Hjälp! dålig sömn 7 mån!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Millan858
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 14 okt 2016, 04:54

Hjälp! dålig sömn 7 mån!

Inlägg av Millan858 »

Hej!
Vår sömnsituation börjar bli hemsk! Jag har 3 barn, 11 år 3 år och 7 mån. Lillans sömn påverkar hela familjen. Klockan 04.00 börjar hon på morgonen och låter då så mkt att vi måste gå upp med henne för annars väcker hon våra andra barn! Det ska väl ändå inte vara morgon kl 04.00?
Även på dagen sover hon dåligt. Aldrig någon längre stund, max 1,5 h och det är om hon sover i vagnen under promenad. Sover hon hemma på dagen blir det aldrig mer än 40-45 min.
Typisk dag:
Vaknar ca 04-05
Somnar om ca 07.00- 20-30 min
08.30- somnar i vagnen när vi lämnar storebror på förskolan- sover ofta till ca 10.00
13.30 somnar igen i vagnen när vi hämtar på förskolan men sover bara ca 30 min då
Ca 16.30 dödstrött! Sover ca 20 min..
Läggdags 19.00 då hon somnar bra och sover bra fram ttill ca 23.00 sen håller hon på att vakna från och till fram till 04.00 då hon pratar högt o vägrar somna om!
Behöver verkligen hjälp, jag upplever att min dotter måste få mer rutin på sin sömn . Det känna inte alls bra! Tacksam för alla tips!
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: Hjälp! dålig sömn 7 mån!

Inlägg av mamaA »

Hej och välkommen hit!

Tyvärr finns det inga snabba tips utan sova hela natten är en hel kur som man genomför. Du har då ett mat och sömnschema för barnet och verktyg som du använder om hon vaknar för tidigt/inte vill sova. Det är viktigt att vara rejält påläst om man ska kura så jag råder dig att köpa/låna "Sova hela natten" och läsa den flera gånger. Vi svara gärna på frågor gällande hur det går i kuren och hjälp med schema :D .

Kram :heart:
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"