Bajsar i byxorna

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Fauve
Inlägg: 142
Blev medlem: sön 28 nov 2010, 17:23
Ort: Linköping

Bajsar i byxorna

Inlägg av Fauve »

Hej
Jag har en dotter på 2 år och 9 mån. Hon har kissat på pottan/toaletten i tre månader och har inte blöja på dagarna. Vårt problem är att hon bajsar i byxorna. Hon säger inte till när det är gjort utan fortsätter bara med sitt. För två månader sen bajsade hon på pottan en vecka i streck. Tyvärr blev hon hård i magen sen och blev rädd och började hålla sig så då backade vi och lät henne ha blöja en vecka tills hon mådde bättre. Vill inte skapa problem kring bajsandet. Sen dess har hon bajsat på pottan/toaletten några gånger. Nån gång hemma, på restaurang, på förskolan med ett par veckors mellanrum. Men oftast har det varit när hon går naken, hon bajsar inte bara på golvet. Så hon verkar ju ha koll på när bajset är på väg men hon bryr sig inte alls om att det kommer i byxorna. Tyvärr kan vi inte ha henne naken hela dagarna, hon är en frusen liten tjej och så går hon på förskola.
Vi säger -oj, kom bajset i trosorna, vad knasigt, det ska ju vara i toaletten. Och så slänger vi det där.
Men det verkar inte påverka henne alls. Hon säger - Bajset ska vara i toaletten. Men inte mer än så.
Jag vet inte hur vi ska gå vidare. Bara vänta och se har varit vår plan men nu börjar vi fundera på att börja med blöja igen.
Kissandet funkar sådär just nu, hon försöker hålla sig länge och säger inte att hon är kissnödig förrän det börjat komma. Kissandet har tidigare fungerat bra.

Det har hänt att hon kissat på sig ute under regnbyxor och inte sagt nåt. Det känns inte alls bra nu när det är kallt ute.

Behöver lite goda råd.

Tack, Lisa
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Bajsar i byxorna

Inlägg av TorsMamma »

Hej Lisa,

Jag är jätteledsen jag har missat din tråd... :cry: :oops:

Hur ser situationen ut för er nu, idag? Har ni samma problem eller har ni lyckats lösa det själva? :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Fauve
Inlägg: 142
Blev medlem: sön 28 nov 2010, 17:23
Ort: Linköping

Re: Bajsar i byxorna

Inlägg av Fauve »

Hej
Tack för svar, jag vet att ni har mycket att göra. Lillskrutt har blöja igen. Hon har haft en tuff vinter med olika infektioner och slutade äta i en månad så vi har lagt all fokus på det. Nu mår hon bra igen men vi väntar med potträning tills overallsäsongen är över. Förhoppningsvis går det bättre då, annars hör vi av oss igen. :)
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"