Tröjtuggande snart 7 år

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
k_nastos
Inlägg: 87
Blev medlem: mån 30 maj 2011, 08:09
Ort: Malmö

Tröjtuggande snart 7 år

Inlägg av k_nastos »

Leo snart 7 tuggar sönder tröjor koftor jackor. Hals och muddar. Ja det har varit mycket nytt på sistone, flytt i oktober för att komma närmre mormor som sen dig
I mars. Har säkert med det att göra. Nån som har erfarenhet och/ eller idéer om hur man får det att sluta?
Egentligen är
Väl frågan om det finns nåt sätt att snabba på att känslan av trygghet återinfinner sig efter en flytt. Betvivlar det.
Leo, 101021, kurstart vid 6 månader, inte i mål förrän nära två års ålder. Attityden fattades, var dåligt påläst och hade skålad vagn så dagsturer ute på rygg. Gör inte om de misstagen!
Hugo, 140923, SM från 11 veckor, kurstart 150116
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Tröjtuggande snart 7 år

Inlägg av TorsMamma »

Hej och välkommen in i detta forumet! :D

Det är ju lite svårt det där! Hoppas fler har bra ideer. Men mina tankar går som följer. Har man annat att göra så har man inte riktigt tid att tugga... (ja skolan är ju svår att styra)
Som med bebisar som suger på tummen, har de annat att hålla i kan de ju inte suga. Så jag tänker att har ni fullt upp med "social delaktighet" för social delaktighet är ju just "trygghet" alla behövs, alla hjälps åt, alla är viktiga och skapa det ni nu har.
Så sätt honom i arbete, gärna tillsammans. Mys ihop på kvällen och kramas så man inte behöver tugga. Sen läggs man ju så klart men ÄN mera skratt till go natt.

Just 6-7 åringen är ju en redan från början lite ängsligare tid, så därför brukar dessa saker ofta kännas och blir lite större då. Även nagelbitare.

Läs i BB om 6 och 7 åringen. Ladda med social delaktighet i massor. Skapa rutiner! Det är trygghet!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
k_nastos
Inlägg: 87
Blev medlem: mån 30 maj 2011, 08:09
Ort: Malmö

Re: Tröjtuggande snart 7 år

Inlägg av k_nastos »

Tack för svar. Felstavade. Mormor dog alltså. Tror det bet rätt hårt på Leo. Idag var han stolt med otuggad tröja men tyvärr tuggad kofta. Men alltid nåt!
Leo, 101021, kurstart vid 6 månader, inte i mål förrän nära två års ålder. Attityden fattades, var dåligt påläst och hade skålad vagn så dagsturer ute på rygg. Gör inte om de misstagen!
Hugo, 140923, SM från 11 veckor, kurstart 150116
Tin
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 09:48
Ort: Nya Zeeland

Re: Tröjtuggande snart 7 år

Inlägg av Tin »

Hej,
jag har en nyss fyllda 7 aring jag med.
En som inte tuggar trojor med som knyter knutar i haret.

Det ar ju lite som med tumsugning att man kan inte fa dom att sluta om de inte vill sjalva. Och jag tanker att en vacker dag sa vill hon inte langre, men just nu ar det mycket knutar.
Sa vi har fullt upp saklart, social aktivitet som TorsMamma sager men det finns andock stunder kvar pa dagen da knutarna i haret knyts.

Sa vad vi gjorde var helt enkelt att knyta lite ullgarn i en harsnodd som hon har runt handleden i skolan och pa kvallen. Vips knyts knutarna i garnet i stallet. Jag tanker att kanske kan du gora en extra mudd (sticka en los mudd eller kopa) och fa honom att bita i den, da sparar du ju trojor och korftor i alla fall tills den unge mannen ar reda att ga vidare.

Vad galler mormor sa upplever jag att de kommer kanna sig trygga nar du gor det. Om du forstar vad jag menar. Sjalvklart sa kanner han bade sin sorg och din. Har du berattat hur du kanner och att det ar ok att vara ledsen? Det har du formodligen saklart, jag upplever ofta att foraldrar vill spara barnet och darfor stanger ute dom lite. For min 7 aring ar det mycket viktigt att vi pratar om allt och att jag sager, "Vet du alskling, jag med. Jag kanner precis som du. Jag saknar mormor med." Just den dar viktiga "jag med" ar nykeln i vara diskussioner hemma.

kram Tin :heart
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"