Hur få 10 mån sova lika bra ute som inne?

Skriv svar
Majken03
Inlägg: 29
Blev medlem: ons 07 nov 2012, 15:35

Hur få 10 mån sova lika bra ute som inne?

Inlägg av Majken03 »

Vår 10 månaders har sm från början typ. Har aldrig behövt kura, bara haft några korta perioder med nåt uppvak på nötterna eller tidiga morgnar. Men det har alltid löst sig på Max 2 veckor. Dagsvilan har alltid varit bra oxå. Har alltid sovit i vagnen, vägrat sova i sängen på dagarna. Men nu sen 2 veckor tillbaka går det bra att sova i sängen helt plötsligt. Men när hon somnar utomhus i vagnen vaknar hon efter 30-40 min!! Inne i sitt mörka rum kan hon sova 1,5-2 timmar. Hon somnar sen inte alls om. Om jag har tur så somnar hon om om jag ställer in vagnen i mörka rummets

Men nu när det är sommar vore det ju skönt om hon kan sova utomhus lika länge, hur ska jag vänja henne????
Bebbe född 2012-08-18
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: Hur få 10 mån sova lika bra ute som inne?

Inlägg av mamaA »

Hej!

Mörklägger du vagnen också? Jag kör alltid mörkläggningsgardin annars blir det så ljust i vagnen. Det är vanligt att sova bättre i sängen än vagnen men vill du ha luren i vagnen så var konsekvent, ta inte upp förrän luren är slut och verktyga vid behov. Det tar nog ett tag innan poletten trillar ner men var konsekvent så ska det ge sig.

Kram :heart:
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Majken03
Inlägg: 29
Blev medlem: ons 07 nov 2012, 15:35

Re: Hur få 10 mån sova lika bra ute som inne?

Inlägg av Majken03 »

Brukar lägga över en sån gallerfilt så det kommer in lite luft oxå. Men tänkte köpa en riktig sån solgardin från Addstroller. Eller har du nåt annat tips?
Bebbe född 2012-08-18
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: Hur få 10 mån sova lika bra ute som inne?

Inlägg av mamaA »

Jag rekommenderar antingen en riktig barnvagnsgardin eller en UV- suflett/skärm ( sån där stor sak som man knyter på vagnen). De blockerar ljuset mycket bättre. Är du orolig för att det blir för varmt så blöt ner gardinen så blir det svalare i vagnen. Jag har en gardin som fästs med ringar men har sett att det finns en ny som man kan rulla upp också så att den kan sitta på vagnen hela tiden, verkar bra tycker jag.

kram
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"