Akut behov av hjälp med 13 mån!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Ericsson
Inlägg: 20
Blev medlem: lör 16 feb 2013, 09:05

Akut behov av hjälp med 13 mån!

Inlägg av Ericsson »

Hej!

Jag är i akut behov av hjälp! Sitter så ledsen och uppgiven nu för att lillebror har skrikit här sen kl 4 och till slut pallade jag verkligen inte mer så jag gick in och buffra honom till sömns...

Lite bakgrund; Vi tänkte Standardmodellen från början med lillebror och han sov hela nätterna från 4 mån, dock blev aldrig läggningarna riktigt hundra. Men så i höstas började han spy väldigt mycket och ofta vilket gjorde att vi fick börja med välling på natten för att han skulle få i sig tillräckligt. Nu hade, peppar peppar, han slutat spy så jag tog tag i detta och startade en kur för två veckor sen.

Gick väldigt bra, läggningarna gick superbra men fick inte ordning på vargtimmarna där från kl 4... Men så blev vi magsjuka förra veckan och då var vi ju tvungna att gå in på natten när han spytt och bajsat. Dessutom fick pappan lägga två ggr vilket förvärrade avsevärt trots att han är delaktig och insatt?.

Och nu senaste nätterna här är det bara panikskrik som varat 1,5-2 timmar från ca 4-5. Jag trodde att ramsan satt sig men den verkar inte alls lugna längre. Har tänkt på att dagarna ska innehålla social delaktighet och utevistelse.

Vårat schema är 7-19

7- Godmorgon med välling
8 - Frukost m gröt + pure
11 - Lunch
12 - Sova 1,5 h
14 - Mellanmål
17 - Middag
18.45 - Välling innan läggning
19 - Godnatt

Har ni några tankar och idéer? Jag känner mig så fruktansvärt dålig och misslyckad nu så jag kommer gräva ner mig alldeles om jag inte lyckas vända detta nu.

Kram
Två söner födda Jan -11 och Jan -13.
Första SHN-kurad vid 8 mån.
Andra SM från start.
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Akut behov av hjälp med 13 mån!

Inlägg av Sarisparis »

Du har fått vänta länge på svar. :oops: Hur har ni haft det sedan du skrev?
Ericsson skrev:Jag känner mig så fruktansvärt dålig och misslyckad nu så jag kommer gräva ner mig alldeles om jag inte lyckas vända detta nu.
Självklart är du trött och slut efter er sjukdomsperiod, vilket gör det lätt att se allt i svart. Men er sits är ändå bättre än den kunnat vara eftersom ni redan haft det ni nu vill ha tillbaka : hela nätter. Jag slår vad om att ni alla är lika desperata efter att få tillbaka den sköna känslan av lugn och ro där hemma.

Ditt schema tycker jag ser bra ut, kanske lite långt mellan långluren och kvällen, men det vet du ju bäst hur han orkar med.

Berätta hur ni har det nu så kan vi komma med råd. Som inte dröjer två veckor. :oops: :wink:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "