TRÄNING 2019

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj, jag har lagt in några nya smilies, de är inte så fina, men jag letar vidare om jag hittar bättre. Jag har inte tränat på snart 2 veckor. Hade feber i över 8 dagar. Så hoppas mitt nästa pass blir på Söndag igen. :) :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj alla snyggingar! Nu ni!!! Nu är forum stabilare och snyggare och säkrare än det varit på flera år! Adressen är visserligen ny "forum.annawahlgren.com" men den gamla omdirigerar så det skall funka nu. Även inloggning och inlägg skall fungera felfritt. Denna dagen har jag önskat i flera år nu. Så nu ber vi en stilla bön att det är så här stabilt för all framtid! :heart:

Träning = ingen. Har förmodligen RS-virus och har problem med lite feber 2 veckor senare och även luftrören spökar lite. KRAM!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej!

AHA!! Byte av adress alltså :lol: Jag har försökt gått in via min genväg i favoriter, men fått ett stort ERROR :shock: Men så tog jag bort den och gick in från ”början” via hemsidan, och då funkade det :dance:

Men fy TorsMamma, låter inte roligt :o Ta hand om dig, och krya på dig :heart: Men fina smilisar du fixat :jumpgreen:

Bra tränat, anna! Stepmix, vad är det? Har en kollega som vill dra med mig på pass på F&S, och kanske är det dags att leta sig ut från källaren snart :shifty:

V43
Ons: styrka hela kroppen, hemma
Fre: styrka överkropp, hemma
Sön: jogging 6,5 km

V44
Tors: jogging 2,5 km och styrka i utegym.
Fre: PW 60 min
Lör: styrka överkropp, hemma
Sön: jogging 5 km

V45, ont i halsen i några dagar så lite dåligt med träning
Lör: Styrka hela kroppen, hemma
Sön: jogging 5 km

Tänk om jag kan hålla i joggingen hela vintern, så slipper jag börja om på våren igen :D Satte broddar på skorna nu, och det funkar jättebra! Kanske om jag verkligen får in rutinen och joggar året om i ett par år att jag investerar i ett par vinterlöparskor. Men vi får se...
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)
Härligt jobbat med forumet TorsMamma! :clapping:
Men fy, stackars dig med RS-virus :? :shock: Krya på dig! :heart:

OJ GulligaA!! Du är på gång ordentligt nu!! SUPERBRA jobbat!! :clapping:
Broddar är bra! Kör på det! :)
Stepmix är ett pass på stepup-bräda som varvas med lite annat kan man säga. Lite för mycket koordination för min smak...
men jag ska prova igen!

Förra veckan glömde jag rapportera, men här kommer det:

Tis: skidstakningsmaskin varvat med annat.
Ons: Puls 25 min i grupp.
Fre: dubbelpass. Lunchtabata + Veckans pass i grupp som JAG fick leda :shock: Chefen och hennes syster (som brukar leda) var bortresta och hon tittade övertygande på mig på fredagsmorgonen och sa "-Du kan ju denna typ av träning, så jag tänkte att du håller i det! Du kan ju vara med ändå, det är bara att visa lite i början och sätta på musik" Så då gjorde jag det! Trots att jag inte är någon ledartyp alls :lol: Det var 15 upphopp, 15 fällkniv, 15 armhävningar, 10 burpees, 10 slamballkast. Om och om igen i 20 minuter. "Att man kan bli så trött av bara 20 minuters träning" var det många som sa, och det var verkligen så! Jag tyckte det var både kul och nervöst att leda! :) Men det är inget jag skulle vilja börja med. Jag håller mig till receptionen :)
Sön: Bodybalance

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Kul att du fick leda ett pass :D Ibland är det bra att göra något utanför lådan ;) Ja, 20 min träning låter ju överkomligt, man måste ju inte hålla på en timme för att få en rejäl genomkörare 8-)

Ännu en bra vecka:

Tors: styrka, helkroppspass, hemma
Fre: PW 60 min
Lör: styrka, överkropp, hemma
Sön: jogging 4,5 km

Jag kan inte mäta joggingpassen riktigt eftersom batteriet i min mobil inte tycker om att vara utomhus nu i kylan, det dör nästan direkt :evil: Men jag har beställt en ny, så snart så. Jag är lite manisk över siffror och räkna och så :D

Hoppas du mår bättre, TorsMamma :heart: Ta hand om er!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

Bra jobbat GulligaA!! :clapping: :clapping:

Hur går det TorsMamma? :heart:

Min förra vecka såg ut så här:

Mån: fredagsens veckans pass igen (det jag ledde).
Ons: funktionell fys i grupp
Fre: dubbelpass Tabata på lunchen, upplagt som ett cirkelpass denna gång - jättebra!! :) Veckans pass i grupp på e.m.
Lör: 2 km skidstakningsmaskin, 2 km rodd
Sön: Bodybalance i grupp

Tråkigt att inte fått vara med på cirkelpass i grupp på länge... :( De tre passen som finns är alltid fullbokade med c:a 10 reserver...
Nästa vecka KAN det bli en lösning, för då lägger de in en extra cirkel i veckan. Det blir på tisdagar direkt då jag går av mitt jobbpass kl. 19.
Då har jag ju chansen att övervaka om det blir någon plats över.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Japp, nu är jag på G igen. Körde mitt första träningspass i söndags på 3 veckor.

GulligaA, säger bara ICEBUG! Da Shit och ingen får komma till mig på mottagningen vintertid utan ett par på sig så man inte halkar på parkeringen. https://icebug.se Har själv 2 par och tycker de är helt super! Håller nu tummarna att du kan springa hela vintern! :D :heart:

Anna, du liksom bara tickar på med din träning, du är helt fantastisk. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av annawahlgren »

Fantastiskt fint jobbat, Torsmamma! Du är ett geni. Ilove you! :heart: :heartsthree:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, Anna, TorsMamma är fantastisk, det har vi verkligen förstått! :clap: :heart:

SKÖNT att höra att du är på G med träning igen och att sjukdomar viker undan! :)

Min vecka:
Mån: ett gammalt veckans pass som bl.a innehöll 150 utfallssteg - vilket jag kände av i 2 dagar efteråt... :shock:
Ons: Puls 25 min i grupp
Fre: dubbelpass Tabata på lunchen + veckans pass på e.m - båda i grupp.
Lör: 4 km rodd, och 4 km skidstakningsmaskin, så det var väl ett konditionspass kan man säga.
Sön: Bodybalance i grupp.

Blev OROLIG på Veckans pass i fredags! :shock: Plötsligt var det faktiskt fullt! Det brukar det aldrig vara!
Det är mitt enda "säkra" favoritpass som jag alltid får plats på! Tänk om det blir som på cirkeln... Att det är så fullt att jag inte får vara med?! :shifty:
Det hade varit fruktansvärt tråkigt... :cry: Just det pass som var nu, gick det att trycka in mig och en till på. Men så är det inte alltid...

Kommer ni ihåg att jag var på Multiscan i våras? En maskin som läser av hur man mår inuti. Hur man tillgodogör sig sin träning, vad man bör undvika i matväg, hur man bör leva. Jag fick ju 95 av 100 och det var ju toppenbra! Så jag har fortsatt på den banan jag gick så att säga.
Imorgon ska jag få göra en mer avancerad Multiscan som vi har på gymmet, som går in mer i detalj. För att jag ska veta vad jag pratar om ifall kunderna frågar. Jag får göra den gratis (värde 1.800:-!!). Det blir intressant!
Men jag är också lite nervös... Tänk om det visar sämre värden nu än i våras? :shock:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej tjejer!

Skönt att du är igång igen, TorsMamma :clapping: Hoppas du får vara frisk ett tag nu :pray: Icebug låter ju intressant, ska kanske önska mig ett par i julklapp, vilken modell har du? Just nu går det bra ändå, regn och 3 grader varmt dygnet runt, dag efter dag :( Så ingen is i sikte alls :)

Kul med Multiscan igen! Jag kommer ihåg det, du hade ju så himla bra värden :D Det blir säkert liknande igen, så flitig som du är med träningen :humbup: Trist om det börjar bli fullt på favvopasset :( Håller tummarna för att det var tillfälligt.

Har haft en intensiv vecka. En AW, två födelsedagsmiddagar ute, två dansuppvisningar och ett släktkalas, men lyckades ändå klämma in två pass. Nästan mer nöjd när jag lyckas med nåt sånt en full vecka än när jag tränar fyra gånger en lugn vecka :D

Lör: Styrka, överkropp, hemma
Sön: PW 45 min. Det blev promenad istället för jogg ENBART av fåfänga skäl :oops: Jag tvättade nämligen håret på lördagen och det blir så gräsligt om det tvättas två dagar i rad... Sån är jag :lol:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej igen

Tre pass i veckan:
Ons: styrka, helkroppspass, hemma
Lör: Styrka, helkroppspass, hemma
Sön: jogging 4,2 km

Helt ok vecka :)
Jag dras med huvudvärk, som hämmar mig något i träningen. Men jag är rätt säker på att det är ett besök hos optikern som är lösningen, ska bara ta mig förbi stoltheten och inse att jag blivit äldre :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj, jag har mer än fullt upp. Hela helgerna och veckorna. Kör mina pass där jag tränar på onsdagar och söndagar. Instruerar på Tisdagar och även söndagar. Var på läger i lördags 4 tim. Och kör gradering med barnen på lördag (ingen träning för mig då) Så inte så mycket träning för mig, men mer än fullt upp kan man säga.

KRAM!

Jo, det finns en FB forum grupp nu med om ni vill se? Gå med eller så? Tipsa?

https://www.facebook.com/groups/AnnaWforum/

Puss!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

Vad jag har slarvat med att rapportera... :oops:

Jag får summera lite nu då... Har inte hunnit vara lika flitig som jag brukar.
V. 48:
Tis: cirkel i grupp
Ons: fredagen innans veckans pass ihop med två andra tjejer.
Lör: 1 km skidstakningsmaskin + ett veckans pass
Sön: Bodybalance

V. 49:
Mån: 3 km. skidstakningsmaskin + 3 km rodd
Tis: ett hemmapass
Lör: 1 km skidstakningsmaskin + ett veckans pass
Sön: Bodybalance

GulligaA: BRA där att du lyckades klämma in pass i en så full vecka! :clapping: Jag vet hur hår kan bli, så jag förstår ;)
Och så var det det där med glasögon... Har du varit hos optikern? Ta dig förbi puckeln och åk och kolla!
Du kanske bara behöver glasögon vid dator och när du läser - vem vet?! Du kan ju inte gå och ha huvudvärk heller...

Jag har fortfarande inte fått något mail med resultatet från multiscantestet! :(
Men jag lade på minnet att hon sa att jag hade en perfekt balans mellan muskler, fett och skelett i fårhållande till längd och vikt. Så det var ju kul! :)
Inga "farozoner" eller risk att få diabetes eller andra problemsjukdomar. Hon tyckte jag kunde dra ner lite på kolhydrater.
Återkommer med mer om du vill efter att jag fått mailet.

Blev så GLAD idag efter cirkelpasset! :clapping:
Ledaren Lisa, som är syster till ägarinnan, var "på" mig på ett veckans pass för några veckor sedan.
Sa att jag ska ha armbågarna mer bakåt när jag gör armhävningar. Är inte så stark i armarna och gör man så, blir det ju ännu jobbigare... :shifty:
Idag sa hon glädjestrålande "-VILKA snygga armhävningar Anna! Det märks att du har lyssnat och tagit till dig det jag sa, och det är så ROLIGT när folk lyssnar!!" :) :) :)

TorsMamma, ska kolla in fb-gruppen! :)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Jag har himla ont i ryggen i ett par veckor, och inte tränat nåt alls på ett tag :(

Den här veckan blev det lite komma-igångträning:
Mån: PW 40 min
Ons: PW 1h
Lör: LÄTT styrketräning, hela kroppen hemma

Jag drogs nog med spänningar i rygg och axlar där när jag hade huvudvärk, och så fick jag för mig att byta kudde i sängen mitt i alltihop :roll: Jag är magsovare och har i många år kört med Ikeas billigaste plattaste kudde och det har funkat, men så var det några på jobbet som pratade kuddar och hur viktigt det var och vilka de köpte. Så då fick jag för mig att det kan ju inte vara bra det jag håller på med, så jag köpte en dyrare, fluffigare och tjockare kudde (dock på ikea ) som skulle passa magsovare ändå. Men det skulle jag INTE ha gjort : :evil: Det tog en vecka innan jag kopplade vad det var, men nu har jag bytt tillbaka och är sakta på väg tillbaka :doh:

Långt pladder om kuddar blev det här...
Men optikern behöver jag nog besöka i alla fall :D Tar tag i det efter årskiftet, lovar!

Vad bra att du fick feedback på armhävningarna! Och att du fick till det rätt sen :) Tänker på det ibland, jag som tränar hemma ensam utan speglar, att det är svårt att veta om jag gör rätt. Kanske därför jag fick ont i ryggen :think:
Måste ta mig till gymmet, skäms när jag tänker på att jag haft ett F&S-kort i ett helt år utan att gå dit :oops: :oops: :oops: Köpt för friskvårdspengen via jobbet, men ändå...

Kul med bra betyg från scanningen! Jag hör gärna mer detaljer :D
God jul på er :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer,

Min rapport..... nåja......:oops: :roll:

Just nu i 2 veckor kör jag yoga varje morgon och mån, ons, fre 16.30. (är utomlands) :dance:

Så Anna, superbra när du får feedback så där, det är ju meningen att det skall bli svårare och svårare så man lär sig nytt hela tiden. :D

GulligaA, ta hand om din rygg. Nu är det svårt och visa, men jag är också massivare, men jag köpte mig en boveteskal kudde och den eller en tunn kan man vika dubbel eller nästan rulla och lägga under den axel som man har huvudet åt om du hänger med? Då blir inte "vridet" i nacken lika stort. Så jag tar bort kudde under huvud, lägger under axel istället. Äh, svårt att förklara, men kanske du kan testa fram det?

Anna, startar du en 2020 tråd också? Vore ju galet och sluta nu, visst? T R A D I T I O N du vet. :humbup: :heartsthree:

God Jul på er alla! Ser fram emot ett bättre nästa år jag i alla fall, på alla fronter. :text-merryxmas: :occasion-santa: :occasion-snowman:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"