Hej på er! Jag har en underbar liten aktiv tjej på 5 1/2 månad. Sover bra på dagarna ute i sin vagn och är där emellan glad och nyfiken. Somnar mellan halv åtta och halv nio på kvällarna, utan hjälp från oss, i sin spjälsäng. Efter en och en halv till två timmar senare börjar det.... Hon vaknar och vägrar somna om igen om hon inte får bröstet. Det går absolut inte att ignorera henne och tro att hon skall somna om av sig själv.. Hon blir vansinnig och jag tar upp henne . Sedan håller vi på så natten igenom fram till halv sju på morgonen. På BVC säger de att vänta o se - det går nog över, men det känns helt enkelt inte så. Har provat ha henne i vagnen på natten men det blir ingen skillnad. HAr läst här att man skall kunna vyssa dom till sömns igen men det går bara inte men denna damen. Hon har aldrig sovit en hel natt utan det har bara blivit värre, sedan hon fick tänder vid fyra månaders ålder och vi började med smakportioner. Har detta "stört" nattsömnen? Känns aldrig som om hon kommer in i någon djup sömn utan hon är väldigt orolig..
Vet att ni kommer att rekommendera sova hela natten kuren, men är det inte lämpligt att vänta med denne tills hon vaknar lite färre gånger per natt och jag kankse då jag slutat ammat även på dagen.. Hoppas att ni kan tipsa mig för det börjar bli lite tröttsamt det här!
Kram på er! / En lycklig men trött förstagångs mamma
HJÄLP EN TRÖTT MORSA!!
Mitt tips till dig är att läsa allt du kan om Sova hela natten kuren här på hemsidan. ELler betsälla bokenmed medföljande instruktionsDVD. PÅ forumet för Kurbarnen finns amssor att läsa om "kuren" och du kan ställa frågor om du undrar över ngt. Men mitt första tips är att läsa allt dvs lathunden, verktygen mm mm mm
Vi "kurade" sonen när han var drygt 5 månader och resultatet blev att han sov 3-4 timmar mer per dygn och blev såklart gladare och hungrigare och alla vi andra i familjen som också fick sova blev också gladare. Det enda vi ångrar är att vi inte kurade tidigare!
Vi "kurade" sonen när han var drygt 5 månader och resultatet blev att han sov 3-4 timmar mer per dygn och blev såklart gladare och hungrigare och alla vi andra i familjen som också fick sova blev också gladare. Det enda vi ångrar är att vi inte kurade tidigare!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
-
Gäst
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
- Inlägg: 15366
- Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
- Ort: Gastsjön
Välkommen är du
Du skriver: "är det inte lämpligt att vänta med denna (SHN-kuren) tills hon vaknar lite färre gånger per natt" - det värsta är nog att hon inte kommer att vakna "lite färre gånger per natt" utan allt fler gånger per natt
Hon väntar på hjälp och ledning, och hennes "frågor" kommer att accelerera, tills du besvarar dem på ett för henne nöjaktigt sätt.
Fundera på saken, och om och när du bestämmer dig för SHN-kuren, tror jag att själva boken, med instruktions-dvd, skulle hjälpa dig bäst
Du skriver: "är det inte lämpligt att vänta med denna (SHN-kuren) tills hon vaknar lite färre gånger per natt" - det värsta är nog att hon inte kommer att vakna "lite färre gånger per natt" utan allt fler gånger per natt
Hon väntar på hjälp och ledning, och hennes "frågor" kommer att accelerera, tills du besvarar dem på ett för henne nöjaktigt sätt.
Fundera på saken, och om och när du bestämmer dig för SHN-kuren, tror jag att själva boken, med instruktions-dvd, skulle hjälpa dig bäst
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022