8 månaders tvillingkillar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Kiralves

8 månaders tvillingkillar

Inlägg av Kiralves »

Hur gör man sova hela natten kuren för tvillingar? Jag blev sjukskriven pga utmattning men fick inga råd om sövning för natten av BVC, jag och min man är så trötta och våra underbara killar så gnälliga och de verkar ofta trötta, de vaknar hur många ggr som helst varje natt, jag har försökt klappa dem till sömns men gör nog inte riktigt rätt. Ammar dem fortfarande om nätterna vilket jag helst inte vill. Jag har inte köpt boken men jag behöver verkligen hjälp.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Rekvirera boken :!: Där får du all ledning du behöver. Så här kan ni inte ha det :shock: :!:

Det går utmärkt att "kura" tvillingar rakt av, samtidigt. Tro mig - jag vet av egen beprövad erfarenhet :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Kiralves

Lyckad kurning

Inlägg av Kiralves »

När jag skrev mitt första inlägg var jag desperat jag trode aldrig att detta skulle funka med tvillingar. Men nu..sedan kanske 5 dagar av kuren sover de hur bra som helst 12 timmar om natten, 1 timme på morgonen och 1,5 på eftermiddagen. Jag har fått ett nytt liv:)
Jag är så tacksam till Anna som lärde oss denna kur och att tro på oss själva. Mina barn har utvecklats massor denna månad sedan de börjat sova, efter två dagar av kuren slutade de med sitt dreglande som var helt bedrövligt, båda skrattar mycket mer, de leker tillsammans istället för att vara avundsjuka på varandra och bara vilja sitta hos mig, de blir glada då min man kommer hem, Aaron kryper nu och Isak är på god väg, Aaron säger DADADA hela tiden och Isak har också börjat babbla mer, jag har fått helt nya killar känns et som. Jag kan inte ns komma ihåg hur jobbigt jag haft det...blir förvånad när jag läsr i min dagbok. TACK ANNA!!!!!!
Den som talar illa om andra i din n?rvara, talar illa om dig i din fr?nvaro.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Å, vad fullkomligt underbart :D

GRATTIS hela lilla stora familjen till detta ert nya, sagolikt trevliga liv :lol: Som är precis som det ska vara :lol:

För små barn ska njutas - och njuta själva :heart: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Kiralves

Hjääääälp vi har värsta å

Inlägg av Kiralves »

Hej och hjälp, mina killar som sov så bra i typ en månad har nu ett återfall, de vaknar flera ggr per natt och skriker och vill inte lyssna på ramsan. dagarna går fortfarande bra men inte nätterna, de somnar helt ok på nätterna men sedan vaknar de nästan varje timme till ca klockan 05:30....usch, min mardröm är tillbaka, vad ska jag göra, något har gått fel, vad ska jag tänka på. Jag lyfter inte upp dem, försöker med ramsan som funkar ibland...men bara tills nästa gång de vaknar, i värsta skrikfall går jag in och puffar i en minut...de väckre varandra hela tiden, varför gick et snett. Min bokbeställning blev försenad..pga mig...hittade ett e-mail om hur jag skulle betala som jag inte sett...men nu har jag betalat så den kommer väl nästa vecka...min man har lovat att kolla på DVD'n...men det är nog för svårt för honom att läsa boken på svenska..tycker itne att han är lika bra stöd som han borde, han ger upp så lätt.
Vill nu få ordning på detta, tvillingar som skriker hela nätterna är inte kul...och allt som gick så bra. Kanske beror de på att de blev jätte förkylda, men jag försökte göra allt som vanligt, fast fick gå in ibland och torka dem om näsan när e grät för att de snorade så mycket. Snälla någon hjälp...börjat känna mig desperat igen...
Den som talar illa om andra i din n?rvara, talar illa om dig i din fr?nvaro.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"