Villrådig över kvällsprotester
Villrådig över kvällsprotester
Nu är det andra kvällen med stora protester. Läggningen går som vanligt, skratt till godnatt och sedan ut. När jag drar igen dörren börjar frågorna... Jag lyckades inte igår eller idag speciellt bra med att besvara henne och hon går från arg till ledsen, tyst arg igen osv. Och sedan efter 30 min somnar hon. På dagen går läggningarna utan pip, även om hon idag vaknade efter 30 min på sin 1 1/2 timmes lur och inte somnade om....Så idag låg hon ganska långt ifrån sina 14 timmar, kanske var hon övertrött? Har haft besök här hemma både igår och idag av andra barn. Vi har haft stabila läggningar och nätter i flera månader nu och 8-månadsångesten har passerat. Jag blir så "knäckt" när det nu inte fungerar...
Efterlyser goda råd för att komma på rätt köl

Mamma till Amanda född 041121 och Hilda 070623
-
Gäst
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Med "drar igen dörren" menar du väl inte att du stänger den? Man ramsar i dörrspringan, högt och enegriskt, varpå man drar sig därifrån och gör andra ljud i huset. Musik (utan sång) är inte fel
Besök och en massa barn och intryck och förvirrande saker är inte så bra just under kuren, då man bör försöka hålla det lugnt överlag.
Det är lätt hänt att man (lilla barnet) vaknar och ställer frågor (i regel efter 20 eller 45 min) och då får du ta till verktygen du har för att i handling lugna och betrygga
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Jag skjuter dörren tills det blir en springa kvar, kilar fast en toffel under dörrbladet så att springan blir perfekt
. Vi har inte kört någon riktig kur. Använde standardmodellen och vagning när hon var spädis och det har funkat galet bra.
Alltså, vi har inte behövt använda ramsan tidigare. (Vi har kört med slammer och musik.) Så när jag nu ramsar känner jag mig lite som "underhållning", men det är kanske attityden som det ska jobbas på. 8)
Mamma till Amanda född 041121 och Hilda 070623
-
Gäst