Virve är snart 2år och älskar att sova... Jag lägger henne för natten vid 18.30-19 och hon sover till 6.30 - 7.00. Hon får välling och sen leka till 9 då vi äter gröt tillsammans, sen pysslar vi lite och tar en promenad med vovvarna och vid 11 är det dax att sova middag. Här har en varg smugit sig in... hon sover ofta till 14, ibland ännu längre... oftast får jag väcka henne efter middagsvilan. Sen äter vi lite fil, och lagar iordning middagen tills pappa kommer hem vid 17.
Sover hon för länge på dan?? Ofta märker jag att hon är vaken ett bra tag på kvällen när jag lagt henne - hon sitter i sin säng och sjunger och pladdrar, ibland hör jag henne så sent som vid 20tiden...
Jag antar att min oro kommer sig av att nästa mirakel är på väg om 3mån och jag får höra från så många håll att "en unge är inget problem... vänta du tills nästa kommer!" Varför kan jag inte låta bli att känna att folk VILL att det ska då åt pipsvängen för oss med barnen. De tycks tycka vi är konstiga som inte tycker det är jobbigt med småbarn...
Jag är väl rädd att allt ska balla ur när nästa bäbis kommer och att jag ska tappa kollen på allting...
Behöver lite stöd råd och uppmuntran...
Kram, Alex
3tim middagsvila??
3tim middagsvila??
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!
En tös, tre grabbar.
MIn äldsta sov 3-4 tim mitt på dan upp till han var omkring 2,5 år, men för oss var det aldrig några problem på kvällarna. Om din fröken har svårt att komma till ro på kvällen kanske det är dags att börja begränsa middagsluren så att hon verkligen är trött sen när kvällen kommer.
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
-
Gäst
Tack
Gud så skönt att höra att man inte är ensam! Har sagt det förrut och säger det igen - Den här sidan är guld värd!!
Det kommer gå bra! Virve får nog fortsätta pladdra en stund på kvällen... så får vi se... Själv har jag återigen öppnat Barnaboken för att läsa in mig på de första kapitlen. Varvar den med boken "att föda utan smärta"
De ska minsann få se alla vargarna! Det ska gå som på räls med nr2 oxå!
Tack för lite råg i ryggen!

Det kommer gå bra! Virve får nog fortsätta pladdra en stund på kvällen... så får vi se... Själv har jag återigen öppnat Barnaboken för att läsa in mig på de första kapitlen. Varvar den med boken "att föda utan smärta"
De ska minsann få se alla vargarna! Det ska gå som på räls med nr2 oxå!
Tack för lite råg i ryggen!
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
En tös, tre grabbar.