För lång för spjälsäng?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

För lång för spjälsäng?

Inlägg av SaraMilana »

Hej!

Jag har hela tiden tänkt att vi ska behålla spjälsängen tills trotsen är över. Men Stella är nu dryga två år och det är bara någon decimeter kvar på längden i spjälsängen. Hon har en lång mamma att brås på och har alltid legat på den översta längdkurvan.

Hur 17 gör vi när spjälsängen blir för liten???
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: För lång för spjälsäng?

Inlägg av Sarisparis »

Sâ länge Stella trivs i sin säng och sover gott tror jag att ni kan ha den kvar. Minns jag rätt sâ sov Annas barnbarn gott i sin spjälsäng när hon var pâ besök hos mormor lângt efter trotsen, alltsâ i 4-5ârsâldern och kanske mer.

Men sover hon inte gott i sin säng och upplever den som trâng kan ni ju alltid göra som vi gjort, av andra skäl dock. Vi har byggt en egen säng (egentligen en vâningssäng) som passades in i det lilla sovrummet där tre barn skulle fâ plats. Mellanbror var dâ 2,5 sâ det kändes som att nâgon sorts spjälsäng fortfarande skulle uppskattas. Sâ vi gjorde helt enkelt vanliga sängar (ikeas barnformat för att kunna köpa madrasser enkelt) men med extra höga kanter. Kanske att jag till en början bäddade med kuddar i fotändan för att göra den lite mindre, men det blev i sâ fall inte lângvarigt. Mycket lyckat! :D

Vill du ha foton och ritningar sâ hör av dig.

:heart:
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: För lång för spjälsäng?

Inlägg av SaraMilana »

Tack Sarisparis! :heart: Kanske det inte behöver bli ett problem alls. Men jag kikar gärna på bilder på ert hemmabygge! Tycker om att ligga steget före. :)
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: För lång för spjälsäng?

Inlägg av Sarisparis »

Mejl pâ väg :D

:heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: För lång för spjälsäng?

Inlägg av TorsMamma »

Såga bort några spjälor vid fotändan så man kan sticka ut fötterna kanske vore något?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"