att vi inte tar upp honom förrän kl. 7, men oftast vaknar han där vid halv 7 och skriker så förtvivlat. Vi brukar ramsa men tyvärr utan effekt så det är långa minuter... Han har 12 h sömn på schemat, 11 h natt och 1 h middagslur. Men i praktiken sover han alltså mindre. Sen är han jättetrött och kan somna i bilen, vagnen eller var som helst. På kvällen går läggningarna bra för då är han trött. Vi brukar också satsa på skrattet till gonattet. Ofta har han bajsat på morgonen så det kan förstås inverka på morgnarna.

Jag vet ju att det inte finns nån trollstav men kanske någon ändå har några bra tips att komma med?

Tack på förhand! :)

Kram,

Mia
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: 2 år 5 mån som vaknar för tidigt

Inlägg av TorsMamma »

Hej, :D

Jag skulle nog försöka att se om jag kunde reglera detta med när han bajsar en aning. Se till att ge honom lite mera "Lösande" mat till frukost och lite mera stoppande till middag.

Vad som är vad kan du slå upp här och söka om på forumet. Men kan vara bra och bröja där tänker jag.

Sen skulle jag nog införa 12 tim natt och behålla en 20 min lur på dagen. Lägga honom MYCKET tidigare, för vi här vet att sömn föder sömn. Det kan vara så att du t.o.m vill införa 12,5 tim natt en kort tid, speciellt om han går på förskola!

Sen tycker jag du skall införa väckarklocka, detta kan du också använda sökfunktionen till och hitta hur man gör.

Några bra tankar på detta? :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"