På fel spår

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: På fel spår

Inlägg av annawahlgren »

EMSAROS skrev:Hej!
Han får välling på kvällen, en rejäl portion, men efter att vi börjat med det så sover han sämre på natten och vaknar var 3e timma istället för bara en gång under hela natten som han gjorde då han bara fick bröstmjölk och ersättning.
:D Den enkla förklaringen är förmodligen just att han är en stor pojke nu. Bröstmjölk och ersättning förslår inte på långa vägar för en så gammal man :shock: Och så kommer du med matig välling på kvällskulan plötsligt - det tackar vi för och vill GÄRNA ha mer av :lol:

Skippa blasket och kom med riktigt käk, hör jag honom tissla [-o< JAG ÄR HUNGRIG!

Bröstmjölk kan du ge som måltidsdryck - efter maten - precis hur länge du vill. Och även - enbart - som första frukost. Utvilade bröst brukar ge bra med mjölk.
EMSAROS skrev:Nattmålet ska bort, om 2 veckor sover syskonen med mormor och då tänkte jag passa på.
Låter bra.

Jag tjatar: han BEHÖVER inte äta på nätterna. Alls. Han behöver ÄTA MER på dagarna. Mycket, mycket mer.


O:) :heart: :sleep:



Till alla med tack på förhand: Skrammelbössan kvider 8-[ Det kostar att driva ett reklamfritt föräldraforum. Bidra gärna med en liten peng! PG 59 65 80-1
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"