Slemmig kräkning

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Tjorvan
Inlägg: 136
Blev medlem: sön 30 sep 2012, 10:26

Slemmig kräkning

Inlägg av Tjorvan »

Hej

Kan 4 månaders ha kräkningar som ser ut som kesoklumpar i slemmig massa? Är det normalt eller tecken på allergi??
Tös Född 17 september 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Slemmig kräkning

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Det kan vara helt i sin ordning, tycker inte du skall oroa dig än. Vissa har ju slemmigare kräkningar om de är förkylda också, så kallad förkylningsmage.

Ge det hela lite tid och se om andra symptom uppstår.'

Har hon kräkts mycket förut också?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Tjorvan
Inlägg: 136
Blev medlem: sön 30 sep 2012, 10:26

Re: Slemmig kräkning

Inlägg av Tjorvan »

Ja hon har alltid kräkts mer eller mindre. Det är först nu jag sett slemkräk också. Hon är ej förkyld. Jag har hållt mig undan mjölk periodvis o i förrgår gav jag nan för att få henne mättare o jag vet ej om slemkräket kom före el efter.

Vilka andra symptom ska man se? Hon har svårt att komma till ro, krånglar vid amning, inga utslag men 2-3prickar i ansiktet.
Tös Född 17 september 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Slemmig kräkning

Inlägg av TorsMamma »

Fler symptom, finns massor. :roll:

Skrikigt, utslag, kräkningar, dålig sömn, förstoppning, diaree m.fl.

Slemmig kräkning är ju ett av många men inte nödvändigtvis, man blir ju slemmigare av mjölk.

Man måste inte visa "förkylninssymptom" utan man kan ha förkylningsmage endå, vissa är så. Bara som förtydling. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Tjorvan
Inlägg: 136
Blev medlem: sön 30 sep 2012, 10:26

Re: Slemmig kräkning

Inlägg av Tjorvan »

Jag började ge havregröt i förrgår. Nu krånglar hon med dagsömnen(skarvar), är gnälligare( kan vara tänder också tror jag), är gasigare o kräks lite oftare.

Kan bebisar vara överkänsliga utan riktig allergi?
Tös Född 17 september 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Slemmig kräkning

Inlägg av TorsMamma »

Hej, visst kan de vara det! Massa som är känsliga mot saker utan att ha STORA reaktioner.

havregröt innehåller ju gluten, kanske är hon känslig mot det? Eller ger du mjölk till detta också? Prova ge majs eller risgröt utan gluten kan vara ett tips.

Min sons första smakis var 1 dl havregröt, sen hade han ont i magen kan jag berätta, men efter 3 dagar hade magen vant sig och var glad och go igen.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: Slemmig kräkning

Inlägg av videunge »

Hej

Om det är köpegröt så ÄR det mjölk i om det inte står mjölkfri :wink:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Tjorvan
Inlägg: 136
Blev medlem: sön 30 sep 2012, 10:26

Re: Slemmig kräkning

Inlägg av Tjorvan »

Torsmamma: hur märkte du att din son hade ont i magen?

Min tös ålar sig o tuggar händer och klagar när jag lägger henne på mage för att sova( oftas kommer det pruttar då också)

Ja det är köpesgröt.
Tös Född 17 september 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Slemmig kräkning

Inlägg av TorsMamma »

Mest märktes det för att han skrek och var mycket grinig. Han skrek mycket! Av paprika och chili kräktes han och han kräktes inte så mycket. Han gallskrek av ägg. Kunde klocka honon på ungefär 12 timmar från amning.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"