Nu är tredje killen här!
Det har gått bra tills för ca 2 veckor sedan när den lille (fast han är stor = 5,5kg) började trilskas vid matdax. Han äter B1 utan protest efter sovtiden, men efter rapen är det tvärvägran. Trugning, påfyllning osv: Forget it! Det blir bara gallskrik. Har kört B1 och B2 i ett kör och det funkar ibland men oftast är det ingen framgång här heller. Han har dessutom stort problem med rapar. Har nästan alltid luft i magen
Ska jag bara acceptera att han inte vill ha mer och anta att han är mätt...? Har provat ersättning men det har han inte tagit under dagen. Någon gång har han fått ersättning vid kvällstrasslet då han inte velat amma alls och då har han druckit ur flaskan så den tar han ju...
Vill egentligen helamma och han går upp i vikt som han ska och är jätteglad och nöjd så ska jag bara skynda lugnt här????
Hör till saken att han är sjukt social
Han är en supertröttis, klarar med nöd och näppe 1,5 timme vakentid. Så 2-2 rytmen är låååångt borta.
Har börjat fila lite på ett schema för att få morgon och kväll till samma tid. Han är pigg på morgonen och trött på kvällen. Han vaknar nästan alltid 5.30 men egentligen är det för tidigt för mig...
Nattmålet infaller vid 2 el 3 beroende på när natten började. Sen vaknar han oftast 5.30. Har inte vagnat på natten, han har fått mat när han vaknat. Har kännts som det bästa med minst vakentid för mig
Det tänkta schemat:
Natt 20-7
Sova 8:30-10
Sova 11:30-13:30
Sova 15-16:30
Sova 18-18:20
Synpunkter
Sista frågan: Ska jag sluta vagna när han tystnar men ibland fortfarande snyftar? Om jag väntar tills han slutat snyfta hinner han ju somna. Svarade jag själv på frågan nu...
Tack för att ni forumsmammor alltid hjälper till!
Kram Malin