Nattblöja och ökad apetit

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
knyttet
Inlägg: 252
Blev medlem: tis 14 sep 2010, 19:12
Ort: Paris

Nattblöja och ökad apetit

Inlägg av knyttet »

Hej pâ er,

Storasyster 3,5âr har varit blöjfri pâ dagen och vilan sen hon var 2âr och tre mânader. Det gick helt frân ena dagen till den andra och jag tror inte vi har haft en enda läcka. Dock har inte en enda nattblôja varit torr pâ morgonen det första âret. Sen i sommar sâ har hon fâtt ôppen säng med potta och papper brevid sängen. Hon började pâ eget intiativ gâ upp bâde morgon och kväll och kissa och gick själv och la sig igen. I och med detta sâ började en del blöjor vara torra pâ morgonkvisten. Hon ville själv sova med trosor sâ jag lät henne göra det. Det gick fint och om en olycka skett sâ märkte hon inte ens det för än pâ morgonen, sâ det verkade inte störa sömnen. Men sen sâ skedde det flera olyckor i rad och jag tänkte att hon kanske fâr ha blöja ett tag till istället fôr att ligga och sova i massa kiss varje natt och dessutom hade hon ju inte haft en hel vecka torra blöjor när vi bestämde oss fôr att lâta henne sova med trosor.

Lillebror är bara 20 mân och blöjfri pâ dagen sen ung en mânad. Men sedan vi tog bort blöjan pâ dagen sâ var ca 2 av 3 blöjor âven torra pâ morgonen och de som var kissat i var bara en liten droppe.

MEN, nu helt plötsligt sâ kissar de bâda tvâ sâ mycket att jag mâste byta hela säng inredningen varje dag FAST de har blöja. Att börja tänka pâ att ta bort nattblöjan är helt enkelt ett minne blott. Varför blev det sâ här och hur ska jag göra med stora tjejen för att hjälpa henne mot rätt hâll istället för att det gâr ât andra hâllet? Velade vi för mycket och var det fel att sâtta pâ blôjan igen när vi väl hade tagit bort den?

Jag tänker att tvâ faktorer spelar in. Sedan stora tjejen börjat "skolan" sâ:
- inträffar vâr middag precis innan de lâgger sig (vi hinner helt enkelt inte äta tidigare)
- är hon sâ trött att hon oftast somnar med en gâng och kissar inte en sista gâng själv efter att jag sagt godnatt och sover som en gris och väcks inte av att hon behöver kissa pâ morgonen.
-med lillebror "kissade" jag honom rätt mycket ibörjan vilket resulterade i att han kissade mânga fler gânger under dagen än nu och det kanske var därför han kissade mindre under natten. Nu försöker jag vänta in hans intiativ pâ att gâ och kissa för att han ska lära sig att kânna in själv när det är dax att gâ pâ toa.

En frâga till har jag...Mina barn har alltid varit ganska matglada. Storasysters apetit har dock minskat markant sen hon fyllt tvâ âr, men hon äter ändâ bra. MEN, de senaste tvâ veckorna sen hon börjat skolan har hon en sâdan apetit sâ jag börjar undra om allt är som det ska...När jag hämtar henne frân skolan 16.15 fâr hon mellanmâl. Sen äter vi middag 18h och här tar hon gärna tvâ-tre stooora vuxen portioner (bla massa grönsaker!!), är fortfarande hungrig och fâr en yoghurt eller en hel avokado, är fortfarande hungrig och fâr en banan, vaknar en timme innan utsatt tid pâ morgonen och ropar "mamma jag är hungrig" (det har aldrig hänt förut), till frukost slukar hon gröten som om hon aldrig sett mat förut och idag var det ingen skola och vi körde lite lâng frukost: stooor tallrik havregrynsgröt med 1/2 mosad banan, ett kokt âgg, en riskaka med ost och smör och en yoghurt. Hon ât allt utan minsta tvekan och förklarade att "hennes kropp vâxer därfôr är den hungrig". När hon efter allt detta fortfarande var hungrig sâ blev jag nästan sur (ja jag vet) och frâgade om hon ville att jag skulle koka ris till henne, dâ gav hon sig och gick och lekte.

Kan det vara sâ enkelt att hon växer och att omställningen med skolan gör att hon är vrââââl hungrig? Eller kan det vara nâgot som är fel..? Mask i magen? Binnikemask....,? huuuuu Lillebror följer ifs henne och âter precis lika mycket, men han är fortfarande i "stora ätar fasen", storasyster har lixom gâtt i frân det och har nu istâllet helt plötsligt börjat äta som en exploderande, växande bebis.

Kan tillägga att vi äter nyttigt och varierat och att hon fullkomligt vräker i sig grönsaker som om det vore smâ godis. Hon har vid ett tillfälle klagat pâ att hon hade ont i magen och en kväll vaknade hon kl 22 och vrâlade att hon hade ont i snippan (hon har vaknat typ tvâ ggr i sitt liv efter läggning sâ jag var ganska förvânad.) Hon hade dâ spräng fylld blöja och jag drog slutsatsen att det hade gjort ont nâr hon kissade för hon somnade om utan problem när jag sagt att jag hade tagit bort det onda. Pâ morgonen sâ var det inga problem. Hennes bajs är normalt.

Skolan är en enorm händelse för henne och jag förstâr att det mâste vara tufft, sâ pâ ett sett kanske det är logiskt att hon behöver extra energi, men ändâ....

tack för era tankar om detta.
kram :heart:
Storasyster född 10.04.2010 Lillebror född 21.12.2011
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Nattblöja och ökad apetit

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Ang. blöjan. Jag anser ju att man inte tar bort en nattblöja förrän barnet är torrt på natten i minst 3 veckor. MEN; ingen regel utan undantag. Min son skulle förmodligen aldrig bli av med blöjan om jag väntat och väntat. Förmodligen är din dotter så pass trött att hon sover så djupt att hon inte vaknar av att hon måste kissa. Ge det en tid till. Hon måste få in nya dagisrutiner och allt som det innebär. Försök att inte ge välling innan natten utan hellre lite extra banan eller annan fast föda.

Mycket mat, var glad (säger den som har en som petar i maten) Men, jag tror hon har som hon säger är inne i en tillväxtperiod. Men också kanske hon inte äter så mycket på dagis som hon borde, så är min son, så han behöver extra mat hemma. Låt henne äta, så länge det är riktig mat, grönsaker och kött. Hoppa över tomma kalorier som riskakor och sockrad yoghurt. Satsa på näringsrik mat och rotfrukter i massor ihop med massa riktigt FETT. Låt dem äta är det enda jag kan säga. Det kommer att gå ner, det är jag säker på. Många barn växer extra så här på hösten när de fått mycket sol över sommaren. Det är lugnt. :D

Säg om något halvår eller så, så kan du kolla om hon är mogen för en ny omgång med blöja av på natten. Man annonserar att NU är du stor nog att sova utan! Men man kan faktiskt bli både 4 och 5 år utan att det är konstigt. Så dra inte för stora växlar av detta.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
knyttet
Inlägg: 252
Blev medlem: tis 14 sep 2010, 19:12
Ort: Paris

Re: Nattblöja och ökad apetit

Inlägg av knyttet »

Tack för ditt svar.

Ok dâ ska jag försöka att inte oroa mig mer :D

Hon säger att hon äter i skolan men att man tydligen bara kan ta en gâng, sen âr det slut i skâlarna...Undrar om det kan vara sâ illa att de flesta barn äter som myror och att skolmatsportionerna är anpassade därefter sâ att min tös isället inte fâr sâ att hon blir mätt...Fâr undersöka detta.

Kram
:heart:
Storasyster född 10.04.2010 Lillebror född 21.12.2011
knyttet
Inlägg: 252
Blev medlem: tis 14 sep 2010, 19:12
Ort: Paris

Re: Nattblöja och ökad apetit

Inlägg av knyttet »

Hej,

Nu var vi här igen. Lillan har nu fyllt 4 ar och nattblöjan är lika genom dränkt varje morgon (förutom pa semester da den konstigt nog nästan är undantags fritt torr varje morgon, hon sover väl inte lika djupt). Jag tror inte att den kommer att bli torr av sig själv utan det känns som om hon varit blöjfri sa länge nu och klarar det sa bra att det är dax och kasta bort nattblöjan ocksa. Hon far ju knappt plats i blöjan och det känns faktiskt nästan konstigt att dra pa denna stoora tjej en blöja.

Sa inträffade det att vi faktiskt hade glömt att köpa blöjor och att hon fick välja mellan tygblöja eller trosor. Hon valde trosor. Vi bäddade med dubbla lakan, la fram extra trosor och nattlinne osv osv. Pa natten gick hon upp själv och kissade kl 03.30 :shock: Men nästa natt vart det kiss i sängen vid kl 01 och hon ropade in mig för att hjälpa mig att byta, allt var plaskblött inklusive täcke. Detta bidrog till att lillebror 2ar vaknade och började ropa att han behövde bajsa :? Jag fick ju lov att sätta honom pa pottan eftersom man vet ju aldrig (det kom inget bajs och de somnade fint om)

Nu undrar jag hur vi gör det här utan att det blir för jobbigt och stör den fina natt sömnen(inklusive för lillebror)? Kan man kräva att hon sköter allt där inne i sitt bäck mörka rum om det kommer kiss i sängen? (lillebror vaknar bara om jag kommer in) Ska man sattsa pa att lyfta upp henne i sömnen och "kissa" henne en sista gang innan jag gar och lägger mig? Det tyckte dagis var ett daligt sätt eftersom det innebär att barnet blir beroende av en vuxen som kommer in och sköter nattkissandet.

Hon far givetvis INGET att dricka efter vatten till middagen kl 18 (hon lägger sig 19.15)

Jag har funderat pa en liten lampa med svagt ljus, men hon är fortfarande pa den nivan att alla lampor maste skruvas ur för att hon ska lata bli att ga upp och tända precis när jag sagt godnatt...Ska jag ga in och skruva i den när hon somnat och berätta att hon kan tända den om hon behöver ga upp och byta lakan pa natten? Kommer hon att släcka den när hon Är färdig da tro... :?

Tack tack.
Kram :heart:
Storasyster född 10.04.2010 Lillebror född 21.12.2011
knyttet
Inlägg: 252
Blev medlem: tis 14 sep 2010, 19:12
Ort: Paris

Re: Nattblöja och ökad apetit

Inlägg av knyttet »

Hej,

en liten uppdatering: nu har hon sovit utan blöja i 10 dagar men det är kanske lite fusk eftersom vi varit bortresta i 7 dagar och hon brukar som sagt alltid vara torr när vi âker iväg (men tidigare med blöja). Men! Min tös som fram till 3ar var i off-läge under natten och har sovit igenom sjukdomar, högljuda fester hos grannar, etc etc och sen hon fyllt tre âr visat vissa tecken pa att kunna vakna men gjort det kanske tvâ ggr pa ett ar, har under dessa senaste 10 dagar nya andledningar att ropa in mig VARJE natt. Jag försöker gardera innan men när hon ropar är det oftast en ny grej som hon kanske känner sig lite osäker att fixa och som jag kan fixa snabt och sa somnar vi om. Men jag vill ju inte att hon ska behöva känna att hon kan snacka in mig varje natt. Â andra sidan sâ är hon ju uppe och kissar själv minst en gâng varje natt, sâ hon mâste ju ändâ vakna och stiga upp sâ att säga om hon inte ska kissa i sängen. Andledningar att ropa: "mamma jag hittar inte min kanin" har aldrig varit ett problem eftersom hon sovit som en gris hela natten sa hon har överhuvudtaget inte kunnat undra var han är eller inte. Men jag har viss förstâelse för att det är jobbigt om man gâr upp i ett kolmörkt rum och kissar och sen ska somna om och man inte hittar sin snutte. Sâ, vi har knutit fast honom i sängen, check. "Mamma, jag fryser och täcket krânglar" Samma sak här, hon har alltid sovit sa djupt att hon inte funderat över täcket men att ga och lägga sig i ett krângligt täcke i bäcksvart rum är inte sa kul, särskilt om man fryser. "Mamma det kom lite kiss i trosan och jag hittar inte de nya" Min miss, vi lägger fram ny pyjamas, täcke + trosor brevid sängen varje kväll, men jag hade missat trosorna, det gör jag inte om, check. "Mamma jag hittar inte pappret", funderar pa en svag lampa men är rädd att den stör omsomning om hon är uppe i tidig otta. Försöker ställa pappret sa nära pottan som möjligt...

Tips, för att sköta detta smidigare...?

Tack tack,
kram
Storasyster född 10.04.2010 Lillebror född 21.12.2011
knyttet
Inlägg: 252
Blev medlem: tis 14 sep 2010, 19:12
Ort: Paris

Re: Nattblöja och ökad apetit

Inlägg av knyttet »

Ok, jag tror defenitivt att vi har ett problem här. Fragan är om 1: det hör till avvänjningen av blöjan pâ natten att hon är uppe och springer och att hon med tiden kommer att kunna halla sig hela natten igenom. eller 2: jag rör till det med sömnen genom att komma in och att vi maste sluta ga upp mitt i natten (men hon maste ju fa ga upp och kissa...?)

En sista lite hint är att hon verkar ha lite problem med kissandet generellt, hon springer pa toa jätte ofta under dagen sedan en magsjuka för 3 veckor sedan. Vi har gjort tva urin prov, men de visar ingen infektion. Hon blir dock lätt röd och irriterad pa blygläpparna (särskilt dâ hon torkar sig själv typ under skolveckan) och läkaren trodde att hon kan känna sig kissenödig pga irritationen i slidan och att det kan vara lite svamp. Hon rekomenderade dock bara att jag tar hand om att tvätta henne sa att det blir ordentligt gjort men inte nagon behandling. Hon kissar dock ofta även när det röda är borta (hon satte lite idomin pa och da gick det röda bort)

Hjälp!
kram
Storasyster född 10.04.2010 Lillebror född 21.12.2011
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Nattblöja och ökad apetit

Inlägg av TorsMamma »

Hej, ja jag tror att vissa barn kissar mer och oftare än andra. Tor har aldrig kunnat sova 12 timmar utan att gå upp och kissa både 1 och 2 ggr. Det Anna rekommenderar är ju att man ställer en potta med en toarulle bredvid och har dörren på glänt. Detta gör ju att de inte har så mycket ljus och får lätt att somna om. Det jag också märkte var att min son blev väldigt trött av detta och när han gått upp och kissat varje natt i säg 2-3 v så blev han så trött att han inte vaknade av att han behövde kissa och i typ 1 vecka kissade han på sig i sängen 1-3 ggr. Sen sov han dåligt en tid igen och gick upp och kissade för att sen göra om det hela. Tror detta höll på i säkert 2 år för oss.

Med tanke på att vi alltid haft hela nätter i säg 3-4 år var detta något nytt. Att helt plötsligt inte få sova för man hör honom gå upp, man byter sängkläder 3 ggr/natt osv... Jag har aldrig sovit så lite som dessa 2 år. :roll: :lol:

Nu är det lugnt igen, men han sover inte några 12 timmar utan någonstans mellan 10,5-11 tim om vi har tur. Men han ligger i sängen 11,5 tim fortfarande.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
knyttet
Inlägg: 252
Blev medlem: tis 14 sep 2010, 19:12
Ort: Paris

Re: Nattblöja och ökad apetit

Inlägg av knyttet »

hej,

Ok...detta känns ju lite jobbigt eftersom vâran fröken snarare är en stoor sovare som mer än gärna sover i överkant och som trots sina 12h fortfarande sover pa dagen. Hon är inte typen att sova lite mindre.

Men min största frâga är väl egentligen om jag ska fortsätta att komma när hon ropar pa natten(hon är ju som sagt uppe i vilket fall) och hjälpa henne med det som krânglar (täcke, papper osv) eller uppmuntra henne att tända en svag lampa och insistera pa att hon sköter allt själv?

tack tack,
kram
Storasyster född 10.04.2010 Lillebror född 21.12.2011
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Nattblöja och ökad apetit

Inlägg av TorsMamma »

Jag skulle insistera på att hon sköter allt själv, ha dörren på glänt om natten med en "nattlampa" utanför så hon kan gå själv utan att mecka för mycket.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
knyttet
Inlägg: 252
Blev medlem: tis 14 sep 2010, 19:12
Ort: Paris

Re: Nattblöja och ökad apetit

Inlägg av knyttet »

Hej,

Ok tack, da kör vi sa. Dock tror jag att öppen dörr blir en lite väl stor utmaning sà hon far en liten nattlampa att tända brevid pottan och sa uppmuntrar jag till att hon sköter allt själv sa gott det gar.

En lite uppdatering dock: hon har nu sovit de 2 nätterna sen vi kom hem fran landet utan att ropa (inte helt säker pa om hon varit uppe och kissat pa natten eller om det bara är kiss fran innan hon somnade pa kvällen och tidig morgon.) Hoppas att det känns lungnare hemma och att hon sover igenom natten.

Om nagon har tips ang svamp, torka själv osv sa tar jag tacksamt emot det. Hon är ju ofta störd av att det kliar bade bak och fram. Vi avmaskar regelbundet, tvättar med mild intimtval och jag torkar när hon bajsar. Jag vet inte riktigt vad kliet beror pa alltid och hur jag löser det... När brukar barn börja torka sig själv efter att ha bajsat? Känns som att jag skulle vilja lata henne sköta intim hygienen mer själv, men är rädd att det blir mer kli osv....

tack och kram :heart:
Storasyster född 10.04.2010 Lillebror född 21.12.2011
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Nattblöja och ökad apetit

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

jag sprayar mitt underliv med kolloidalt silver mot just svamp, högst effektivt och vid STOR klåda använder jag silversalva.

Men grejen är den att har man svamp i underlivet är chansen stor att hon har det i hela tarmarna och kroppen. Då måste man ta något för att döda svampen samt äta Candida kost.

Du kan läsa mera om just candida här:

http://www.alternativet.com/candida.htm ... 3god2QcAnw
http://www.thecandidadiet.com/

Men silversalva och Kolloidalt silver lindrar klåda DIREKT och är mycket effektivt.

https://www.facebook.com/C1ProAB

jag hade själv stora candida problem och har fått rensa min kropp ganska rejält. Säg till om jag kan hjälpa dig på något vis?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
knyttet
Inlägg: 252
Blev medlem: tis 14 sep 2010, 19:12
Ort: Paris

Re: Nattblöja och ökad apetit

Inlägg av knyttet »

Ja det här later ju som nagot för mig :D ...det enda jag tycker är sa svart med dessa dieter osv är att det är sâ viktigt att allt blir rätt och da misslyckas jag oftast. Hur mycket av alla dyra preparat och vitaminer behöver man köpa egentligen....? Det finns ju 4 olika syre mojängs tillskott hos EdMacabe...sen tar jag redan multivitaminer, omega3, b12, probiotika, levaxin...barnen tar multivitamin+ probiotika + en sked linfröolja/dag

raaah jag blir lite förvirrad av alla dessa saker och lite misstänksam till allt man ska köpa (jag Är lixom ingen högkonsument precis utan lever i paris -=dyyyr hyra- pa studiebidrag)....dessutom sâ gâr ju candida dieten i vissa mân mot den fundamentalistiska varianden av gluten fri diet/hashimoto diet. Kan man ma bättre genom att äta bättre istället för rätt? Eller är det döda svampen eller inget som gäller tror du?

Jag har alla candida symptom :D Extrem trötthet, mental dimmighet, överdrivet sömnbehov, irritations problem, depressions symptom, ofta âterkommande svampinfektioner. Och i kombination med alla super nyttiga ekologiska matvaror som vi äter är jag en riktig socker knarkare. Jag försöker att hâlla mig borta fran det men sa fort jag inte har haft tid eller pengar att handla en massa alternativ i ekobutiken sa kallar tröttheten efter socker. (eftersom min at andra hallet extremt onyttiga kille alltid fyller skapen med skräp sa ligger det där och väntar pa mig :D )

Men vad det gäller flickan min, hur gör man i skolan? Jag tror det är ytterst komplicerat att fa egen mat...läkarintyg är nog ett minimum och jag tror dessutom att det maste vara en allergi och inte en difus intolerans för att de ska fixa särskild mat till henne. Jag har tom svart att tänka mig att man far ta med egen mat eftersom de ej har kök pa hennes skola och därmed varken kyl eller uppvärmnings möjligheter. Jag känner mig redan som en rymdvarelse som ger barnen avocado, morot, och i bästa fall riskakor till mellis när de andra mammorna uteslutande ger kakor eller choklad. Och hur gör jag när hennes kompisar bjuder henne pa chocklad och kakor? Ska jag springa fram och förbjuda det...? Dessutom ang hârmineral analysen sâ är den för barn över 8 ar...

Vad säger du om probiotika, är det viktigt att det blir rätt sort eller kan jag köpa den som apoteket rekomenderat (vi bor i frankrike)? Det är en särskild för barn i pulver form.

Förlat om jag later gnällig men jag har försökt första mig pa min hälsa ett par ar nu och tycker det later fantastiskt med alla människor som lyckas ta sig ur dimmigheten, men jag lyckas liksom inte fa ett grepp om det hela och genomföra det sa där noggrant och in i detalj som man ska. Allt Är sa stressigt hela tiden och ibland blir det pasta till middag för att jag helt enkelt inte har hunnit organisera det hela bättre. Usch vad dumt det later, det borde ju bara var att lata bli, men det är sanningen. Jag lyckas inte driva igenom det här helt och hallet, jag vet inte vilken faktor som saknas. Kanske det här att skolan fyller barnen med skräp och att min man äter och handlar dâlig mat, att alla andra barn frosar i kakor och choklad och att jag ibland tänker att jag fixar sa himla nyttig mat att lite pasta eller socker dâ och dâ inte är sâ farligt.

Sorry för massa tjafs men om du har ett dunder tips för att fâ igenom det här och mâ lite bättre trots att omgivningen motarbetar sa mycket sâ tar jag tacksamt emot det :D

kram
Storasyster född 10.04.2010 Lillebror född 21.12.2011
knyttet
Inlägg: 252
Blev medlem: tis 14 sep 2010, 19:12
Ort: Paris

Re: Nattblöja och ökad apetit

Inlägg av knyttet »

Ok nu har jag läst lite mer och jag tänker:

För mig gäller ett nytt försök till stirkt diet+ köpa kolloidalt silver och oregano olja att kombinera med probiotika. (enligt thecandidadiet verkar ej syre produkterna vara nödvändiga)

Men fragan om hur jag gör med min tös kvarstâr...
-barn far inte ta oregano olja (star det nästan överallt) men jag kan ju ge henne KS, men hur länge? Menar du att hon ska spraya underlivet ocksa? Jag vet ju inte säkert att det är svamp hon har, men det kanske inte spelar nagon roll. Och sa ger jag probiotika. Men hur gör jag med dieten i skolan...?

Tack för alla tips ialla fall, det var intressant läsning!
Kram
Storasyster född 10.04.2010 Lillebror född 21.12.2011
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Nattblöja och ökad apetit

Inlägg av TorsMamma »

Hej Knyttet,

Antingen äter man den candida kost som du fick länk på, eller så äter man ketogen kost (det åt jag) eller så äter man GAPS, allt är lite samma samma.

Min "kur" för min egen candida ser ut som följer.

FÖrst kostomläggning
Sen tog jag kolloidalt silver och hade utrensning i 3 v (detta kan du också ge barn utan problem, säg till så hittar jag en leverantör som skickar Ionisil utomlands)
Sen lade jag till Pau d'arco te (det dricker jag fortfarande ibland)
Sen lade jag till probiotika greatlife har en jättebra sort, det skall vara en med HÖG halt probiotika och MÅNGA stammar! Det är jätteviktigt, vad apoteket har vet jag inte. Men jämför gärna med denna: http://www.greatlife.se/halsoprodukter/ ... -strength/
Sen började jag basa kroppen med bikarbonat (detta kan man ge lite av till barn också)
Nu tar jag en underhållsdos med KS och lite Pau d'arco ibland samt äter så basande och lite socker jag bara kan. Jag äter ganska strikt LCHF kost numera.

MEN, här kommer grejen, detta har också påverkat min sköldkörtel så det visade sig att jag har stor JOD brist!!! (ger lite samma symptom som candida) så jag har i 1 års tid tagit JOD tillskott också och NU (efter att ha letat i 7 år) efter vad som var fel är jag äntligen bättre. Jod köper jag också från greatlife och är inte så dyrt. Ta i alla fall bort allt Flour från tandkräm och vatten om möjligt då detta konkurrerar ut allt JOD i kroppen.

Här är lite läsning om JOD (för din egen del)
http://www.zarahssida.se/blog.php?bid=816&print=1


Ank underlivet så kan man köpa silversalva också men även spraya underlivet med rent KS mot just klådan är mycket effektivt.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
knyttet
Inlägg: 252
Blev medlem: tis 14 sep 2010, 19:12
Ort: Paris

Re: Nattblöja och ökad apetit

Inlägg av knyttet »

Hej,

Liten uppdatering; lillfröken har i princip slutat ropa och sover oftast igenom natten utan att kissa varken i potta eller i sängen. Vissa nätter har hon dock kissat i pottan (och klarat det själv) men inget i sängen. Hurra!

Vad det gäller resten är vi inte riktigt i mâl men har köpt hem en del och ska snart börja testa.

Kram
Storasyster född 10.04.2010 Lillebror född 21.12.2011
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"