PMS och nattljusolja

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Bellan
Inlägg: 537
Blev medlem: mån 20 dec 2010, 19:57

PMS och nattljusolja

Inlägg av Bellan »

Hej!
Jag har hört att nattljusolja ska vara bra mot PMS, och jag skulle behöva något för att få må lite bättre under dem dagarna för det går tyvärr ut över familjen just nu och det är inte rättvist. Är det någon som har något annat tips? Eller någon som vet vilken sort av nattljusolja jag borde köpa.

Tack!
Bellan
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: PMS och nattljusolja

Inlägg av TorsMamma »

Hej Bellan,

Tar du inga hormonpreparat som preventivmedel idag så är detta "DA SHIT" tycker jag. Funkar kanon för mig!

Progesteron kräm.
http://www.femalebalanceshop.com/proges ... ogesterall

Jag har provat allt från jättenattljusolja, B6, antidepp osv... Detta är det som haft bäst effekt på mig. :) Den jättenattljusolja som jag testade var Efamol. Ingen effekt tyvärr.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: PMS och nattljusolja

Inlägg av videunge »

Jag håller med Torsmamma till 100%
progresteronkräm räddar livet på oss som lider av pms. Av den enkla anledningen att om man har ´pms så har man lägre nivå av progesteron än i vanliga fall och detta påverkar signalsubstanserna i hjärnan som får oss att må bra tex serotonin. Jag kan varmt rekommendera Mia Lundins bok " Kaos i kvinnohjärnan" (finns att köpa på länken Torsmamma gav dig) om du är nyfiken på ämnet.

Kram :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"