Hur få 2 månaders att somna själv?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Ylvispylvis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 815
Blev medlem: mån 25 feb 2013, 11:04

Re: Hur få 2 månaders att somna själv?

Inlägg av Ylvispylvis »

Toppen! =)
S 2013-08-20, SM från början
J 2015-07-23, varför överge ett vinnande koncept?
Tvillingar i magen bf 2018-10-02
Louies mamma
Inlägg: 31
Blev medlem: ons 07 nov 2012, 11:42

Re: Hur få 2 månaders att somna själv?

Inlägg av Louies mamma »

Liten fråga... :wink:

Lilla donnan vill nu inget hellre än att sova på mage och brukar rulla över direkt efter läggning. MEN hon vet inte hur man somnar i det läget och blir så vansinnigt frustrerad och till slut jätteledsen. Ikväll var en sådan kväll. Lät henne vara så länge det gick för att se om hon till slut kan lösa det själv. Vid kris går jag in och lägger henne på sidan, stoppar in napp. Hon rullar över direkt. Avvaktar tills ny kris utlöses. Testar nu att buffa i magläge men det uppskattades INTE! Tänker att det kanske är lika bra att avvakta med buffning tills kurning. Lägger henne på sidan och håller en hand över hennes mage, hon lugnar sig och somnar snart. Så snart jag gått ut rullar hon över till mage, sovandes. Allt är frid :lol:

Så: Kan jag hjälpa henne att få ro att somna på mage själv på nåt sätt utan att använda buffning, för risken att "slita ut" ett verktyg jag behöver vid kurning?

Tack!
Mamma till Louie född 2012-07-01 och Villemo född 2015-03-26
Louie kurad from 17 jan 2013
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: Hur få 2 månaders att somna själv?

Inlägg av mamaA »

Hej!

Buffa på, verktyg befästs genom användning och slits inte ut så länge man är sparsam med dem. Överanvänder man dem så förväntar sig liten hjälp hela tiden. Hon är väl snart sex månader, eller, kan inte räkna på lördagskvällar :lol: ?!
Då tar ju ramsan över under kuren dessutom.

Kram :heart:
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"