Vagnen krashade!!

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
aka
Inlägg: 61
Blev medlem: fre 18 jun 2010, 18:29
Ort: Kungsbacka

Vagnen krashade!!

Inlägg av aka »

Nu vill jag inte skrämma upp någon, men kolla noga att grejjerna håller ihop, så ni slipper vara med om min mardrömsnatt.

Jag höll alltså på att vagna min 3-mån son vid ett uppvak vid 01-tiden inatt, då hela liggdelen plötsligt lossnar från chassit och landar ståendes på 'huvudändan' på golvet med bebisen i en liten hög inne i suffletten. Jag blev alldeles shockad, men tack och lov så gick allt bra. Förutom att han hade lite svårt att somna om och att jag just hade förlorat mitt verktyg...

Vi har en Brio Happy, där liggdelen är fastgängad i några skenor i botten, och skenorna klickas sedan på chassit. Dessa 4 gängor hade alltså lossnat.
Det är andra barnet som vagnas i denna vagn, och jag får väl anta att vagnen helt enkelt inte tål all vagning.

Så kolla era muttrar en extra gång, det kan ju gå riktigt illa!
Mamma till Maya född 100414
och Neo född 131002
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: Vagnen krashade!!

Inlägg av videunge »

Oj oj oj! :shock:

Ja verkligen, kolla grejorna!
Men vad tur att det gick bra! Jag har fördomen att moderna vagnar håller sämre. Vi har några gamla vagnar som hållit mycket bättre än den enda moderna vagnen vi haft :shock: Den är nu skrotad men de gamla köpta på loppis lever och går trots 3 vagnade barn :roll: :mrgreen:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"