TRÄNING 2018

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Det låter spännande det där, TorsMamma :D Kul och lite annorlunda :) Jag är så himla vanlig jämt :wink:

Men det är väl perfekt, anna, att det ligger direkt efter veckans pass. Så har du något att skylla på om det inte går bra :lol:

Jag fick faktiskt till fyra pass i veckan :mrgreen:
Tis: Crosstrainer 25 min
Ons: Styrketräning, hela kroppen, hemma
Lör: Styrketräning överkropp+mage, hemma
Sön: jogging 6,5 km. Hyfsad takt, lite bättre än sist :D

Hittade den gamla goda Crosstrainern under en massa tvätt och annat. Passande nu när det börjar bli mörkt ute, och jag är alldeles för feg för att befinna mig i ett ödsligt motionsspår då 8-[ Inget att skylla på nu heller alltså :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Den här veckan gick väl sådär.

Lör: Styrketräning, hela kroppen, hemma. Kör supersets, tar sådan himla tid annars. Då får man upp lite flås också :D
Sön: Jogging, 6,5 km. Lugnt tempo. Lite halt ute, med snö och allt. Har kommit några cm i helgen. Jag har dobbar man trär på skorna, får ta och leta fram dom. Har som mål nu att hålla i löpningen med 1 gång/vecka vintersäsongen.

Veckan har varit full av aktiviteter på kvällarna både med jobbet och privat, så träningen har blivit lidande tyvärr :( Nu blir det två dagars jobb och sedan lite höstlov, ska bli så skööönt med några dagars ledighet \:D/
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

GulligaA, jag är också en så´n där "vanlig" :lol: . På gymmets hemsida har de en presentation om alla som jobbar där.
En sak är "detta visste du inte om mig", där folk skriver olika saker. Det FINNS inget intressant om mig?! :shock: :lol: Jag vet inte vad jag ska skriva alls när vi kommer så långt att jag ska in där! :shock: :roll:
MYCKET bra idé att "skylla på" trötthet om jag inte får flyt på rytmyogan! :lol: :lol: :lol:
Gôtt med lite ledigt! :)

Förra veckan, 5 pass:

Mån: cirkel i grupp
Tis: ett veckans pass. Tog ett riktigt tufft. 100/90/80 osv. olika saker med 5 burpees mellan varje.
Tors: ett veckans pass
Fre: veckans pass i grupp
Lör: ett veckans pass

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Heja er!!!

Men Anna, du är väl underbar precis som du är?!! :heart: Så klart finns massa saker om dig som folk inte vet. Typ hur fina kort du gör? Att du drivit eget i många år? Kanske har en dold bak eller matlagningstalang eller så? Vad vet jag just det jag vill veta ju! :lol:

Jag har kört mitt same same.... tis, ons, sön. Körde mycket LUGNT i söndags. Sen inget i tisdags och ikväll sen inget mer på hela veckan. Känns konstigt! Måste nog se om grannen kör ett crossfit pass i helgen! :heart:

Heja er nu! Låter spännande med ditt nya jobb Anna! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)
TorsMamma :heart: Vad gullig du är! Det där med vad man jobbar med "till vardags" finns det en egen ruta för, så där kan jag skriva om min egna firma. Det får väl bli att jag var Gothrockare i ungdomen och att jag är en jäkel på att laga kålpudding... :wink: Eller nå´t :shock:
Blev det någon crossfit med grannen?

Nu går jag in i julmarknadstider på helgerna, vilket innebär något färre pass. Man är så trött när man kommer hem på kvällarna, och onsdagar är vigda till kundbesök, så då blir det max 4 pass.
Inledde perioden med en mycket lyckad mässa i Sollebrunn i helgen.

Mån: Cirkel i grupp
Tis: ett veckans pass
Tors: rodd 3 km varvat med annat
Fre: Ett veckans pass

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Vad härligt Anna, med julmarknad tycker jag i alla fall! :D :heart:

Ja, jag körde crossfit i lördags och sen karate i går. FY vilken träningsvärk jag har i axlar speciellt och öm i hela kroppen! Det var välbehövligt. hahaha.... :lol:

GulligaA hur går det för dig?

Sarisparis har jag inget hört från heller på länge?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Det är jätteroligt med julmarknaderna!! Eftersom jag är grossist träffar jag ju så sällan slutkunden.
Den där mormodern som står och gråter av rörelse över diktkortet "Till mitt barnbarn"..., den där mamman som rörd köper kortet "Till min dotter"... DEM får jag träffa nu! :)

Det blev 5 pass trots allt, för det var ju dubbelt i fredags när det var veckans pass följt av "Yoga rytm". Varken jag eller Clara tyckte det var något att ha - varken fysiskt eller psykiskt. Så det blev bara den gången beslutade vi.

Mån: Ett långt veckans pass på egen hand. Cirkeln inställd pga att min chef och de flesta ledare var på träningsresa med massa gymkunder.
Tis: Core
Tors: ett veckans pass
Fre: Veckans pass + Yoga rytm. Även veckans pass i grupp var inställt, men vi beslöt att köra ändå, de som ville.
Det var bara jag och en tjej jag brukar träna 2 och 2pass med, men vi körde på!

Julmarknadshelg igen, men bara lördagen denna vecka, så jag kanske får ihop 5 pass. Vi får se!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Jag börjar med en massa i-landsgnäll:

Jag är SÅ trött på
-löss som kommer tillbaka för FEMTE :shock: gången som gör att vi står och kammar midjelångt, tjockt hår varje kväll. Tar typ en evighet :evil:
- fotvårtor som ska behandlas och plåstras om för att inte smitta på jympan och som kliar och aldrig vill försvinna på sexåringen :cry:
- förkylningar med hosta och snor som aldrig vill ge med sig och däckade mig hela förra veckan!

Småsaker egentligen, men jag känner mig helt slut på energi. Har inte tränat på två veckor. Veckan innan hann jag med några pass: backträning, PW och två styrkepass. Tänkte försöka komma igång lite lätt i veckan som kommer, men vill inte bli sjuk igen :( Vi får se hur jag gör. Veckan är full av aktiviteter, bl.a. förberedelser inför 40-årsfest på lördag. Fyller nu på tisdag :) Känns hur bra som helst :D

Bra tränat brudar :D Åh, julmarknad, jag längtar verkligen efter advent och julen i år. Ja, dina diktkort är så himla fina
:heart: Kul att du får komma närmare dina kunder.
Träningvärk, den lär nog komma nu när det inte blivit nåt av med träningen på länge. Hoppas den släppt lite TorsMamma.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej!

Men åååh vad jobbigt GulligaA!!! :cry: Det låter helt vedervärdigt alltihop! :( ](*,)
Skickar kramar och hjärtan :heart: :heart: :heart: och hoppas precis alltihop försvinner fortast möjligt!
Grattis i förskott på den stora dagen i alla fall och hoppas allt kommer bli bättre tills på lördag och festen!!!

Det blev 5 pass:
Mån: Ny cirkel! Kul och svinjobbig! Måste öva upp taktiken "åla under en låg bänk" på hinderbane-stationen! Jag var betydligt långsammare än andra... Att jag var det påverkade min 2-och 2-partner som fick välta däck desto längre! :shock:
Tis: ett veckans pass
Tors: Tabata
Fre: veckans pass i grupp. En riktig genomkörare denna vecka!
Sön: ett veckans pass

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Haha, jag ser framför mig hur du övar på ålning hemma under köksstolarna, anna :D :lol:
Kommer du någon vart? :wink:

Inte mycket den här veckan:
Tors: PW 45 min
Sön: PW 45 min

Fortfarande ont i halsen! Känner mig inte sjuk, men jag vågar inte ta i. Jag är livrädd att jag ska får hjärthinneinflammation eller liknande om det är ett sådant virus. Hur tänker/gör ni?
Men promenader kan jag ju alltid ta. Jag hade en liknande period för ett par år sedan, då blev det träna-vila-träna-vila varannan vecka i flera månader. Nu vilar jag ut det tänker jag. Det är ju inte så att jag tränar inför någon stor tävling eller lopp som ligger nära i tiden. Jag vill ju må bra. Lite lätt styrka kan jag nog köra också.

Just nu har jag dock svårt att röra mig över huvud taget. Gjorde min första mammografi i fredags, och jag tyckte inte att det gjorde ont alls då som många sa det skulle göra. Men nu :shock: Mina stackars tuttar! Det gör ont :cry: Som PMS x 10.

Lössen är borta (peppar peppar), fotvårtorna kvar tyvärr, men ingen annan åkomma just nu i familjen. Så lite vila på den fronten [-o<
Fick massor av bubbel och choklad i 40-årspresent. Typ det enda jag önskat mig :D Så nu gäller det att försöka låta bli att hamna i soffan med det som sällskap.

Kram på er :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Åla under köksstolarna... :-k Ja, det kanske man ska öva på!! :lol: :lol:
3:e gången med denna cirkel idag, och jag ligger fortfarande lite efter andra... #-o

När jag gick PT-small Group var ledarna MYCKET bestämda med vad som gällde vid förkylning.
Lite snuvig och hängig = ok att träna - man kan göra det man orkar. Ont i halsen [-X [-( = ICKE!!! Det är rentav farligt! Så efter den regeln lever jag. Har också ett hälsoknep. Vid första lilla tillstymmelse till ont i halsen tar jag 40 droppar Echinaforce i lite vatten (hälsokost).
Då blir det 19 gånger av 20 inget av förkylningen, den stannar av! :)

Men oj! :shock: Jag tycker mammografi gör ont när man gör det, och har kanske lite ont samma dag. Absolut inte så långt efteråt!
Har väldigt små bröst, så de får streta med mig...
Vad jobbigt! :cry:

Bubbel & choklad är fina saker att få! :wink: Du får väl göra ett schema på när du "får" ta av det för att få det att räcka så länge som möjligt :wink:

5 pass + ett bonuspass:
Mån: cirkel i grupp
Tis: Ett veckans pass
Ons: ett veckans pass
Fre: Veckans pass i grupp. Jobb 2 & 2 och vi var så SYNKADE jag och en annan tjej att det var en ren fröjd! SÅÅÅ roligt det är när det blir så! :) Vi kom "2:a" av de grupper som var - tror det var 8 grupper, och vi var väldigt nöjda efteråt! :)
Lör: samma veckans pass, fast själv.
Sön - bonusen 1 timmes promenad, men det var inget värst tempo, så jag räknar inte in det i antal.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Oj vad ni har haft fullt upp, så även jag. Känns som jag knappt hinner andas emellanåt just nu. Har jobbat ovanligt mycket detta år men inte dragit ner för mycket på annat än typ här på forum. :wink:

Har kört mina pass tis, ons och sön denna veckan. Förra helgen var jag på Bosön och gick utbildning och körde 1tim 15 min maxpulsträning. Fick då ett mycket påtagligt ansträngningsastma anfall :shock: vilket jag inte visste jag led av.
Men så visar det sig att jag använt en defekt kräm på kroppen som hade härsknat och gett mig nässelfeber och massa eksem m.m. och sen i en gympahall som kanske även den har lite mögel var ett recept för att bli jättedåligt. Lätt som en skällande hund i över 24 tim. :o

Så fick jag migrän igår och skall akut till tandläkaren idag för att se om jag har hål i några tänder. Rensa kroppen från mögel osv... Så jag har tagit det mycket lugnt på träningarna. Jag sa till min man för ett par veckor sen att det känns som om kroppen sakta håller på att stänga av och dö. Jätteläskig känsla. Hade massa konstiga symptom jag inte kände igen i mig, det var den där förbaskade krämen jag tog i typ 4v som jag blev sjukare och sjukare av. Så nu gör jag mitt bästa för att återhämta mig. Nästan all eksem har lagt sig och de värsta klådan är borta.

Så en kort rapport från mig, jag läser, men orkar inte riktigt allt jag behöver just nu. KRAM! :heart: :heart: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Men TorsMamma!!! :shock: :shock: :-o
Vilka KONSTIGA saker du råkar ut för!! Det här lät ju helt fruktansvärt! :shock:
Att det kan BLI så??!!
Hoppas du vilar och blir bättre snart. :heart: :heart: :heart:
Och hoppas du inte hade några hål i tänderna...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Jamen visst är jag rolig?! :P :D :lol:

Nej, tandläkaren sa att jag är en av de underligaste konstigaste som kommit in med mina tänder. De är JÄTTEFINA, jag gnisslar INTE, biter inte fel inget de kan ta på och de kan inte förstå hur jag har ont i käkbenet som jag har. :o

Men jag brukar säga till maken att livet med mig är i alla fall aldrig tråkigt eller trist. Bara skratta och häng med på färden! :D :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Jamenvisst TorsMamma - never a dull moment with you!! :lol: :shock:

5 pass förra veckan:
Mån: cirkel i grupp
tis: ett veckans pass
tors: ett veckans pass
fre: veckans pass i grupp. Ett ohyggligt denna vecka! :shock: Har kört den en gång innan... 100 utfall med vikt, 90 burpees, 80 armhävningar...60/50/40 etc. med diverse elände. Man fick inte fortsätta till nästa övning innan man var klar.
lör: ett veckans
sön: tabata.

Denna vecka blir det julmarknad i 3 dagar och kundbesök 1 dag, så jag är glad om jag får ihop ens 3 pass.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"