TRÄNING 2016

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

woho folket!!

Körde första gången i söndags, men inte på eftermiddagen sen. Körde ett pass idag och kör i morgon igen. Hoppas jag klarar min gradering som är på lördag. Sen 4 veckor semester från detta med Karate. Hoppas vara igång på semester istället.

Ja Sarisparis, de övningarna skall jag testa, kanske ge några av mina kunder! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av Sarisparis »

Min vecka

Mån drygt 7 km löpning, lätt och skön i kroppen, den känslan O:) + yoga/stretch & kiropraktorövningar
Ons Yoga

Nu har vi gått på jullov, yogan har uppehåll och jag vet med mig att jag inte kommer att ta mig ut och springa när jag är själv med barnen eller ute och flänger med familjen så mitt slut-på-året-löfte får bli att köra lite egen yoga + kiropraktik övning. Börjar den här veckan :thumbsup:

En riktigt God Jul till er alla :santa:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hej! :D

Hur gick graderingen TorsMamma??

SarisParis, bra, bra - jobba på hemma! :D Magövningarna lät ju jättebra! :thumbsup:

En bra förra vecka med 5 pass:

Mån: Cirkelpass i grupp
Tis: Veckans pass (snabbt) Valde ett som varit tidigare för det RIKTIGA veckans pass var 100 däckvält med traktordäck. :shock: Kände inte för det...
Tors: Styrka
Fre: lunch-tabata
Sön: bål/balans i grupp

Planerar att köra mina 5 pass även denna vecka, men det kan bli mån-fre och ledigt i helgen...

Ja, God Jul kära träningsvänner! :D

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hej och god fortsättning kära träningskompisar! :)

Nu är det ju måndag, men känns som söndag, så här kommer förra veckans rapport - 5 pass:
Mån: cirkelpass i grupp
Tis: Veckans pass
Ons: Egen cirkel
Tors: Veckans pass
Fre: lunch-Tabata

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Halloj allihop.

Min gradering gick åt pipsvängen... :( 3/4 in i den så hade vi kast.... Blev kastad lite för hårt och landade JÄTTEHÅRT fast rätt. Med resultat ett brutet revben, 2-3 blåa revben och en skadad axel där jag gissar att jag fick en lätt luxasion av nyckelbenets fäste. Men är inte säker. :(

Men nu kan jag ju då inte klaga, för vi åkte till Thailand och har varit här nu i några dagar. :D Ingen träning nu på över 1,5 vecka. Men lyckades ändå göra 21 armhävningar i sanden igår. Men jag blir fort och snabbt bättre. :D

Så massa varma och soliga kramar till er alla!!

Ps. Anna, du startar väl en ny tråd som vanligt? :D :heart: Ds.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hej! :D

TorsMamma: Vilket ELÄNDE med brutna revben och skadad axel! :shock: Ha det nu underbart i solen den resterande semestern!

Jaha, tjejer! :) Nu är det dags att summera träningsåret 2016!

Jag börjar med att rapportera veckans pass som blev 6 st:
Mån: dubbelpass. Promenad 1 tim följt av cirkelpass i grupp.
Tis: Veckans pass
Ons: Kände inte för att åka till gymmet, så gjorde 2 st. You are your own gym-pass hemma (36 min core + 16 min tabata överkropp)
Tors: Styrka
Fre: lunch-Tabata
Sön: powerwalk 1 tim.
(Tog en promenad på lördagen också, men det var inget bra tempo, så det räknar jag inte)

Under året som gått har jag genomfört 249 pass vilket ger ett snitt på 4,78 pass/vecka.
Mitt mål var 5 pass/vecka men jag tycker att jag är nöjd! Det blir ju veckor i mässperioder, och någon sjuk/skadedag som drar ner snittet.
Men jag har slutat att "jobba igen" med att lägga extrapass för att prompt nå mitt snitt.

Vad har då hänt under året kroppsligen?
Jag känner att jag blivit starkare och att jag klarar pass med hög intensitet på ett bättre vis!
Armarna har ÄNTLIGEN blivit fastare! :D Rumpan också.
Fortfarande degig mage och lår... Fortfarande några kilo jag skulle vilja bli av med...
Men det är bara att kämpa på!

Nu kör vi en ny tråd 2017 - den 11:e! :D
Ni gamla vanliga vänner vill jag ju se här - och gärna lite nya folk också :wink:

Ni har varit FANTASTISKA allihop och vi ger oss själva en stor applåd för 2016! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hoppsan, där blev inlägget dubbelt...
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Hej

Jag måste väl börja med att be om ursäkt för att jag inte visat mig här på ett par veckor :oops:
Det har inte gått så bra för mig. Först alldeles för mycket jobb, och när det sen blev tid över så tog jag mig ett ordentligt styrkepass och blev såklart jätteförkyld direkt :evil: Och så släktkalas hos oss på både julafton och juldagen och vår tur att ordna nyårsafton tog ALL energi :cry: Så några PW är allt...

Hur var 2016 annars då?
Jo, jag känner mig nöjd. Speciellt våren och sommaren fick jag till rejält mycket styrketräning med klart synbara resultat på främst armarna. Och det sitter i trots en knaper höst :D Ändå var hösten inte så dålig som den varit åren innan. Jag har haft mina nedgångar, men skillnaden har varit att jag snabbt kommit igång igen. Jag har för första gången någonsin känt mina vadmuskler :lol: Jag sover bättre och orkar mer i vardagen. På minussidan så är jag fortfarande dålig på att ta vara på de stunder man har över, har jag inte de XX timme som behövs för det vanliga pass/stretch/dusch så blir det lätt att jag skippar träningen helt.

Och så blev ju 2016 året då jag joggade en mil för första gången \:D/ Hurra för mig!

Ja, visst har vi varit bra allihopa!! Snyggt jobbat, anna! Härligt med sol och värme, TorsMamma. Var försiktig med revben och axeln nu. Hoppas ni haft en bra jul och trevlig fortsättning på er alla :heart: :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av lgh140 »

Jag tycker definitivt att din prestation förtjänar dubbla inlägg Anna ;) Bra jobbat!! Och du också GulligaA - en mil är ju grymt! Hoppas du kryar snabbt TorsMamma, brutna revben låter ju riktigt jobbigt... Hoppas ni har det skönt i solen!

Nu är vi hemma igen efter en månad i Thailand. Det har inte blivit så mkt träning, några styrkeövningar bara, men mycket thaimassage och bad med barnen :mrgreen: Som vanligt när jag är på semester gick det bra att låta bli glass och sånt i början, men sista veckan spårade det ur.. Men nu är det nytt år och dags att ta tag i det igen.

2016 var ett helt okej träningsår för mig med tanke på graviditet och förlossning. Jag har fått tillbaka kontrollen över bålmusklerna och bäckenbotten och nu är det dags att jobba upp resten av kroppen. Är nöjd med att jag åtminstone har gjort något :)
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av Sarisparis »

Ja, applåder till alla =D>

Hoppas du läkt ihop nu, TorsMamma och att du håller dig hel hela 2017. Inte ens en bruten tå vill vi ha :lol:

Skönt med sol och bad :D Kanske lurar jag bara mig själv, men jag intalar mig att det finns ett egenvärde i att inte alltid hålla marschfart så att man faktiskt kan uppskatta att komma tillbaka till sina goda vanor efter semestern (som ju är njutning på ett annat sätt). Skippa dåligt samvete och ta upp tråden när det blir läge blir mitt mantra för det nya året. :mrgreen:

Jag är nöjd med min träning för 2016 även om jag nog inte kom upp i det antal pass jag hade tänkt. Men jag känner i kroppen att jag orkar mer och jag har äntligen fått tillbaka den där härliga löpkänslan.

Tack allihopa för pepp, det gjorde skillnad för mig!

:heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"