Hur födde du ditt/dina barn?

Medlemmarnas egna undersökningar

Har Du erfarenhet av en sm?rtfri f?rlossning?

Ja
19
27%
Nej
52
73%
 
Antal röster: 71

Kit
Inlägg: 830
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:35

Inlägg av Kit »

:shock: Här var det massor av expertis med all nödvändig kunskap att göra just en sådan poll som jag tänkte mig.... :lol:

:!: Och liw, inte har du sabbat nåt, inte, iaf inte mer än jag, som var tvungen att svara för att öht kunna se era svar... :roll:

:!: Så intressanta berättelser ni delar med er av! Tack! =D>
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Sarika
Inlägg: 670
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 13:45
Ort: Stockholm

Inlägg av Sarika »

Sitter i samma båt som "Paivihyv" hör nog inte hemma i den här pollen....

Min dotter låg i säte och det blev planerat snitt 10 dagar efter utsatt datum så jag födde utan smärta men tror inte det räknas :wink: så jag kryssar inget. Däremot så hade man ju ont efter!!

Paivihyv visst har vi fött barn, hur skulle de annars ha kommit till världen :?: :!: Däremot så har vi fött på ett annat sätt :wink: Vet inte ens hur en sammandragning eller en värk känns å det är lite märkligt.
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Gäst

Inlägg av Gäst »

...genom en större bukoperation... :roll: :lol:

Men visst, jag förstår hur du resonerar! Och när väl våra små kejsare/kejsarinnor anländit spelar det - konstigt nog - ingen som helst hur de kom! :heart: :heart: :heart: I min familj har vi då fy-ra.

1) Äldsta systern hade för trångt bäcken = snitt

2) Mellan systern råkade ut för havandeskapsförgiftning när hon gått en vecka över tiden = snitt

3) Hugo i säte = snitt

4) Min svägerskas lilla Kejsarinna Wilkman i säte = snitt

Vi har helt enkelt gjort en familjetradition av detta... :roll: :P
malkon mimmil?inen
Inlägg: 67
Blev medlem: lör 18 dec 2004, 15:29
Ort: Link?ping

Inlägg av malkon mimmil?inen »

Äldste sonen, Bengan, föddes med kejsarsnitt i vecka 33+5 eftersom jag hade havandeskapsförgiftning och var skitdålig. Själva snittet gjorde ju inte ont, men efteråt.. Du milde! Det visade sig sen att personalen på uppvaket glömt att fylla på smärtstillande medan spinalbedövningen gick ur kroppen. Inte skönt :!: :evil:
Andra sonen, Sigge, övertalade jag min doktor att få föda vaginalt.. Då hade jag nästan gått tiden ut, men var dålig igen. Natten innan jag skulle sättas igång fick jag värkar, som höll i sig tills jag var helt öppen - då hände ingenting :roll: Lilla hjärtat ville inte tränga ner mot bäckenbotten, vilket är vad som ger krystimpulser. Det blev sugklocka, eftersom jag in i det sista vägrade snitt. :D . Jag använde lustgas (massor med lustgas; jag var drängfull..), och sterila kvaddlar som var jättebra mot ryggvärken. Det gjorde ärligt talat rent förbannat ont, men det var mycket bättre än snitt :!:
För övrigt borde ALLA ha en sån doktor som jag, som faktiskt lyssnar på och respekterar en som människa OCH patient.
Mamma till Bengan och Sigge.
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

"Drängfull" :shock: :lol: :lol: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:P Lustgasen... Den skulle man ha hemma ibland!

:idea: På min tredje förlossning ville jag ha lustgas med en gång och när jag hade sugit i mig den vände jag mig om och sa: "AHHHHHHH - dä ä pessis dän hä känslan ja ville åt!" :lol: :lol: :lol:
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Och en kompis till mig blev så drogad att hon trodde att hon var soldat i Vietnamkriget! :shock:

-Nu KOMMER dom! skrek hon!
Vilka? frågade hennes man

AMERIKANARNA!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:lol: :lol: :lol: :thumbsup: :lol: :lol: :lol:
Kit
Inlägg: 830
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:35

Inlägg av Kit »

:lol: Ni är ju för roliga :!: :lol: :P
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Ja, på första skräckförlossningen med Clara, som jag skrev om ovan...så gick det åt lite lustgas. Per sa lite förskräckt till mig, "Men ska du verkligen ta mer nu??" Jag fräste till: "TYST med dig, det här är det närmaste fylla jag kommer på ett bra tag du!! :twisted: "
:oops:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
malkon mimmil?inen
Inlägg: 67
Blev medlem: lör 18 dec 2004, 15:29
Ort: Link?ping

Inlägg av malkon mimmil?inen »

Johoo, min man försökte också få mig att ta det lite lugnt med gladgasen, varpå jag tog ner masken och väste "om du inte vill byta med mig JUST NU så skulle jag hålla käften!" Och sen dök jag ner i masken igen. Men jag var så packad så det enda han hörde var mummelschludderschludderHÅLL KÄFTEN! Jag brukar inte precis säga så till honom, så han insåg allvaret och höll tyst en stund.. :D
Mamma till Bengan och Sigge.
Kit
Inlägg: 830
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:35

Inlägg av Kit »

Jag funderar på en på internet flitigt använd engelsk förkortning för "Lying on the floor bursting in laughter", men jag kommer inte på den! :lol: :lol: :lol:
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Gäst

Inlägg av Gäst »

ROFL - rolling on floor laughing :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:P När vi är inne på ämnet.... Så sa en barnmorska vid första förlossningen att "nu får vi förbereda oss" när krystvärkarna började. Då började jag fnittra (som en Mammut - "Kvitt-Kvitt") och härmade en teckningslärare som jag hade på högstadiet , på finlandssvenska, "Viiii fööörrrrrrrrbereeeeeeederrrrrrrrrrrr oss - som han sa XXXXX Laaaaaake med sin stora staaaaaaaaaaa*e! " :shock: :roll: :shock: 8) :oops: :oops: :lol: :lol: :lol: Jag sa det flera gånger - typ femtioelva och jag skrattade mer för var gång..... :oops: :lol: :lol: :lol: :oops:
Kit
Inlägg: 830
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:35

Inlägg av Kit »

:lol: RRROOOFFFLLL ! :lol:

(Tack, paivihyv!)
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Skriv svar

Återgå till "Polls"