nattslurksfråga + slumrar under amning?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Eva

nattslurksfråga + slumrar under amning?

Inlägg av Eva »

Jag undrar om jag gör rätt... jag ger vår dotter en kvällsmålsamning kl. 18.00 tills hon inte vill ha mer, trugar tills hon blir less och hon visar att hon verkligen inte vill ha mer..ca 18.30...sedan är det skoj och lek till 19.30 då hon får en nattslurk. Igår åt hon från 19.30 - 20.15 . 20.00 är ju eg vår läggningstid, men jag lät henne äta tills hon slöäppte.

En annan fråga...ibland när jag ammar så är det som om hon slumrar till, men hon fortsätter suga (jag tror hon slumrar till i alla fall)...vad gör jag då?
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Inga svårare problem här eller problem alls, tycker jag :lol:

Syftet med målet är ju att hon ska äta sig mätt (och lite till). Äta, inte sova. Men blundar hon och äter fint, så varför inte :?:

Tycker du det verkar som om hon håller på att somna, kommer du just energiskt på att hon måste rapa NU :!: Och lyfter upp henne mot axeln och bonkar på i lilla blojbaken, så hon kvicknar till.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Eva

Inlägg av Eva »

Ska jag lossa hennes grepp om bröstvårtan då?
lillan

Inlägg av lillan »

Hej Eva...
Precis, då lossar du greppet om bröstvårtan, lägger upp henne på axeln och rapar henne, precis som AW skriver...

Mvh lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"