Fler kiss- och bajsfrågor ;)

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Fler kiss- och bajsfrågor ;)

Inlägg av lgh140 »

Jag har en 2,5-åring som sedan några veckor är blöjfri på dagarna. Han har länge förvarnat innan nåt kommer i blöjan så när han ville gå på toaletten hängde jag på. Han är väldigt lätt att läsa så inga kissolyckor ha skett eftersom jag alltid kan ta honom på toa innan det är för sent. Bajset är det svårare med eftersom man måste ha ro att sitta ett tag och den här killen har myror i brallan ;) Det kommer små pluttar i kalsongerna en 5-10 ggr varje dag och ingenting kan få honom att bajsa på toan eller pottan. Olyckorna stör varken honom eller mig men det är ju lite jobbigt att hela tiden torka harpluttar och tvätta kalsonger. Dessutom känns det lite fel att jag påminner honom om att kissa (gör jag inte det så kissar han på sig) och det har börjat bli en sak att trotsa kring.. Så. Hur skulle ni göra? Sluta helt att prata om detta och låta honom själv ansvara för toabesökem? Att gå tillbaka till blöja känns tokigt eftersom han faktiskt kan fixa det här - han har bara lite för mycket annat som är viktigare att tänka på ;) och bajsandet - brukar det lösa sig så småningom?
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: Fler kiss- och bajsfrågor ;)

Inlägg av lgh140 »

Gjorde så att jag slutade prata så mkt om det. Om vi ska iväg frågar jag alltid om han behöver kissa innan men insisterar aldrig. Kisseriet sköter han numera helt själv. Ibland blir det toan, ofta gräsmattan, ibland golvet (verkar inte se någon skillnad på golv och gräs :P ) och nån enstaka gång kommer det i byxorna. Bajset kommer fortfarande bara i kalsongerna men vi avvaktar :)
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: Fler kiss- och bajsfrågor ;)

Inlägg av lgh140 »

Och det ska såklart väntas in i det sista med att kissa. Ingen bra ide att kommentera det eller?
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: Fler kiss- och bajsfrågor ;)

Inlägg av videunge »

:heart: Hej

Nej jag tror att du skall försöka hålla dig så neutral så mäjligt och inte kommentera. Risken är att det går trots i det. :wink:

Lycka till

Kram
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"