Vaknar med skrik

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
TinaAz
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 09 jan 2015, 08:52

Vaknar med skrik

Inlägg av TinaAz »

Jag har läst så ögonen blöder! Jag har sökt och läst olika trådar här i forumet för att hitta svar på mina egna frågor men ni alla duckar en återkommande fråga nämligen, hur länge ska man låta dom skrika?

Här vaknas det ca 5.45 fast morgon är 7.00. Han vaknar alltid med ett skrik och är förbannad på en gång så, hur länge ska han ligga och skrika?

Vi pangransar vid första pip som gör honom än mer förbannad. Musiken går inte att spela högre o den hjälper inte heller. Husljud gör honom tyst men när husljuden tar slut börjar han skrika argt igen, även om vi husljudar i 1 timme.

Så kära någon, svara på min enda fråga för nu har vi tragglat i 5 veckor och jag börjar bli less på att gå in o göra glad morgon när jag egentligen är skitless och sur själv på detta jävla strul!
TinaAz
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 09 jan 2015, 08:52

Re: Vaknar med skrik

Inlägg av TinaAz »

Nu har han lyckats skrika sig igenom HELA dagsluren oxå med Mozart utanför dörren så högt att lillebror måste sova ute för att inte få hörselskador.. Va i hela friden (ville egentligen skriva ett annat, mycket fulare ord..) är det som händer?!

Schema:
7.00 Morgon
7.45 Frukost
10.45 Lunch
11.30-13.00 Sova
14.00 Mellis
17.00 Middag
18.30 Nattslurk
19.00 Sova

Hjälper till att städa, duka, laga mat, tvätta, buffa lillebror, slänga blöjor, ute lååånga stunder på både förmiddag och eftermiddag, drar korgen i affären etc. Mer socialt delaktig 20 månaders får ni leta efter. Rummet är becksvart och han äter som en häst!

Går på förskola mån-tors 9-14.30 som håller samma schema som vi.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Vaknar med skrik

Inlägg av TorsMamma »

Hej, Härligt och höra med förutsättningarna! :D Jag tror du skall ta och läsa lite extra i BB om "förtrotsen" tror det är det som spökar lite här. :P

" men ni alla duckar en återkommande fråga nämligen, hur länge ska man låta dom skrika?"

Grejen är den att vi "duckar" inte på denna, det är så att det FINNS inget svar på HUR länge. Vara riktigt ledsen skall ingen vara någon längre tid alls! Arg, förbannad, ilsken, m.m. är tyvärr vissa mer eller mindre längre tid. Tyvärr! Jag har träffat de som skrikit sig blåa och kräks och de som klagar i timmar. Grejen som jag tror du läst säkert 100gr i dessa trådar är "det går inte verktyga arga och ilskna barn" !! Det går inte! Här måste man tyvärr våga vänta tills dess att de lugnat ner sig och verktyget får den verkan det skall ha. Oavsett verktyg. :(

Jag skull säga att om husljud funkar, slå på dammsugaren och låt den gå utanför rummet, gå och lägg dig själv igen och sov tills klockan ringer. Några 2-3 morgnar.

Sen behöver du införa väckarklockan i stor stil. Går att också söka och läsa om, så han förstår att han skriker inte till sig morgon, utan det säger klockan. Gå igenom den noggrant hur det funkar och hur det hela skall gå till.

Det är de tips jag har! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "