TRÄNING 2017

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer,

Kan inte klaga på sommarvädret! Ni får nog komma till skärgården helt enkelt. :lol: Riktig svensk sommar, lite kallt lite varmt, lite sol, lite regn, lite blåst, mycket blåst.

Min träning? :roll:

Inget måndag, hade möte. Körde Onsdag. Inget lördag, åkte med båten.... Körde igår... :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :D
Vi kom till Höganäs idag och spöregn... Och så ska det tydligen vara ända till söndag när vi ska hem :(

Tis. Tabata
Tors powerwalk 50 min
Fre ett veckans pass
Lör denna veckans pass vilket innebar varvade turer på airbike och annat (boxjumps, rygglyft, situps med slamball m.m) tufft pass på 50 min
Sön yayog core och ben 45 min

Kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Anna, sa ju Vaxholms skärgård till dig ju! MAX sol och varmt!! :cool: :wink:

Jag körde måndag och onsdag 2+2 timmar. Häpp.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av Sarisparis »

Nada att rapportera för mig! Förutom hundpromenader och råddning av barn på sommarlov vilket visar sig rätt fysiskt. Har alltså inte gjort ett regelrätt träningspass på veckor nu... Hu.

:heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Mån: Jogg 3,8 km
Tis: Styrka överkropp
Tors: Jogg 6,5 km
Lör: Styrka överkropp

Ok vecka. Ingen styrketräning för benen, men jag tänker att de får lite iom joggingen?

Trist med vädret, anna :( Hoppas ni får en kul vistelse i alla fall, och att ni inte är FÖR många i en lite stuga :wink: Du kanske kan leda alla i något yayog-pass 8)

Sarisparis, är det en liten, liten hund? Eller kan du jogga med den? Bara någon minut då och då, så får du in träning. Annars tror jag starkt på att du kommer igen till hösten, när vardagen och rutiner faller på plats igen :D

Snyggt som vanligt med dina långa pass, TorsMamma :) Är det schemalagt nu också på sommaren, eller bestämmer du själv?

Ingen förkylning i sikte, och löpningen kändes bra. Så jag tror jag klarar milen om en månad [-o<
På lördag åker vi till Sälen några dagar, så då blir det mest vandring. Kanske tar några ruscher i lämpliga backar, om jag är på humör :D

Ha't!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Hej hopp!

Befinner mig i Sälen just nu, precis när finvädret kom hemmavid :evil: Men det är hyfsat här, ca 20 grader, halvklart och några droppar regn ibland. Funkar för syftet med resan.

Tis: Styrka överkropp
Ons: Jogging 5,3 km
Fre: Styrka helkropp
Sön: Jogg 3,8 km + vandring 4 km (2 km upp och 2 km ner)
Dagens joggingtur var SJUUUKT jobbig :shock: Bl.a. kanske för att vi gick i backe på fm, men det var så himla kuperat i ett så kort spår! Här i Sälenfjällen finns det betydlig fler backar än hemma i Gävle :lol: Blev kort och taskig tid, men får se det som bra backträning.
Imorgon blir det lite mer vandring. Vi har barn med oss så det blir inga långa sträckor, men jisses vad de springer i backarna! Fram och tillbaka, upp och ned för att titta och komma och berätta och vilja visa vad de sett :D Härligt med sådan energi.

Kram på er!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

TorsMamma: Jaja!!! :roll: Men lägenheten var ju redan bokad och betald... :roll: :?
Jag är också impad över dina långa pass! :D

GulligaA: försökte få med dem på Yayog-pass, men det ville de inte höra talas om, så det fick jag göra själv...
Du jobbar på bra du, med din träning! :)

Min förra vecka, 5 pass, eller som jag räknar som pass i alla fall:

Mån: Yayog ben 36 min
Tis: naturvandring i hisnande vackra Kullaberg 2 tim, 20 min.
Ons: Nimis http://turism.hoganas.se/sv/se-gora/a34 ... 1/detaljer Blev det en länk tro...? Ja, det går att söka annars.
Att ta sig ner dit och framförallt upp igen, var rena bergsbestigningen på sina ställen. Rejält svettig blev jag i alla fall!
Tors: Joggade 35 min vid havet.
Lör; Core 36 min.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :D

Förra veckan:
Mån: Cirkelpass i grupp (näst sista gången med de där hemska traktordäcken och det gick bra och utan skador!)
Ons: joggade 5 km
Tors: tabata
Fre: veckans pass (rodd varvat med annat)
Lör powerwalk

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Halloj, kul ni rapporterar!!! :D

Så min träning går inte så bra. För exakt 1 vecka sedan fick jag ett hårt slag på mitt ringfinger av en Bo och har förmodligen en fraktur i toppen på fingret. Så ingen Karate/Kobudo på onsdagen. Körde lite Kross träning på lördagen, inget idag. Hoppas på Karate på onsdag men ingen Kobudo den dagen lär det bli.

Anna, ÅH vad mysigt att vandra i bergen och allt, det gills med hjärtan på!! För det är även för själen! :heart: heart: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

Hur går det med fingret TorsMamma?? :shock: Du är ju så olycksdrabbad din stackare... :( Och hur går det med ledvärken?

Min vecka:
Mån: Cirkel i grupp (det var inte sista gången med just denna cirkel tyvärr... 2 ggr till ska det vara, inga fler olyckor får vi tro!)
Ons: Powerwalk/jogg 5 km. Var tvungen att gå emellanåt för jag fick sådan kramp i vaderna så fort det gick uppför!? Har aldrig varit med om det innan. Kanske berodde det på för dålig stretch efter cirkelpasset dagen innan)
Tors: Denna veckans pass, men det var ganska tråkigt, så det skrev jag inte upp och gör igen.
Fre: Tabata med core-fokus
Sön: joggade 5 km

Var är ni alla???

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Här är jag :D

Kom på i torsdags att jag inte rapporterat förra veckan, så då tänkte jag att jag spar ihop allt till idag :wink:

V31:
Mån: Vandring på Högfjället 5 km. Sedan så skadade jag axeln på badhuset på em, fick kasta mig åt sidan vid en vattenrutschkana för att inte åka rakt på min yngsta. Fick någon typ av sträckning baksida axel/nacke :cry: Inte riktigt helt över än faktiskt.
Ons: jogg 8 km. Rätt så långsamt dock.
Tors: lätt styrketräning ben och mage
Sön: jogg 3,8 km. Lite snabbare :)

V32
Ons: jogg 5,3 km
Lör: jogg 9,4 km i mycket långsamt tempo

Så mycket fokus mot tjejmilen denna period. Ska ta upp styrketräningen mer igen efter loppet.
anna, kanske berodde krampen på att du inte tog stegen ordentligt pga av träningsvärk eller dålig stretch som du sa. Irriterande när man är igång och inte kan utföra :evil: Bra tränat annars!

TorsMamma, vilken otur du har :shock: Alltid råkar du ut för något. Hoppas du blir bra snabbt :heart:

Imorgon börjar jag jobba igen :cry: :cry: Vill inte! Har haft så bra semester.... Jaja, suck, snart höstlov :wink:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

GulligaA,
Bra jobbat båda veckorna! :) Men vilket elände med axeln/nacken... :( Hoppas det går över fort - stretcha mycket!
Ja, det går ju inte att åka rätt på sitt barn i hög hastighet, då får man offra sig! :shock: :o

Jag hade inte ont alls när jag sprang iväg, det var det som var konstigt. Så jag hade nog vanlig steglängd. Men det krampade i minsta lilla uppför...
Jag var dock ute och joggade idag utan några som helst problem, så det måste varit något med stretchen efter cirkeln.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Halloj raringar,

Anna, duktig du är, så ihärdig, uthållig och envis. :D

GulligaA, stackare hoppas axel och nacke blir bra fort!

Det går bra för mig, ja jag och mina skador, är själv lite trött på dem faktiskt. :D :wink: Fingret blir stadigt bättre.

Rapport förra veckan: Körde inget på måndag, satt i möte men Karate ons (ingen kobudo) Sen crosstraning på lördagen.

Denna vecka hoppas jag blir som vanligt, Karate/Kobudo igår och i morgon. Så vi håller tummarna nu.

PUSS alla goingar! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Hej alla!

Min vecka:

Tis: Jogging 3,8 km
Tors: Jogging 5 km
Fre: Lätt styrketräning hela kroppen
Sön: Jogging 10 km

Tisdagens och torsdagens löpning gick så otroligt tungt :( Jag hade ägglossning vilket ger både smärtor och icke fungerande mage, och hela kroppen är HELT kraftlös. Tur att jag inte är där i cykeln när det är dags för tjejmilen, finns inte en chans att jag skulle kunna genomföra någon form av lopp då. Hur gör de kvinnliga elitidrottarna? Tar de mediciner som skjuter upp det hela, eller tränar de så mycket att mensen försvinner? Nu har ju inte alla liknande problem, men ändå. Hur funkar det för er? Försämras era prestationer vid vissa tider i månaden?

Idag gick det mycket bättre, som tur var :D Jag tänker köra de återstående träningarna innan tjejmilen utan Runkeeper. Bara jogga på utan att känna att km-tiden måste bli bra och att jag måste klara en viss längd. Det ska bli skönt!

Axeln och nacken är bättre, men inte helt bra. Känns stelt, och är spänd i nacken. Ger det en vecka till, sen får jag gå till någon som kan hjälpa mig. Det är bara det att jag inte gillar att bli petad på! Men kan inte gå så här hela hösten...suck..

TorsMamma, bra att fingret blir bättre! Och anna, skönt att benen kändes ok efteråt. Det var nog stretchingen som du sade.

Kommande vecka blir det rätt mycket resande och många timmar på tåg, så träningen blir nog lite lidande.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :D

Oj, vilken bra vecka GulligaA! :)
Jag har aldrig i livet känt av min ägglossning, så jag vet inget om det. Men tycker synd om dig! :(
Ja, kanske de elitidrottare som gör stora lopp skjuter på det? Ingen aning!
Så jobbigt med nacke och axel... :( Du får kanske gå med på att bli petad på trots allt om det hänger i...

Jag som tänkte slängt in extrapass denna veckan eftersom det är Formex-vecka nästa vecka och jag ju vet hur det blir med träning då...
Men så ringde det en reporter från lokaltidningen och ville göra en intervju om mitt lilla företag och hur jag förberedde mig inför Sveriges största inredningsmässa!! :shock: :o :lol:
Och inför detta fick jag då lägga in massa tid på att tillverka papper och VRÅLstäda verkstad och kontor innan de kom - något jag inte hade prioriterat så här i mässtider! Men kul är det ju att bli uppmärksammad förstås! :) Det kommer in i Ulricehamns Tidning på tisdag :)

Mån: Cirkel i grupp
Ons: denna veckans pass
Tors: Ett annat veckans pass.
Fre: supersnabbt (20 min) stenhårt veckans pass.
Och igår sprang jag så extremt mycket från källare till vind för att ta fram saker att jag var helt genomsvettig! Fast pass och pass...Intervall i så fall :)

Ja, då är det mässvecka alltså kommande vecka. Åker till Älvsjö tidigt tisdag morgon. men imorgon ska jag väl få till ett pass, och söndag när jag kommer hem kanske. Vi får se hur det känns!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"