dagsluren

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
liz1o
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 05 jul 2015, 22:51

dagsluren

Inlägg av liz1o »

Hur gör ni med dagsluren? Sover erat barn i spjälsängen (såsom på natten) fast med te.x dörren öppen, kläder på, ljud från köket osv?
Ellrr ska man skilja på att spjälsängen sover man i på natten och kanske i min säng på dagen?
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: dagsluren

Inlägg av mamaA »

Hej!
De sovplatser man har är sängen, vagnen och ev resesäng, vuxnas sängar ska inte blandas in överhuvudtaget :wink: .

De flesta små sover bättre i sängen, speciellt långluren kan vara svår att få till i vagn. Är man borta får det ju bli så men är man hemma funkar sängen bättre då. 45 min lurar brukar funka i vagn, läggpå mage och med tunn filt över öppningen i sufletten för att utestänga synintryck.

Min 9 månaders sover sina lurar i sin spjälsäng, kläder på, är det varmt så tas de av så han ligger i bara blöja. Har de jeans eller liknande kan det ju vara skönt att byta till mjuka byxor eller sova i bara body. Dörren ska vara STÄNGD liksom på natten. Husljud hörs ändå. jag brukar ha radion på för att ha en ljudkuliss i bakgrunden mot plötsliga ljud. Jag mörklägger på dagen också nu när han är större, men inte lika noga som på natten. Det tar längre tid att somna om det är ljust i rummet för då ska han titta på allt och resa sig upp och andra gymnastiska övningar :lol: .

Kram :heart:
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"