Jag slänger ut en liten tv-tittar trad när jag ända är igang

Vi har gatt fran att vara stooora tv motstandare till att släppa efter mer och mer och nu undrar jag vad som egentligen känns ok och hur mycket barn i aldrarna 3-5 tittar pa tv...
Vi har ingen tv hemma och när det tittas är det film som vi väljer pa datorn. Jag är noga med att inte visa hysteriska disney eller andra valdsamheter (det är mest pippi, alfons, lotta, spöketlaban, trolltider, mumin osv) Med storasyster hade jag i princip inställningen att barn innan 3ar överhuvudtaget inte ska placeras framför en skärm. Men som sagt nu är det mer och mer. Dels tycker jag att de kan första och lära sig en del nu (de blir inte bara passiva kollin framför filmen) och dels blir det en ganska skön paus ibland.
Problemet är att de dagar de inte gar i skolan och är hemma pa morgonen blir det alltid brak efter en viss tidpunkt eftersom lekarna blir för högljuda och pappan jobbar natt och blir galen pa att det springs och skriks och jag inte hunnit bli färdig för att ga ut. Jag har nu börjat lösa det med att de far titta pa tv tills jag är klar, allt är frid och fröjd och alla är glada över det MEN jag har lite daligt samvete över att jag inte styr upp det hela utan tvn och undrar om det blir för mycket tv...
Dom tittar 30min (som oftast blir 45min) varje lör, sön, ons morgon. Samt storasyster ca 1h efter vilan och lillebror 15-30min efter vilan skolfria dagar (dvs lör, sön, ons). Mandag, tis, tors, fre är helt skärm fria.
Känns det rimmligt? Far ibland känslan att BB barn aldrig tittar pa tv utan jobbar och knor och leker hela dagen....
kram