Dålig andedräkt

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
mumintrollet
Inlägg: 622
Blev medlem: lör 10 dec 2011, 09:07
Ort: Finland

Dålig andedräkt

Inlägg av mumintrollet »

Hej på er!

jag har kanske en lite konstig fråga och kan inte avgöra vad som är "normalt" och vad som är avvikande. Kanske någon har några erfarenheter??

Min 19 månaders dotter har en väldigt dålig andedräkt. Hon har varit snuvig i flera månader och först trodde jag att lukten hängde ihop med en infektion i halsen. Snuvan är bättre, med hon kan fortfarande ha rinnig näsa och hostar ibland på natten. Kan någon infektion ligga kvar i svalget trots att hon inte har feber eller känns trött eller sjuk på något sätt?

Vi borstar tänderna morgon och kväll. (så gott det går med en ganska slingrig liten dam) Hon äter allt och med god aptit. Som liten kräktes hon massor och det tog länge innan magmunnen var så mogen att vi slapp uppstötningarna. Egentligen först då hon var närmare 1 och satt upp och började gå. Kan lukten kanske komma ändå från magen om magmunnen är lite lös?

Märklig fråga kanske vilket inte stör oss enormt i vardagen, men jag tycker att en så liten inte borde lukta unket :)
Dotter född 4.8.2011 Kurad februari 2012
Son född 24.9.2013. SM sedan start
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Dålig andedräkt

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Svävar ut lite i mitt svar då jag inte vet på små barn. MEN, jag har ofta dålig andedräkt och när jag var hos öron, näsa, hals läkare hittar de så kallade "Proppar" i halsen. På halsmandlarna. De är typ små varklumpar som blir hårda och man kan "skrapa" bort dem själv. Håller jag på att bli förkyld eller har varit hittar jag dessa "proppar" i svaljet och får en jättedålig andedräkt. På många försvinner de av sig självt och du behöver inte söka läkare eller ta bortt dem. Det är inte samma som halsfluss. Men man luktar illa och det är ju då ganska tydligt att man inte kan borsta bort dem.

Du kan läsa om dem här.

http://www.1177.se/Stockholm/Fraga-1177 ... t/?ar=True

Som sagt vanligt och skall vara så. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"