SJUK, 9 mån, feber & hosta

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gbg65

SJUK, 9 mån, feber & hosta

Inlägg av Gbg65 »

Hej!
Min lilla kille är sjuk och hostar sig i stort sett igenom varje natt (& dag), han sätter sig upp i sängen och bara hostar å hostar å hostar, febern har pendlat mellan 39-40.
Jag har sedan ett par dagar tagit upp honom ur sängen nattetid, ev. gett honom ny blöja, supp och lite mat på flaska och sedan lagt tillbaka honom i sängen. ALLT under total tystnad och i "nästan"-mörker och han har somnat om så fint. Har jag "äventyrat" hela hans kurning genom att göra detta??? Han har sovit hela natten sedan han var 4,5 mån.
Han äter för närvarande sämre och sover många ggr men kortare stunder per dag.

Vad gör ni när era barn blir sjuka på det här sättet?
Tack på förhand!
Senast redigerad av Gbg65 den fre 14 okt 2005, 10:49, redigerad totalt 1 gånger.
Mamma till "lillprinsen" Hugo f?dd 041221, b?rjade kura 12:e maj 2005
lillan

Inlägg av lillan »

Hej Gbg65!!!
jag är ingen expert på om du har Äventyrat hans kurning, men se det så här...han är juh riktigt sjuk lillvännen, och då behöver man få känna sig ompysslad, så om du tar upp han och ger han den omsorg han behöver på natten när han är sjuk så se det som en tillfällighet, han blir juh frisk snart får vi hoppas :D

Då kan ni kanske ta tag i det där med sömnen sen kanske???...men är man sjuk så är man....

Hoppas ni kryar på er!!! Lillan!
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, lillan :D

Klart man ska dutta med en sjuk liten älskling, men man ska ändå tänka sig för innan man tar upp, även om du tycks ha skött det sakligt, snabbt, nästan-mörkt och utan oro. Det allra mesta kan man faktiskt sköta mer barnet i sängen. Vi vill inte för liv och pina att han ska få för sig att det är något annat än skönt att ligga där - att det t ex är sängens "fel" att han är sjuk, att det är där vargarna härjar :!:

Det fina med SHN-kuren är att den inte äventyras av sjukdom, tandsprickning etc; men man balanserar på ett tung snöre om man börjar bryta nattfriden med vakenperioder, matning etc.

Pris och beröm ska du ha och verkligen ingen oro vill jag ålägga dig - bara lite försiktighet, för det är inte så roligt att behöva kura om sedan och framför allt är det onödigt :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"