Vispen här...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gossebarnsmamman

Vispen här...

Inlägg av Gossebarnsmamman »

Nu har älsklingen börjat rulla runt och vips vaknar han mängder med gånger. :roll:

Han vaknar på rygg som en sköldpadda och viftar med armar och ben och verkar helt förvirrad. Täcket flyger av och han är kall där han ligger i sin boddy. Han blir förtvivlad och jättearg av att han ligger så där. Vi går in lägger tillrätta, snabbt, ramsar oss ut. Detta upprepar sig ungefär 8 ggr innan han somnar lugnt och stilla igen. Sedan går det några timmar och samma sak händer igen.

Hur gör vi nu?
Ska han lära sig att somna om på rygg nu då eller?
Ska vi gå in och vända som vi gör?

Han verkar skrämd av det som händer på natten nu. Så vi vill ju lugna på bästa sätt. Jag har försökt att söka på detta ämne, men är ingen hejare på att hitta rätt.

Kram på er alla!

Gossebarnamamman
A lie
Kontakt:

Inlägg av A lie »

:idea: Nancy Drew har lite liknande frågor som dig. DU kan ju börja med att titta här :arrow: http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4628

Lycka till
Annelie
Annelie; mamma till Widar (050606), och Vendela (060910)
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Prova sök på "ryggvändare". Om jag inte minns helt fel så finns det en hel del om detta ämne.

Kör vändningar på dagtid, bra träning och rolig lek! :wink:

Vi gjorde ingenting när första sonen hade denna hobby, han somnade om på rygg och lärde sig snabbt att vända själv.

Lycka till!

/ Mamman till sönerna :D
Gossebarnsmamman

Inlägg av Gossebarnsmamman »

Tack för det!

Jag läste Annas kommentarer och det hjälpte. Alltså ska man ramsa och vänta ut dem, gå in i nödfall och vända rätt. Men snart kan de ju det själva och då ska de fixa det problemet på egen hand.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"