Träning 2013

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av SusanD »

Hej alla träningsvänner!

Nu ska jag skärpa mig och rapportera min träning för träna gör jag det är bara rapporteringen som släpar efter.

V. 36 2-8 sept
Mån: Naprapatbesök pga en skadad inre muskel i rumpan som gjorde grymt ont.

Tis: Vila pga skada. Höll mitt vanliga MBC-pass men tränade inget själv.

Ons: Vila pga skada.

Tors: Vila pga skada.

Fre: Körde ett styrkepass med fokus armar, axlar och rygg. Skönt.

Lör: MBC-pass där jag åtminstone kunde visa övningarna. För övrig var det vilodag.

Sön: Vilodag. Simmis med Linus 45 min, vilket faktiskt kan räknas som lite träning för han är helt galen och jag får kämpa för att hålla hans tempo. Han tror nämligen att han kan simma själv och så får jag dyka efter honom och ta upp honom till ytan för att han ska få lite luft också.

Denna veckan inleder jag med en förkylning, så surt när man kommit igång med träningen igen. Får se hur den utvecklas.

Annars är det styrketräning mån-fre för min del, Mamma Boot Camp-pass håller jag tis och lör förmiddagar men då är det ju inte jättemycket träning för min del men det ger mig en massa energi och inspiration. På tisdagkvällar har jag ett joggingpass på FoS och sen kommer det bli joggingskola en kväll i veckan också. Söndagar simmar jag med Linus men både lördag och söndag räknar jag som vilodagar.

Äter fortfarande som en häst, frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och så ett mellanmål till. 1/3 kolhydrater, 1/3 protein och 1/3 fett är upplägget. Jag är helt nöjd med vikten och alla fina muskler som jag har tränat upp. Nu vill jag bara ha ännu mer muskler och bli starkare och snabbare när jag springer.

Nu ska jag jobba vidare en stund medan förkylda Mika leker simmis med än så länge friska Linus.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
anna
Inlägg: 4525
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

Gulliga A: Oj... :cry: Du får kurera dig ordentligt och vila så mycket du kan! Krya på dig!

Ang. 5:2 så gör jag inte det längre. Det var ett rent experiment från min sida. Jag körde på det i 6 veckor, bara för att se om jag kunde tappa några av mina envetna 3 kg jag så GÄRNA vill ha bort. Men det blev -1 kg, inte mer. Det har iofs stått sig.
Vet inte om jag ev. gjorde fel.
Somliga säger att man ska dela upp sina 500 kcal på 3 mål (så gjorde jag).
Somliga säger att man ska äta allt på ett bräde i en måltid och sedan inget. Kanske är det så man ska göra, men det skulle jag inte klara.
Heller inte klara att göra så för "resten av livet". För det är ju så det är tänkt egentligen. Att man ska göra så alltid, för att få bättre värden, leva längre osv.
Visserligen har jag fastat för att rensa kroppen i ungdomens dagar och inte ätit alls på 7 dagar. Det gick bra, men då fick man ju stadigt sina juicer och buljonger så man var ju inte hungrig, det blev jag på 5:2!! Ett stadigt dövande med thé blev det.

Men du - rent ärligt - är det inte bättre att du får reda på dina värden UTAN 5:2 :?: Annars blir det ju kanske inte som det brukar vara!
Att få göra hälsoprofil via jobbet är ju en fantastisk förmån - gå dit som du är :!:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Träning 2013

Inlägg av Manfred10 »

Hellu!
3 veckors rapport.... forumet låg nere när jag försökte sist.

26 olgaövningarna
27 löpning 5 km. Mina snabbaste någonsin. :D 5.44 min/km i genomsnitt
28 olgaövningar
29 vila
30 olgaövningar
31 vila
1 pw

2 olgaövningar steg 3 period 1. Svettigt och tungt. :mrgreen:
3 löpning 40 min med joggingvagn
4 pw 40 min
5 olgaövningar
6 olgaövningar
7 vila
8 löpning 12 km

Denna vecka har jag bara haft ursäkter till att inte träna. :roll: sur, grinig, trött och grymt sötsugen har jag varit. Mina väl inarbetade rutiner har rubbats av förskoleinskolning, takbyte, STÖK OCH BÖK. Åsså förkylning på det. Gnälligt och tråkigt alltså och jag märker hur lätt jag kommer ur fas när något stör.... kosten följer dessvärre oxå samma väg. MEN idag börjar jag känna mig som vanligt igen och tänkte försöka styra upp allt igen i morgon. Huset är städat och kylskåpet fyllt med bra mat. :mrgreen:

3 pass fick jag i alla fall till... 2 olgapass och ett stycke fjällvandring på 7 km iofs i storebrors tempo, men jag bar i alla fall ryggsäcken och ibland även honom. ;-)

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av Tilda »

Två veckors rapport från mig.

Må: styrka ben
Ti: styrka rygg/biceps
Ons: vila
To: vila
Fre: styrka axlar/mage
Lö:styrka bröst/triceps
Sö: jogging 10 km

Må: styrka ben
Ti: styrka rygg/biceps
Ons: jogging 6 km
To: styrka axlar/mage
Fre: styrka bröst/triceps
Lö: vila
Sö: vila
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2013

Inlägg av TorsMamma »

anna skrev: Ang. 5:2 så gör jag inte det längre. Det var ett rent experiment från min sida. Jag körde på det i 6 veckor, bara för att se om jag kunde tappa några av mina envetna 3 kg jag så GÄRNA vill ha bort. Men det blev -1 kg, inte mer. Det har iofs stått sig.
Vet inte om jag ev. gjorde fel.
Somliga säger att man ska dela upp sina 500 kcal på 3 mål (så gjorde jag).
Somliga säger att man ska äta allt på ett bräde i en måltid och sedan inget. Kanske är det så man ska göra, men det skulle jag inte klara.
Heller inte klara att göra så för "resten av livet". För det är ju så det är tänkt egentligen. Att man ska göra så alltid, för att få bättre värden, leva längre osv.
Visserligen har jag fastat för att rensa kroppen i ungdomens dagar och inte ätit alls på 7 dagar. Det gick bra, men då fick man ju stadigt sina juicer och buljonger så man var ju inte hungrig, det blev jag på 5:2!! Ett stadigt dövande med thé blev det.
Tack för rapport. Jo, jag tror att Michael Mosleys "orginal" var 400-500 kcal (för kvinnor) på EN måltid, sen får du ju dricka så mycket te du vill på det. Som fasta.
Har du funderat på 16:8? Bara bollar med dig som tips.
Sen läste jag nyligen att ju äldre man blir desto mera "fett" på kroppen tillåts typ enl. BMI och med ålder sjunker ju ämnesomsättningen också så att gå ner de där sista kilona kan vara svårt.

Många inom LCHF går ner de sista genom att utesluta mjölkprodukter förutom smör och sen äta lite getost istället. Något med proteinet i mjölken som gör att man står still. En tanke bara. :wink:

Jag tryfflade socker på vår 2 v semester och gick upp typ 3,5 kg, har fortfarande 2 kg kvar trots "Optimal ketos". Så nu PW 2 ggr/v också för mitt välbefinnande.

Kram på er duktiga som tränar där ute! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4525
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

:D
Rapportdags igen, så här kommer veckans träning - 6 pass:

Tis: YAYOG underkropp 36 min
Ons: YAYOG ök. 36 min
Tors: YAYOG uk 36 min
Fre: YAYOG ök 36 min
Lör: YAYOG Core 36 min
Sön: Motionscykel 45 min.

TorsMamma: Jodå, jag har gjort 16/8 också (tror det var du som sa det t.o.m) Men jag tyckte inte det kändes bra för mig. Får hemska dippar av att skippa frukost nämligen. Och då åt jag inte första målet innan 11.30, innan det gjorde jag ett högintensivt pass. Den f.m var en REN plåga, baljade i mig thé och var yr i huvudet, kändes inte bra alls.
Jag vet ju att man blir äldre...Visst är det så att kroppen ändras o.s.v.
De där 2-3 kilona sitter i HUVUDET på mig, det vet jag ju...
Jag SER en så tydlig och fin skillnad på hela kroppen sedan jag började med "You are your own gym"! Mycket fastare, konturer på magen, mer slimmade armar osv. Jag ska vara NÖJD med det jag åstadkommit egentligen! Och det ÄR jag :!:
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2013

Inlägg av TorsMamma »

Härligt Anna!!! =D> =D> :mrgreen:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4525
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

Tack :D
Förresten, ang. mjölkprodukter och att dra ner på dem har jag provat även det i c:a 2 mån, utan resultat på vikten.
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Träning 2013

Inlägg av Dumlekolan »

Hej hej,

det blev visst ett lååångt uppehåll här. Sommaren blev lite upp o ner, med uthyrning av hus, sjukdomar osv. Men i augusti körde jag igång med träning igen, och de efterlängtade crossfit-passen. Aj löv it! Jag har hittat min grej, oh yes!

Rapport från förra veckan:

Ons: teknikpass 2 timmar på Crossfit, toppen att gå igenom övningar tekniskt, så man har koll!
Tors: Simnning 1500 m
Fre: Crossfit;
Max reps av Burpees i 4 minuter

Metcon
500 m Run
25 st Push press 30/20kg
Lör: Crossfit;Par wod!

300 m Run
50 st knees2Elbow
300 m Run
50 st Split jumps
2000 m Row
50 st Split jumps
300 m Run
50 st knees2Elbow
300 m Run

For time
18 minuter
Jätteroligt att köra tillsammans - peppning på hög nivå!

Sön: powerwalk med maken, jädrans vad fort han går, 6 km på 50 min samt vattenträning "power" heter det, styrka o kondition 60 min

Härligt jobbat alla träningsglada! Vilken träningshöst!

/Linda :D
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Träning 2013

Inlägg av Dumlekolan »

Hej,
min träningsvecka blev så här:

Mån: Crossfit
Ons: Promenad 5 km
Tors: Simning 1500 m
Fre: Crossfit
Lör: Powerwalk 90 min
Sön: Vattenträning 50 min

Hur har det gått för er andra?

Här vräker regnet ner...verkligen höstrusk. Önskar er en skön vecka!
Linda
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
anna
Inlägg: 4525
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

Hej! :D
En mycket bra träningsvecka för mig - 6 pass:

Mån: YAYOG 36 min överkropp
Tis: YAYOG 36 min underkropp
Ons: Motionscykel 45 min
Fre: YAYOG 36 min överkropp
Lör: Joggade 35 min (lääänge sedan!)
Sön: YAYOG 36 min Core

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Tutan
Inlägg: 446
Blev medlem: ons 23 jan 2008, 16:50
Ort: Värmland

Re: Träning 2013

Inlägg av Tutan »

Hej!

Nu var det två veckor sen jag rapporterade men NU är det dags! :lol:

Båda veckorna har ungefär sett ut så här:
tis: Jillian Michaels Core-träning på Youtube. 35 minuters högintensiv och svettig träning!
ons: Armar med hantlar, ca 30 min
fre: löpning ca 30 min, 4 km
sön: morgonlöpning 4,8 km + simning på kvällen 60 min.

Ja, det går framåt med myrsteg i min satsning på att lära mig frisim. Det är så mycket teknik att tänka på med simning samt att jag måste försöka att inte svälja hela bassängen :lol: . Svårt men kul att ha ett mål att jobba mot.

Kämpa på tjejer! =D>
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av SusanD »

Hej,

här kommer en oooootroligt trist rapport för de senaste två veckorna.

Mån: förkyld men joggade långsamt 7 km för att reka en bra runda inför morgondagens FoS pass. Stumma ben.
Tis: Höll MBC-pass på fm, Joggade 7 km i 6.30 min/km med min Friskis och Svettis grupp, sen åkte jag hem och bäddade ner min förkylda kropp.
Ons: förkyld
Tors: förkyld
Fre: förkyld
Lör: Höll i MBC-pass, förkyld.
Sön: förkyld

Mån: förkyld
Tis: Höll MBC-pass på fm och joggade 7 km i 6.30 min/km med FoS gänget. förkyld
Ons: förkyld
Tors: förkyld
Fre: börjar känna mig lite piggare men fortf förkyld
Lör: Höll MBC-pass och sen joggade jag en 7 km runda i 6.00 min/km tempo, trött till en början men piggnade till på slutet.
Sön: vilade, kände mig piggare, nästan frisk.

Idag har jag för första gången på 14 DAGAR!!! styrketränat och det gick bra även om kroppen inte känns stark på något vis.

Så nu tänker jag vara frisk och träna på ordentligt igen.

Kom ihåg att äta D-vitaminer nu när solen står lågt och vissa dagar inte ens visar sig.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Träning 2013

Inlägg av Dumlekolan »

SusanD - trist med utdragen förkylning, krya på dej och hoppas att det ger med sig. Tack för påminnelsen om D-vitamin! Det behövs sannerligen!
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
GulligaA
Inlägg: 565
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2013

Inlägg av GulligaA »

Hej

Oj, vad dålig jag blivit på att uppdatera. Skärpning där!

V.37
Förkylt och hostigt mest.
Sön: PW 45 min

V.38
Mån: Styrka enligt Olga Rönnberg, steg 1. Mest mage och balans. Handlar om att hitta musklerna. Känner att det är nyttigt för mina magmuskler, men övriga kroppen får ingen utmaning. Dock tänker jag köra så här ett tag, så att bålen verkligen är med på banan innan det blir tyngre träning.
Tis: Vila
Ons: Styrka Olga
Tors: Vila
Fre: Vila
Lör: Dans med äldsta dottern. Jag blir faktiskt svettig, mycket rörelse. Sen säger det kanske en del om min kondition också :)
Sön: Styrka Olga

När det gäller 5:2, så tänker jag fortsätta med det tills vidare, för jag mår så bra av det. Jag märker att magen sjunkit in lite (har inte vägt ellet mätt sedan jag började), men det kan bero på att den är mycket mindre uppsvälld och stökig nu sedan jag började fasta, lika mycket som på viktnedgång. Så jag måste tänka över mitt sätt att äta hursomhelst. Visst är det lite hungrigt mellan varven, men jag upplever det inte som jobbigt.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"