Skriker i skräck?

Skriv svar
Zandhra
Inlägg: 40
Blev medlem: tor 25 dec 2014, 16:18

Skriker i skräck?

Inlägg av Zandhra »

Hej. Åter på forumet men i ny kategori. Har ju en tjej som hunnit bli 16 mån och sover som en stock nattetid. Även dagslurarna har fungerat bra. Sedan någon vecka har vi minskat på fm-luren för att inom kort ta bort den helt. I samband med detta har lilla fröken börjat vakna efter 30-45 min på em-luren. Förr kunde hon smågrina ibland men nu är det fullt, jättehemskt, gallskrik. Min uppfattning är att hon drömmer något hemskt och vaknar i panik. Vid 2 tillfällen har det även hänt tidig morgon. Hon har aldrig tidigare i sitt liv skrikit så här (typ som att hon slår sig riktigt, riktigt illa). Vi har ramsat och ramsat men det blir värre. När hon väl plockas upp tar det en kvart att få henne lugn igen. Råd om hur vi ska hantera detta?

T sover 19.15-07, 10-10.20 samt ska sova 14-15.30. När vi plockat bort fm-luren är planen att hon ska sova 12-13.30 istället.
Zandhra

Tuva-Maja, född 140704
Kurstart 150101
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Skriker i skräck?

Inlägg av TorsMamma »

Hej :D

Jag tror det är dags att ta fram BB igen och läsa på om förtrots lite som grund. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"