Alice 14-månader ledsen på natten

Sofia78
Inlägg: 72
Blev medlem: sön 22 maj 2011, 09:48

Re: Alice 14-månader ledsen på natten

Inlägg av Sofia78 »

Hej igen,

Såg att jag kanske inte hade skrivit så utförligt där om vargtimmen;)
Hon började alltså gråta igen där efter 10 min så då gav jag pangramsan plus Mozart.
I natt sov hon hela natten och vaknade kl 06.00. Jag gav pangramsan och hon tystnade direkt men började strax igen. Jag satte på Mozart men hon var ledsen till o från så jag gjorde massa husljud. Hon var fortfarande ledsen så till slut tog jag upp henne 06.45. Alltså en kvart innan vi har morgon.
Hur bör man göra i vargtimmen om hon inte lugnar sig efter pangramsan o Mozart?
Hon brukar vakna efter 06.00 någon gång.

Hoppas någon har tid att ge mig lite tips!
Mvh Sofia
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Alice 14-månader ledsen på natten

Inlägg av annawahlgren »

:D Jag tycker du gjorde allting rätt! Och att du ska fortsätta med det :wink: Lugnt och fint. För om något brister här, så är det tålamodet. Och förstås blir man otålig, det ligger i sakens natur - man vill att allting ska gå perfekt NU genast meddetsamma. Av tusen olika skäl som vi alla känner till som har med små barn att göra :roll:

Men att arbeta vidare lugnt och fint betyder just att arbeta vidare lugnt och fint. Och ta sig det tålamod man inte har. Tålamod och förtröstan måste helt enkelt till. Så är det bara.

Jag minns en trebarnspappa som jag träffade för länge, länge sedan, långt innan Sova hela natten-kuren fanns höll jag på att säga - den var under utveckling - som hade läst Barnaboken och bland annat tillämpat trenätterskuren, som stod beskriven där (redan i första upplagan av 1983). Han hissade mig nästan upp i luften. "Fantastisk bok!" utropade han. "Allting stämde ju precis! Med alla ungarna, en efter en! ALLTING TOG TRE DAGAR :lol: :lol: :lol:

Så ha tålamod. Fortsätt arbetet lugnt och fint. Beväpna dig med Attityden av Självklarhet. Odla skrattet-till-go'nattet riktigt ordentligt. Ge mer mat på dagarna. Gör morgonen, när den kommer (med eller utan marginalkvart) riktigt, riktigt trevlig och kär. Återseendets glädje, tydligt och stort :wink: :lol:


O:) :heart: :sleep:


Till alla med tack på förhand: Skrammelbössan kvider 8-[ Det kostar att driva ett reklamfritt föräldraforum. Bidra gärna med en liten peng! PG 59 65 80-1
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"