Nu finns BREVEN FRÅN INDIEN

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Nu finns BREVEN FRÅN INDIEN

Inlägg av annawahlgren »

:D Nu finns "Breven från Indien", nya boken :wink: :lol:

Hittar man den inte i bokhandeln, finns den i alla fall här: i bokshoppen (under fliken Böcker) på annawahlgren.com. Kanske redan i dag ska den "annonseras" ordentligt på hemsidans förstasida.

Jag skrev den i Indien. Först i form av en daglig s k reseblogg, som många följde och kommenterade - det var så roligt! I takt med att skrivlusten och berättarglädjen kom tillbaka (de som har lyst med sin frånvaro en längre tid, om man säger :cry: ) förlängde jag min vistelse - som från början var tänkt till blott sex veckor - till sex månader, allt eftersom jag insåg att det jag skrev var en bok, ingen blogg. Eller ett utkast till en bok, ett första manuskript. Hemkommen arbetade jag igenom det, som man ju gör - en bok får skrivas åtminstone tre gånger :mrgreen: för att den ska bli så bra som man vill [-o< och förhoppningsvis kan :oops: :lol: Det tog tre och en halv månader ovanpå de sex.

Så blev "Breven från Indien" en brevroman på 326 sidor, omfattande 100 brev till den kära läsekretsen. Där är åldersspannet stort, som framgår av "recensionerna" nedan!

Omslaget, som jag tycker blev så vackert, pryds av bland annat en bild på Vito, min indiske son, tillsammans med lilla Silpa, hans föräldralösa systerdotter, som jag mötte som liten femmånaders bebis första gången.

Dedikationen lyder:

:arrow: *Till Vito och Godheten, den enkla, rena, oförfalskade*

följt av ett enkelt - men ack så svårt?! - budord från Dalai lama:

:arrow: *Be kind. Be good.*


Så här presenteras boken på baksidan:


BREVEN FRÅN INDIEN

Illa tilltygad av smutskastning och medial mobbing, som frånkände henne både människovärde och försörjningsmöjligheter, tog Anna Wahlgren sin tillflykt till Indien vintern och våren 2014. Trofasta vänner, svenska som indiska, kända som okända, hjälpte henne resa sig. Tack vare dem fick hon livet tillbaka. Hon återfick sin sprudlande berättarglädje. Breven från Indien är medryckande läsning, oemotståndlig för den som vill lära mer om vardagslivet i ett land så fjärran vårt – och ändå så nära. Indien blir både hemma och borta, inte bara för författaren själv utan också för ”alla kära” hon bjuder med på en oförglömlig resa bland medmänniskor och livsöden.


En läsare som är årsbarn med mig ger sitt underbara omdöme:

”Hennes berättarteknik är helt enkelt lysande, så målande och beskrivande av enkla skeenden och med en stor portion humor, vilket är viktigt. Jag har läst så mycket böcker i mina dagar, är en riktig bokslukare, och jag kan se skillnad på språk och språk. En del ger det bara ett innehåll, andra målar. Som Anna. Det är intelligent och briljant på alla sätt. Det är konst på hög nivå, stor författarkonst.”
Lilian Röhlander, f. 1942


Och en ung trebarnsmamma, 26 år, ger denna innerligt vackra kommentar:

”Värme, glädje, sorg, humor, gemenskap – det är LIVET. Jag slås av hur levande berättelserna och betraktelserna är. De känns så äkta därför att de ÄR äkta. Anna Wahlgren är äkta! Hon är en fantastisk kvinna och författare. Breven från Indien är en bok utan dess like.”
Sanna Felicia Vinblad, f. 1988


Priset i bokshoppen är 199 kr plus porto (48 kr inom Sverige).

JAG ÄR SÅ GLAD :lol: Nu finns den. Nu har jag skrivit 31 skönlitterära böcker. (Dit räknar jag verkligen också Barnaboken och Internationella Sova hela natten, som är god läsning vare sig man har barn eller inte! Sade hon stolt :lol: )
Bibliografin här på hemsidan ska uppdateras \:D/


:heart: :-({|= :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Nu finns BREVEN FRÅN INDIEN

Inlägg av TorsMamma »

=D> :lol: =D> :mrgreen: =D> =D> :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Nu finns BREVEN FRÅN INDIEN

Inlägg av helamig »

Heja dig fina, starka Anna :D :D :D =D> =D> =D> :heart: :heart: :heart: \:D/ \:D/ \:D/ :heart: :heart: :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Nu finns BREVEN FRÅN INDIEN

Inlägg av Sarisparis »

Grattis till bok n° 31, bra jobbat! =D>
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Nu finns BREVEN FRÅN INDIEN

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack tack, min Torsmamma :lol: Tack, kära helamig :lol: Tack, rara Sarisparis :lol: Tack för att ni delar min glädje O:)

Och kolla startsidan (eller förstasidan, eller vad det heter :?: ) så fint det blev O:)

:heart: :heart: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Nu finns BREVEN FRÅN INDIEN

Inlägg av Luvisen »

Superfint blev det Anna! :heart: U go girl! :wink:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Nu finns BREVEN FRÅN INDIEN

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack tack, Luvisen! I GO :lol: :lol: :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Nu finns BREVEN FRÅN INDIEN

Inlägg av Luvisen »

:lol: Du e härlig du! :D
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Nu finns BREVEN FRÅN INDIEN

Inlägg av annawahlgren »

:D Äsch då, den där gamla trasan (jag) :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"